دوشنبه, 20 دی 1395 ساعت 00:04

مقامات ، احزاب و شخصیت های سیاسی ارتحال آیت الله هاشمی رفسنجانی را تسلیت گفتند

این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)
مقامات، احزاب، تشکل ها، فعالان و شخصیت های سیاسی ، کشوری و لشکری در پیام های جداگانه، ارتحال آیت الله هاشمی رفسنجانی رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام را تسلیت گفتند.
به گزارش ایرنا، «آیت الله اکبر هاشمی رفسنجانی» رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام و از پیشگامان انقلاب اسلامی که به دلیل عارضه قلبی در بیمارستان شهدای تجریش تهران بستری شده بود شامگاه یکشنبه دار فانی را وداع گفت.
احزاب ، تشکل ها، مقام ها و شخصیت های سیاسی کشور با ارسال پیام های جداگانه، درگذشت آیت الله هاشمی رفسنجانی را تسلیت گفتند.

**پیام تسلیت وزیر اطلاعات
حجت الاسلام و المسلمین سید محمود علوی وزیر اطلاعات نیز در پیامی ارتحال آیت الله هاشمی رفسنجانی رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام را تسلیت گفت.

** پیام تسلیت ولایتی در پی ارتحال حضرت آیت الله هاشمی
علی اکبر ولایتی رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام نیز ارتحال آیت الله هاشمی رفسنجانی رئیس فقید مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام، را تسلیت گفت.
در پیام ولایتی آمده است: ایشان در دوران مبارزات انقلاب با صبر ، استقامت و تحمل رنج های فراوان و در عین حال تیزهوشی در مسیر پیروزی انقلاب اسلامی همت گمارده و پس از آن نیز چون یاری وفادار و مستحکم در کنار امام(ره) و رهبری در فراز و نشیب های فراوان و سختی های دوران جنگ، پیروزی، ثبات و توسعه کشور و همچنین استقرار نظام مردم سالار دینی در جمهوری اسلامی ایران در کنار پذیرش مسئولیت های خطیر و مهم تلاش کرد که پرونده مملو از همت ایشان در اذهان ملت بزرگ ایران به یادگار خواهد ماند.
اینجانب رحلت جانگداز ایشان را به حضرت آیت الله العظمی خامنه ای رهبر فرزانه انقلاب، ملت شریف ایران و بازماندگان آیت الله هاشمی تسلیت گفته و از خداوند متعال رحمت و غفران الهی برای آن فقید سعید مسئلت می نمایم.

**معاون اجرایی رئیس جمهوری: برای شناخت ارزش واهمیت خدمات آیت الله هاشمی رفسنجانی سال ها وقت لازم است
«محمد شریعتمداری» معاون اجرایی رئیس جمهوری ضمن تسلیت ارتحال آیت الله هاشمی رفسنجانی خاطر نشان کرد: یار دیرین امام خمینی رحمت الله علیه معمار و رهبر کبیر انقلاب اسلامی و یاور راستین و بی همتای رهبری معظم انقلاب به لقاء حق شتافت و جامعه اسلامی را در سوگ رحلت خود نشاند.
در ادامه پیام معاون اجرایی رئیس جمهوری آمده است: سالها وقت لازم است تا ارزش واهمیت خدمات حضرت آیت الله هاشمی رفسنجانی ، بزرگمرد تاریخ انقلاب اسلامی ایران شناخته شود . او که از ابتدای نهضت اسلامی ایران در کنار امام ره از جایگاهی بی نظیر برخوردار بود ، و رهبری معظم انقلاب در وصفش فرمودند: هیچکس برای ایشان اقای هاشمی نمیشود ، وبحق که چنین بود.

**پیام تسلیت وزیر نیرو: پایه گذاری زیربناهای اصلی توسعه کشور، از جمله خدمات این مرد بزرگ است
«حمید چیت چیان» وزیر نیرو نیز در پیام تسلیت خود نوشت: اینجانب و تمام همکارانم در صنعت آب و برق ، این ضایعه دردناک و جبران ناپذیر را به محضر مقام معظم رهبری و به همه مردم شریف و هوشیار ایران ، بخصوص خانواده مکرم آیت الله هاشمی رفسنجانی تسلیت عرض نموده و از خداوند رحمت ، مغفرت وآرامش روح آن عزیز از دست رفته را خواستارم.
در پیام وزیر نیرو آمده است: نقش بی بدیل و انکار ناپذیر این شخصیت برجسته در پیشبرد و به ثمر رساندن انقلاب اسلامی ، فرماندهی هوشمندانه و کم نظیر ایشان در دوران دفاع مقدس و مجاهدت خستگی ناپذیر در سازندگی، آبادانی و سرافرازی ایران اسلامی در سالهای پس از جنگ و در دوران سازندگی، بخصوص همت بلند، نگاه تیز بینانه و هدایت هوشمندانه ایشان در پایه گذاری زیربناهای اصلی توسعه کشور ، از جمله خدمات این مرد بزرگ است که هیچگاه از حافظه تاریخ و مردم این مرز و بوم زدوده نخواهد شد و همواره از او به نیکی یاد خواهد گردید .

**پیام تسلیت شورای عالی انقلاب فرهنگی: هاشمی رفسنجانی در ایام دفاع مقدس و دوران سازندگی منشأ برکات بسیار بودند
شورای عالی انقلاب فرهنگی نیز با صدور بیانیه ای ارتحال این مجاهد نستوه و یار دیرین امام، انقلاب و رهبری را به مقام معظم رهبری، ملت شریف ایران و بیت مکرمشان تسلیت گفت و تصریح کرد: تاریخ معاصر ایران گواهی خواهد داد که آیت الله هاشمی رفسنجانی چه در ایام دفاع مقدس و چه در دوران سازندگی منشأ برکات بسیار بودند.
در بیانیه شورای عالی انقلاب فرهنگی آمده است: دوران 8 سال ریاست ایشان بر شورای عالی انقلاب فرهنگی نیز توام با مصوبات راهگشای متعدد برای حوزه علم و فرهنگ کشور بود و بخش مهمی از توسعه آموزش عالی در کشور نیز در این دوران پایه گذاری شد.

**پیام تسلیت دستیارویژه رئیس جمهور در حقوق شهروندی :
«الهام امین زاده» دستیارویژه رئیس جمهور در حقوق شهروندی در پیام تسلیت خود نوشت: اینجانب این ضایعه بزرگ را خدمت رهبر معظم انقلاب،خانواده محترم ایشان و ملت عزیز ایران تسلیت عرض نموده و برای روح آن بزرگمرد تاریخ ایران علو درجات از درگاه احدیت خواستارم.
در ادامه پیام وی آمده است: درگذشت ناگهانی و غم بار عالم مجاهد، یاروفادار امام و رهبری و مرد روزهای سخت ایران و انقلاب، عموم شهروندان را داغدار نمود. سیاستمدار دانشمندی که گام های بزرگی برای پیشرفت و اقتدار ایران عزیز برداشت و نقش بی بدیلی در تاریخ معاصر این سرزمین ایفا نمود.

**دبیرکل جمعیت جوانان انقلاب اسلامی ایران: خداحافظ ای امیر کبیر ایران
«محمدجوادمحمدی» نوری دبیرکل جمعیت جوانان انقلاب اسلامی ایران ضمن تسلیت این ضایعه عظیم و دردناک، آیت الله هاشمی رفسنجانی شخصیت تاثیرگذار انقلاب اسلامی انسانی صبور و آزاده و مبارزی شجاع دانست که عمری را برای عزت اسلام و انقلاب مصروف کرد.
وی ضمن تسلیت درگذشت آیت الله هاشمی رفسنجانی به عموم ملت و جوانان غیرتمند ایران اسلامی آمده است: بدون تردید نام هاشمی همچون امیرکبیر در تارک تاریخ انقلاب اسلامی میدرخشد و باور کنیم انقلاب دیگر همزادو همنوع هاشمی را نخواهد دید.همانطوری که رهبری فرمودند واقعا نه برای ایشان کسی هاشمی میشود و نه انقلاب هاشمی دیگری به خود می بیند.از خدای منان برای روح بلند ان فرزند بزرگ نظام مغفرت الهی را آرزومندم.

**پیام تسلیت دبیرکل جبهه جهادگران ایران اسلامی
«وهاب عزیزی» دبیرکل جبهه جهادگران ایران اسلامی در پیامی نوشت: درگذشت عالم مجاهد آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی یار دیرین امام(ره) و رهبری را به مردم عزیز، رهبر معظم انقلاب و خانواده‌ ایشان تسلیت عرض می کنیم.

**پیام تسلیت نماینده مردم بهشهر و نکا و گلوگاه
«علی محمد شاعری» نمانیده مردم بهشهر و نکا و گلوگاه در مجلس شورای اسلامی در پیام تسلیتی، نوشت: روح بلند و ملکوتی حضرت آیت الله هاشمی رفسنجانی یار با وفای امام خمینی (ره) و رهبر فرزانه انقلاب به خدا پیوست.
اینجانب این مصیبت بزرگ را به محضر رهبر معظم انقلاب و مردم متدین و انقلابی ایران اسلامی تسلیت عرض نموده و از خدای بزرگ میخواهم روح ملکوتی آن عزیز را با امام بزرگوار و شهیدان محشور گرداند.

** پیام تسلیت سازمان عدالت و آزادی ایران اسلامی: هاشمی زنده است چون نهضت زنده است
سازمان عدالت و آزادی ایران اسلامی در پی ارتحال یار دیرین امام و انقلاب و رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام مرحوم مغفور حضرت آیت‌الله هاشمی رفسنجانی را به مردم شریف ایران و خانواده گرامی آن سیاستمدار برجسته ایرانی، تسلیت گفت.
در ادامه این پیام آمده است: بی تردید آقای هاشمی رفسنجانی از معدود سیاستمداران هوشمندی بود که نقشی تاثیرگذار در همه مقاطع تاریخی و حساس ایران پس از انقلاب بازی کرد و نام و نشان خود را در کتاب خاطرات انقلاب اسلامی ماندگار کرد.
سازمان عدالت و آزادی ایران اسلامی در این پیام افزوده است: حیات سیاسی “هاشمی رفسنجانی” اگر چه پر فراز و نشیب بود اما انکار نمی‌توان کرد که خردمندی، تیزبینی، اعتدال، انصاف، دلسوزی و روشن‌نگری آن بزرگمرد، از او مدیری توانمند ساخته بود که فارغ از بسیاری تنگ‌نظری ها و جزم اندیشی‌ها، به توسعه و آینده ایران و ایرانیان می‌اندیشید.

**«سید حسین موسویان»عضو سابق تیم مذاکره کننده هسته ای: هاشمی ستون اعتدال انقلاب و کشور بود
سید حسین موسویان در ابتدای پیام خود نوشت:حضرت ایت الله هاشمی رفسنجانی به ملکوت أعلی پیوست.
وی در پیام خود اضافه کرد: یادگار امام راحل، جناب حاج حسن خمینی حقیقت را گفت:' هاشمی یار بی همانند و فرزند معنوی امام بود'.عمق علاقه امام (ره) به ایشان را ازیک جمله اومیتوان درک کرد:
'نهضت زنده است چون هاشمی زنده است'.
در ادامه پیام وی آمده است: با بیش از سی سال اشنایی نزدیک،من تردید ندارم که او وفادارترین یار مقام معظم رهبری بودند. عمق علاقه مقام معظم رهبری به ایشان را هم باید از یک جمله ایشان درک کرد:' برای شخص من هـیچکس آقای هاشمی رفسنجانی نخواهد شد. ...خورشید طلوع نکند روزی که من باشم و هاشمی نباشد'.
رحلت او مصادف شد با شهادت امیرکبیر. دیر یا زود تاریخ ، حقایق در مورد این مرد تاریخ ساز را روشن نموده و معلوم خواهد شد که خدمات او به ایران فراترو گسترده تر از امیرکبیر بود و او نه تنها مظلوم تر از مرحوم ایت الله شهید بهشتی زیست بلکه مظلومترین شخصیت تاریخ سیاسی معاصر ایران بود.
هاشمی ستون اعتدال انقلاب و کشور بود و اعتلای ایران واسلام،حفظ وحدت ، اقتدار نظام و رهبری هم دغدغه اصلی اوبود. امید است ملت بزرگ ایران و سیاستمداران هردوجناح سیاسی کشور با وحدت و اتحاد و همدلی روح هاشمی را شاد کنند.
خداوند روح این مرد بزرگ را با انبیاء و أولیاء الهی وشهداء بزرگ تاریخ اسلام محشور گرداند.فقدان این عزیز از دست رفته را به مقام معظم رهبری، ملت ایران ، همسر فداکار ،فرزندان محترم و بستگانش تسلیت عرض میکنم.

**پیام تسلیت دبیرکل جبهه پیروان خط امام(ره) و رهبری
«محمدرضا باهنر» دبیرکل جبهه پیروان خط امام(ره) و رهبری در پیام تسلیت ارتحال آیت الله هاشمی رفسنجانی نوشت: اینجانب با اندوه فراوان ضایعه درگذشت مرحوم آیت الله هاشمی را خدمت مقام معظم رهبری حضرت امام خامنه ای(مدظله العالی)، ملت شریف و قدرشناس ایران اسلامی و خانواده آن مرحوم تسلیت عرض نموده و از درگاه ایزد منّان برای آن مرحوم رحمت واسعه الهی و علوّ درجات مسئلت دارم.
در پیام باهنر آمده است: خطبه های دشمن شکن و افشاگرانه مرحوم هاشمی در نمازهای جمعه تهران و تربیت صدها تن از مدیران نظام اسلامی در رده های گوناگون از دیگر یادگارهای ارزشمند حیات ایشان می باشد که مصداق عینی عاش سعیداً و مات سعیداً بود.
دبیرکل جبهه پیروان خط امام(ره) و رهبری در پیام خود خاطر نشان کرده است: آیت الله هاشمی در دوران پس از پیروزی انقلاب اسلامی نیز همواره در جایگاههای مهم، سرنوشت ساز و مؤثری در کشور ایفای نقش نمود که از آن جمله می توان به ریاست مجلس شورای اسلامی، ریاست جمهوری، ریاست مجمع تشخیص مصلحت نظام و ریاست مجلس خبرگان رهبری اشاره نمود. مرحوم آیت الله هاشمی در سمت جانشینی فرماندهی کل قوا نیز منشاء تصمیمات و اقدامات مهم و سرنوشت سازی در دوران پرافتخار دفاع مقدس بود.

خبر تکمیل می شود //
سیام**3070**1449**تنظیم کننده: داود نخ کوب نیاسر* انتشار دهنده: امیر کاردان راد

اطلاعات تکميلي

خواندن 1827 دفعه

نظر دادن

از پر شدن تمامی موارد الزامی ستاره‌دار (*) اطمینان حاصل کنید. کد HTML مجاز نیست.

آخرین اخبار

اخبار انتشارات دیجیتال

پربازدیدترین اخبار