یکشنبه, 19 دی 1395 ساعت 16:11

کارگردان سینما: گلعلی بابایی الگویی برای جوانان است

این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)
نویسنده و کارگردان سینما از گلعلی بابایی نویسنده دفاع مقدس به عنوان الگویی برای جوانان یاد کرد.
به گزارش خبرنگار فرهنگی ایرنا، نادر طالب زاده روز یکشنبه در نخستین برنامه از سلسله آیین‌های بزرگداشت هنرمندان انقلاب اسلامی (اوج‌ هنر) گفت: جنس کارهای بابایی از کارهای متنوع و ادامه دار در حوزه ادبیات مقاومت است و او الگویی برای جوانان و همه محسوب می شود.
وی افزود: زمانی که بابایی کتاب «همپای صاعقه» را نوشت، کسی فکر نمی کرد به چنین جایی برسد که بارها چاپ شود و رهبر معظم انقلاب از آن تجلیل کردند.
طالب زاده گفت: بابایی و حسین بهزاد را برادران پیشتازی می دانم که 25 سال پیش در روزنامه کیهان مقالاتی درباره سرداران دفاع مقدس می نوشتند و این برادران 20 سال جلوتر از زمان بودند.
وی افزود: بابایی و بهزاد همچنان جوان و با خلاقیت هستند و انقلاب اسلامی هنوز نیازمند معرفی ادبیات جبهه و جنگ است.
آیین تجلیل از گلعلی بابایی، نویسنده ادبیات پایداری که بیش از 25 سال در ثبت تاریخ دفاع‌ مقدس تلاش کرده است، با حضور اهل هنر و فرهنگ و یادگاران دفاع‌ مقدس در نخلستان سازمان اوج در حال برگزاری است.
بابایی که به تازگی برای کتاب «پیغام ماهی‌ها» توانسته جایزه بخش مستندنگاری جشنواره ادبی جلال آل احمد را کسب کند، با بیش از 30 جلد کتاب در حوزه تاریخ دفاع‌ مقدس، مستندنگاری‌هایی در این راستا به رشته تحریر درآورده است.
رهبر معظم انقلاب آثار گلعلی بابایی را تحسین کرده و در نوشتاری با اشاره به بابایی و دوست و همکار قلمی وی حسین بهزاد مرقوم فرموده‌اند: «... به این دو برادر بلندهمت آفرین می‌گویم و از زحمات با ارزش ‌شان تقدیر می‌کنم و به فتوحات آینده ‌شان دل می‌بندم.»
نخستین آیین «اوج‌ هنر»، در تجلیل از گلعلی بابایی در نخلستان اوج واقع در خیابان طالقانی، خیابان برادران شهید مظفر شمالی، سازمان هنری و رسانه‌ای اوج برگزار شده است.
ادامه دارد.....
فراهنگ**1003**1027** خبرنگار: محمد رضا جعفرملک** انتشار دهنده: محمدجواددهقانی

اطلاعات تکميلي

خواندن 1711 دفعه

نظر دادن

از پر شدن تمامی موارد الزامی ستاره‌دار (*) اطمینان حاصل کنید. کد HTML مجاز نیست.

آخرین اخبار

اخبار انتشارات دیجیتال

پربازدیدترین اخبار