یکشنبه, 19 دی 1395 ساعت 12:58

کارفرهنگی موثر با نیازسنجی درست از جامعه هدف تحقق می یابد

این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)
یزد – ایرنا- عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت : زمانی می توان به تاثیر کار فرهنگی امیدوار شد که برمبنای نیازسنجی درست از جامعه هدف و شبکه های ارتباطی موجود در جامعه انجام گیرد.
به گزارش ایرنا ، آیت الله علیرضا اعرافی یکشنبه در نشست شورای فرهنگ عمومی میبد با اشاره به اینکه این شورا درطول سالهای گذشته تصمیم های مهمی اتخاذ کرده که بخشی از آن عملیاتی و اجرایی شده ، تصریح کرد :کارفرهنگی وقتی می تواند توفیق پیدا کند که وصل به شبکه های موجود جامعه باشد .
مدیر حوزه های علمیه کشور با اشاره به اینکه گروههای مختلفی از مردم، جوانان، موسسات، اهل منبر، ائمه جماعات و سازمانهای فرهنگی درحوزه فرهنگ کار می کنند اظهارداشت:امروز دهها آسیب داریم اما در مقابل هزاران خوبی هم وجود دارد که دستمایه فعالیت این گروههای فرهنگی است .
امام جمعه میبد فلسفه شکل گیری شورای محلات درچهار محله شهرستان میبد را شناخت عمیق مسائل و ساماندهی آن خواند و گفت:این شوراها باید با جذب افراد خوش فکر و علاقه مند از میان خواهران و برادران و با تکیه بر خود مردم محلات سیاستهای فرهنگی خود را پیش ببرند.
عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی تصریح کرد: سازمان ها و ادارات و ارگانها باید به شوراهای محلات بها دهند و دبیرخانه شورای فرهنگ عمومی با محوریت فرمانداری هرجا ممکن است کمک کند.
رئیس جامعه المصطفی العالمیه افزود:برای تحقق شناخت عمیق مسائل اگر شبکه منسجم ایجاد شود الگوی قوی و شبکه کارآمد فرهنگی بدون تکیه برساختارهای اداری درشهرستان پدید می آید.
آیت الله اعرافی با اشاره به شکل گیری طرح پیشگیری از طلاق و مشاوره خانواده و انجام گامهای موثر در قلمرو های خانواده و طلاق گفت:این روند تاثیر بسیار خوبی را در کنترل و مهار آمار و ارقام داشته است .
امام جمعه میبد تصریح کرد:شورای محلات باید بحث خانواده ، طلاق،اعتیاد، فقر و نیازمندی ،حجاب و عفاف و پاکدامنی ،مفاسد و مباحث ورزشی را در دستور کار خود قرار دهند .
وی در بحث حقوق شهروندی هم بر رعایت جنبه های عمومی در بین کارمندان و مراجعان ،اخلاق خاص اداری و پرهیز از آسیب ها تاکید کرد و افزود: باید راهکارهای جدید و فناوری های مناسب را دائم برای ارائه خدمت خوب طراحی کرد.
آیت الله اعرافی با اشاره به ظرفیت های موجود شهرستان در زمینه فضاهای عمومی به بهره گیری از آنها به عنوان فضاهای ورزشی تاکید کرد و گفت: وجود بیش از 200 مسجد،حسینیه و تکیه در میبد ازفضاهایی است که با توجه به نیاز جدی جوانان ما به ورزش می توان با گره خوردن این مجموعه های مذهبی به ورزش از آنها استفاده کرد.
فرماندار میبد هم در این نشست با بیان اینکه گاهی ما مسئولان به خیلی از آسیب ها بی توجه هستیم ، افزود:باید این واقعیت تلخ را پذیرفت و برای حل این آسیب ها عمیق تر اقدام کنیم .
حسین فلاح طرح پیشگیری از طلاق را یکی از طرح های موفق شهرستان میبد با محوریت دادگستری و بهزیستی عنوان کرد و افزود: کارفرهنگی کار ظریفی است و برای پیشگیری از آسیب ها باید دین و علم در کنار هم قرار بگیرند و واقعیت های جامعه را درک و مشکلات را حل کرد.
فلاح تصریح کرد :برای مقابله با آسیب های اجتماعی باید بودجه بندی شود تا مسائل را با شناخت عمیق و با انگیزه وعلاقه حل و فصل کرد.
فرمانده ناحیه مقاومت بسیج میبد هم با تشریح برگزاری یادواره 45 شهید شهرستان میبد در 12 اسفند امسال گفت :برگزاری یادواره شهدای محلات ،یادواره شهدای زنان ایثارگر ،اجرای نرم افزار جامع شهدا،رونمایی از کتاب نقش میبد در دفاع مقدس و غرس 450 نهال درمصلی آیت الله اعرافی به یاد شهدای این شهرستان از برنامه های این یادواره است .
همچنین در خاتمه این نشست از زیلوی میبد بعنوان طرح ملی رونمایی شد .
7548/ 5054 خبرنگار : صفیه امامی ** انتشار : بهنام احمدی*

اطلاعات تکميلي

خواندن 1633 دفعه

نظر دادن

از پر شدن تمامی موارد الزامی ستاره‌دار (*) اطمینان حاصل کنید. کد HTML مجاز نیست.

آخرین اخبار

اخبار انتشارات دیجیتال

پربازدیدترین اخبار