چاپ کردن این صفحه
یکشنبه, 19 دی 1395 ساعت 11:51

زندگی نامه همایون صنعتی زاده کتاب شد

این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)
«از فرانکلین تا لاله زار» عنوان کتابی درباره زندگی همایون صنعتی زاده نویسنده، ‌ناشر و مترجم ایرانی است که انتشارات ققنوس آن را به تازگی منتشر کرده است.
به گزارش روز یک شنبه خبرنگار فرهنگی ایرنا، این کتاب 272 صفحه ای نوشته سیروس علی نژاد و گفت وگوها و گزارش های آن مربوط به زندگی مردی است که در نوسازی و سازندگی ایران نقش عمده ای داشت.
از جمله خدمات صنعتی زاده می توان به تاسیس سازمان کتاب های جیبی، موسسه انتشارات فرانکلین، چاپخانه افست و کاغذسازی پارس اشاره کرد.
این کتاب که توسط انتشارات ققنوس منتشر شده شامل بخش هایی نظیر «از کودکی تا فرانکلین»،«‌چاپ کتاب های درسی افغانستان» و «مبارزه با بی سوادی» است.
بهای این کتاب 170 هزار ریال است.

** شازده کوچولو و تولد شازده کوچولو
کتاب «شازده کوچولو و تولد شازده کوچولو» نوشته آنتوان دوسنت اگزوپری و ترجمه م. کاشیگر توسط نشر آفرینگان منتشر شده است.
در این کتاب علاوه بر ترجمه شیوای شازده کوچولو، برای نخستین بار مجموعه طرح‌های اولیه نویسنده نیز با عنوان «تولد شازده کوچولو» منتشر شده است.
در بخشی از این کتاب آمده است: شازده کوچولو حاصل احساس ناکامی آنتوان دوسنت اگزوپری در طراحی است، او کنار نوشته‌های خود دائما پیکره یا صحنه‌هایی می‌کشید، مثلا، پیش از رسیدن به چهره شازده کوچولو پیکره بچه‌ای را که گاهی روی تپه‌ای پر گل ایستاده، بر ده‌ها کاغذ طرح زده است.
قیمت این کتاب 116 صفحه ای با شمارگان 650 نسخه 120 هزار ریال است.

** اژدهایان خفته منتشر شد
«اژدهایان خفته» نوشته علی گلستانی که توسط نشر آفرینگان منتشر شده، اثری است به قلم نوجوانی 14 ‌ساله که برای گروه سنی نوجوان نوشته شده است.
این کتاب داستانی است در ژانر فانتزی و در آن، نویسنده کوشیده، ضمن رعایت قواعد ژانر، با استفاده از موجودات خیالی قصه‌ها و متل‌های ایرانی، داستانی تا حد امکان سازگار با فرهنگ کشور خود خلق کند.
بهای این کتاب 183 صفحه ای 110 هزار ریال است.

** «مقالاتی درباره زیباشناسی هنر» منتشر شد
کتاب «مقالاتی درباره زیباشناسی هنر» نوشته «ژان ژنه» و ترجمه مهتاب بلوکی در 990 نسخه توسط انتشارات ققنوس منتشر شد.
موضوع این کتاب 112 صفحه ای در قطع رقعی فلسفه و عرفان و بهای آن 70 هزار ریال است.
این کتاب گزیده‌ای از نوشته‌های نظری ژان ژنه است که به لحاظ نوع متن، مضمون و سبک نوشتاری دارای تنوّع خاصی است و همچنین برخاسته از نگاه ویژه او به هنر و زندگی است.
وی ضمن ستایش از کار هنرمند با شور و حرارتی خاص و از زوایایی تازه و بدیع به اثر هنری می‌نگرد.
کتاب یاد شده، چهار نقد هنری مهم ژنه را در بر می‌گیرد که در دهة 50 میلادی نگاشته شده است.
انتشارات هیلا، انتشارات آفرینگان و نشر ققنوس سه موسسه نشری هستند که زیرمجموعه نام ققنوس فعالیت می‌کنند و مرکز پخش ققنوس نیز علاوه‌بر همکاری با این 3 موسسه، با ناشران زیادی در کشور برای پخش و توزیع کتابشان تعامل دارد.
فراهنگ**1880**1027**خبرنگار: پروین اروجی** انتشار دهنده: محمدجواد دهقانی

اطلاعات تکميلي

خواندن 1391 دفعه
خبرنگاران کتاب

آخرین‌ها از خبرنگاران کتاب