چاپ کردن این صفحه
یکشنبه, 19 دی 1395 ساعت 08:54

تامین اجتماعی در سیاست تحول نظام سلامت همراه و یاور دولت است

این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)
مدیر درمان تامین اجتماعی استان مرکزی گفت: این سازمان در سیاست های برنامه تحول نظام سلامت همراه و یاور دولت بوده و در تعهدات و اجرای کتاب تعرفه های پزشکی همگام با این برنامه حرکت کرده است.
دکتر بابک عدلی روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: هزینه های سلامت در حوزه درمان تامین اجتماعی پیش از اجرای برنامه تحول نظام سلامت 80 هزار میلیارد ریال در سال بود که با اجرایی شدن راهبردهای همراهی با سیاست های دولت، این هزینه ها هم اکنون به 180 هزار میلیارد ریال رسیده است.
وی اظهار کرد: تامین اجتماعی بهبود کیفی خدمات درمانی را برای اقشار مردم به عنوان راهبرد کلیدی تعریف کرده و در راستای کاهش هزینه های سلامت از جیب مردم همراهی لازم را داشته است.
مدیر درمان تامین اجتماعی استان مرکزی یادآور شد: تجهیز منابع برای سازمان تامین اجتماعی ماهانه حداقل 52 هزار میلیارد ریال است که به منظور پرداخت به موقع 38 هزار میلیارد ریالی حقوق مستمری بگیران و سایر هزینه های درمانی و خدماتی این نهاد صرف می شود.
عدلی اظهار کرد: سالانه در استان مرکزی 2 هزار و 500 میلیارد ریال در بخش سلامت تامین اجتماعی به منظور درمان مستقیم و خرید خدمات از یک هزار مرکز طرف قرارداد هزینه می شود.
وی یادآور شد: حوزه درمان استان مرکزی در بخش خدمات مستقیم از طریق سه واحد بیمارستانی و هفت مرکز سرپایی ارائه خدمت دارد و بیمارستان شازند به عنوان تنها مرکز بیمارستانی تامین اجتماعی کشور از پارسال مشمول برنامه تحول نظام سلامت شده است.
مدیر درمان تامین اجتماعی استان مرکزی اظهار کرد: بیمارستان شازند تنها واحد درمانی این شهرستان است و با توجه به اینکه 65 درصد بافت جمعیتی شازند روستایی است، فرانشیز درمانی سه درصدی برای روستائیان و هفت درصدی برای جمعیت شهری را اعمال کرده است.
عدلی توضیح داد: تکمیل زنجیره پزشکان متخصص در شهرستان شازند که از داشتن بیمارستان دولتی محروم است به ویژه در تخصص های قلب، رادیولوژی، جراحی، زنان، داخلی و اطفال و همچنین بخش دیالیز با 9 تخت، موجب شده است که ارجاع بیمار به اراک کاهش یابد که این دستاورد بزرگی است.
وی گفت: ارائه خدمات تحول نظام سلامت در بیمارستان شازند 21 میلیارد ریال بار مالی داشته که انتظار می رود این طلب به منظور استمرار خدمات کیفی سلامت در مرکز درمانی شازند هر چه سریعتر پرداخت شود.
وی در خصوص پیشنهاد تجمیع بیمه ها و ادغام حوزه درمانی تامین اجتماعی در برنامه ششم گفت: نشستی در این خصوص با هفت عضو مجمع نمایندگان استان مرکزی برگزار شده و در خصوص ارکان اجرایی و نظارت بر درمان دیدگاه ها منتقل شده است.
به گزارش ایرنا، مدیر درمان تامین اجتماعی اظهار کرد: یکی از بحث های محوری این نشست این بود که قانون تامین اجتماعی قدمت 45 ساله دارد و درمان به عنوان بخش جدایی ناپذیر در آن دیده شده است و اگر تفکیک این حوزه مدنظر باشد، باید قانون تامین اجتماعی تغییر کند.
عدلی گفت: مراکز ملکی و تجهیزات درمانی تامین اجتماعی با سرمایه های صندوق ایجاد شده و خدمات درمانی به کارگران که اقشار متوسط جامعه هستند به صورت رایگان می دهد و در خصوص تفکیک بخش درمانی در این نهاد به آسانی نمی توان نظر داد.
وی افزود: در نشست مسئولان تامین اجتماعی استان مرکزی با مجمع نمایندگان این خطه تجربه تفکیک بخش درمان از تامین اجتماعی که دردهه 60 اتفاق افتاد مطرح شد و بروز مشکلات عدیده که زمینه ساز ادغام مجدد این حوزه ها شد و به ایجاد 80 بیمارستان و پلی کلینیک در کشور انجامید، مورد نقد و نظر قرار گرفت.
وی گفت: مجمع نمایندگان استان مرکزی در این نشست به اتفاق بر این باور بودند که منابع بیمه ها به حدی متفاوت است که تجمیع آن ها از جمله صندوق تامین اجتماعی بسیار پیچیده است.
مدیر درمان تامین اجتماعی اظهار کرد: دولت یازدهم در خدمات سلامت تحول بنیادین داشته است و تصمیمات پایه و مهم در حوزه بیمه ای و درمان و سایر بخش ها برای تقویت خدمات سلامت حساسیت بالایی دارد و نیاز است که با همه جانبه نگری و دقت لازم دنبال شود.
6013/3075/خبرنگار:مژگان حیدری ** انتشار دهنده: حسین مهدی زاده اصفهانی

اطلاعات تکميلي

خواندن 1567 دفعه
خبرنگاران کتاب

آخرین‌ها از خبرنگاران کتاب