چاپ کردن این صفحه
شنبه, 18 دی 1395 ساعت 14:55

تقدیر آیت الله صافی گلپایگانی از نماینده مسلمان پارلمان ایالتی آمریکا

این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)
دفتر آیت الله لطف الله صافی گلپایگانی از مراجع تقلید در نامه ای از اقدام خانم «ایلهان»، نماینده پارلمان ایالتی آمریکا که مراسم تحلیف را با قرآن مجید به جا آورده بود، قدردانی کرد.
در این نامه که نسخه ای از آن روز شنبه در اختیار ایرنا قرار گرفت، خطاب به نماینده پارلمان ایالتی آمریکا، آمده است: با تقدیم سلام و تبریک به جنابعالی که از طرف مردم آمریکا به نمایندگی پارلمان ایالت مینه سوتا انتخاب شدید، مرجع عالیقدر آیت الله صافی گلپایگانی، از اقدام شایسته شما که با قرآن کریم، مراسم تحلیف را به جا آوردید، تقدیر و تشکر نمود.
آیت الله صافی گلپایگانی در این نامه افزوده است: تعظیم از قرآن کریم، نشانگر شعور بالای شما و احترام به کتاب آسمانی و آیات الهی است، برای همه مسلمانان افتخار است که به دنیا اعلام کنند در سایه تعالیم عالیه قرآن کریم می‌ توان به سعادت واقعی، صلح و آرامش و دنیای عاری از خشونت و ظلم و استبداد رسید.
نامه حاکی است: امید است که نور هدایت قرآن در دل‌های شیفتگان به آیات الهی تابیده و همگان در پرتو آن، به کمال سعادت و نیک ‌بختی نائل شوند.
«ایلهان عمرو» بانوی 33 ساله سومالیایی - آمریکایی روز سه شنبه هفته گذشته در ساختمان پارلمان ایالت مینه سوتا حاضر شد و به عنوان نخستین بانوی مسلمان نماینده پارلمان ایالتی، در مراسم تحلیف شرکت نمود.
«ایلهان» در مراسم تحلیف خود، برای انجام تحلیف یک جلد کلام الله مجید با خود به همراه برده بود و تحلیف را با این کتاب آسمانی انجام داد.
ایلهان در سومالی به دنیا آمد و در همان دوران کودکی به همراه خانواده اش به آمریکا مهاجرت کردند و در بدو ورود به این کشور، به مدت چهار سال در کمپ آوارگان کنیایی در آمریکا مستقر شدند و سپس اجازه سکونت در این کشور را یافتند.
/2085/ 1175 تنظیم کننده: سمیه حیدری ** انتشاردهنده: رضا علیمحمدی

اطلاعات تکميلي

خواندن 1517 دفعه
خبرنگاران کتاب

آخرین‌ها از خبرنگاران کتاب