شنبه, 18 دی 1395 ساعت 13:01

نمایشگاه بین المللی کتاب دهلی نو با حضور ایران گشایش یافت

این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)
بیست و پنجمین نمایشگاه بین المللی سالیانه کتاب دهلی روز شنبه با شرکت 20 کشور از جمله ایران به مدت هشت روز در پراگتی میدان دهلی نو هفته گشایش یافت .
به گزارش ایرنا،در این نمایشگاه یک هزار 550 ناشرهندی و خارجی ، تازه های نشر خود را در موضوعات اقتصادی،سیاسی ،بازرگانی،کودکان،ادبیات،رایانه،نرم افزار،دارو سازی و پزشکی در معرض دید علاقه مندان قرار دادند.
نمایشگاه بین المللی کتاب دهلی نو، علاوه بر نمایش کتاب در موضوعات مختلف و بین المللی، زمینه ارتباط مستقیم ناشران و نویسندگان را نیز فراهم می کند.
مسئول غرفه ایران در نمایشگاه بین المللی کتاب دهلی نو گفت: موسسه نمایشگاههای فرهنگی ایران با 500 عنوان کتاب از 70 ناشر ایرانی در این نمایشگاه شرکت کرده است .
'محمد رضا شجاعی ' در گفت وگو با ایرنا افزود: در این نمایشگاه 340 عنوان کتاب در زمینه های هنر، ایرانشناسی،خط و خوشنویسی ،ادبیات کلاسیک،کودک و نوجوان و 160 عنوان نیز در بخش ادبیات معاصر به نمایش گذاشته شده است .
مسئول غرفه ایران در نمایشگاه کتاب دهلی نو افزود:معرفی نمایشگاه بین المللی کتاب تهران در قالب بروشور و کاتالوگ، دعوت از ناشران شرکت کننده در نمایشگاه برای حضور درنمایشگاه بین المللی کتاب تهران،معرفی نشر ایران و نویسندگان کودک و نوجوان از دیگر فعالیت های غرفه ایران در نمایشگاه است .
وی افزود: برای معرفی صنعت نشر ایران و مراکز مرتبط نیز بروشور'نگاهی اجماعی به صنعت نشر درایران ' به زبان انگلیسی مشتمل بر معرفی مراکز اطلاع رسانی کتاب در عرصه بین المللی ، معرفی اتحادیه ها و تشکل های نشر و آژانس های ادبی نیز در غرفه موسسه نمایشگاههای فرهنگی ایران به مخاطبان عرضه می شود.
رایزن فرهنگی ایران در دهلی نیز در گفت وگو با ایرنا اظهار کرد خانه فرهنگ نیز با 400 عنوان کتاب به زبان های انگلیسی ، فارسی و اردو در نمایشگاه شرکت کرده است .
علی دهگایی با اشاره به فعالیت 38 دپارتمان آموزش زبان فارسی در هند اظهار کرد بخش های آموزش زبان فارسی در دانشگاهها نیاز به منابع جدید زبان فارسی دارند.
وی شرکت ایران در نمایشگاه دهلی نو را فرصتی برای تامین منابع جدید زبان فارسی دانست .
دهگایی در ادامه گفت هند با جمعیت بیش از یک میلیارد و 200 میلیون نفر فرصت مناسبی برای عرضه محصولات فرهنگی کشور محسوب می شود.
هند سومین ناشر کتاب به زبان انگلیسی در جهان بعد از امریکا و انگلیس است و هر سال 12 هزار ناشر در 90 هزار موضوع و به 18 زبان،کتاب منتشر می کنند.
دراین نمایشگاه ناشرانی از کشورهای چین ،مصر، فرانسه ،آلمان ، ایران ،ژاپن، نپال ،لهستان، روسیه ، اسپانیا، سریلانکا، سازمان بهداشت جهانی و یونسکو شرکت کرده اند.
نمایشگاه کتاب دهلی تا سال 2013 هر دو سال یکبار برگزار می شد ولی از این سال به بعد به صورت سالانه برگزار می شود.
به گفته مسئولان نمایشگاه کتاب دهلی، همه ساله بیش از یک میلیون نفر از این نمایشگاه بازدید می کنند .
همه ساله ناشران ،نویسندگان و فروشندگان کشورهای مختلف درمدت برگزاری نمایشگاه در دهلی همه تلاش خود را برای فروش کتاب و معرفی فرهنگ خود به کشور یک میلیارد و 250 میلیون نفری به کار می گیرند.
آساق**انتشار دهنده:احمدعلی خلیل نژاد

اطلاعات تکميلي

خواندن 1336 دفعه

نظر دادن

از پر شدن تمامی موارد الزامی ستاره‌دار (*) اطمینان حاصل کنید. کد HTML مجاز نیست.

آخرین اخبار

اخبار انتشارات دیجیتال

پربازدیدترین اخبار