شنبه, 18 دی 1395 ساعت 12:06

آغاز رویداد فرهنگی مشهد 2017/سفر23 مدیر ارشد به نقاط مختلف کشور درهفته گذشته

این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)
آغاز'رویداد فرهنگی مشهد 2017' به عنوان پایتخت فرهنگی جهان اسلام با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و سفر 23 وزیر و مدیران ارشد برای نظارت بر اجرای اقتصاد مقاومتی و پیگیری اهداف راهبردی دولت در استانهای مختلف از جمله رخدادهای هفته گذشته در حوزه قوه مجریه بود.
در پی انتخاب کلانشهر مذهبی مشهد مقدس مرکز استان خراسان رضوی به عنوان پایتخت فرهنگی جهان اسلامی در آسیا توسط سازمان علمی، فرهنگی و آموزشی وابسته به سازمان کنفرانس اسلامی (ISESCO) و در راستای اجرای اهداف دولت، هفته گذشته علاوه بر وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی که برای شرکت درآیین آغاز ' رویداد مشهد 2017' به این شهر سفر کرد وزرای دیگر نیز امور متنوعی را در سطح کشور پیگیری کردند.

** وزیر ارشاد : مشهد 2017 حرکتی بزرگ برای گسترش فرهنگ رضوی در جهان است
سید رضا صالحی امیری در مراسم رونمایی از این نماد گفت : آغاز رویداد مشهد 2017 به عنوان پایتخت فرهنگی جهان اسلام حرکت و ظرفیتی عظیم برای شناساندن این کلانشهر به جهان است.
وی بیان کرد: دیانت، معنویت و مکتب اهل بیت در مشهد الرضا (ع) و در جوار بارگاه منور رضوی متبلور می شود و باید از این ظرفیت به بهترین نحو استفاده کرد.
وزیر ارشاد ادامه داد: حضور علی بن موسی الرضا(ع)، سرزمین ایران را مقدس کرده و بدنبال آن، امروز افتخار پایتخت فرهنگی جهان اسلام نصیب مشهد شده و در آینده نه چندان دور مشهد به عنوان پایتخت دایمی فرهنگی جهان اسلام خواهد شد.
وی افزود: آغاز این رویداد بزرگ فرهنگی و حرکت بزرگ مشهد 2017 در پایتخت معنوی کشور را به مردم مشهد و خراسان بزرگ و همه ایرانیان و مسلمانان جهان تبریک می گویم.
وی همچنین این حرکت بزرگ را به رهبر معظم انقلاب، رئیس جمهوری، خانواده معظم شهدا، روحانیت معزز و همه انسان های دلسوز تبریک گفت.
عضو کابینه دولت یازدهم با بیان اینکه حامل پیام سلام و تحیت حجت الاسلام روحانی رئیس جمهوری هستم، افزود: تبریک دکتر روحانی بابت اینکه از امروز بر بلندای حرم گنبد و محراب این امام همام گفتمان رضوی در سراسر جهان دمیده می شود.
صالحی امیری تصریح کرد: امروز نه ایرانیان، نه منطقه، بلکه جهانیان این پیام را دریافت کردند که مشهد پایتخت معرفت، اخلاق، اهل بیت(ع) است و از اینجا پیام صلح، دوستی، اخوت، و برادری به جهانیان می رسد و این آغاز خوبی است که دنیا یکبار دیگر بداند مسیر صلح و صمیمیت از درگاه مرجع امام رضا(ع) شنیده می شود. وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به آغاز سال نو میلادی گفت: با هموطنان مسیحی همنوا و هم صدا می شویم.
وی افزود: در دنیای پر خشونت تکفیری ها، سلفی ها و... امروز از بلندای مشهد مقدس، پیام صلح، برادری، زندگی مسالمت آمیز، اخوت برخاسته و در دنیا شنیده می شود.
همچنین وزیر ارشاد همزمان با آغاز رویداد فرهنگی مشهد 2017 در رونمایی از تارنمای انگلیسی دانشگاه فردوسی مشهد نیز حضور بهم رساند.
صالحی امیری هنگام رونمایی از این تارنما، هدف از ایجاد آن را توسعه روز افزون ارتباطات علمی و پژوهشی با دانشگاه ها و دانشمندان جهان اسلام ذکر کرد و گفت : ایجاد این تارنما از وعده هایی است که در قالب پروژه های رویداد فرهنگی مشهد 2017 پیش بینی شده بود و امروز در آغاز این رویداد به مرحله اجرایی رسید.

** معاون اجرایی رئیس جمهوری: رویداد مشهد 2017 فرصتی برای توسعه گردشگری فرهنگی است
اما در هفته گذشته معاون اجرایی رئیس جمهوری نیز سفر به مشهد مقدس داشت و درجریان دیداربا اعضای کارگروه ملی زیارت با تولیت آستان قدس رضوی گفت : مشهد به دلیل وجود بارگاه منور رضوی کانون توجه مشتاقان زیارت بوده و هست.
محمد شریعتمداری با بیان اینکه به دنبال توسعه فرهنگ حسنه زیارت در کشور هستیم؛ تصریح کرد: رویداد مشهد 2017 فرصت مناسبی برای گسترش فرهنگ رضوی در گستره جهان اسلام است.
وی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه بقاع متبرکه قطب های فرهنگی و معرفت هستند ،افزود: بارگاه حضرت ثامن الحجج (ع) همچون ستاره ای در کشور نور افشانی می کند.
معاون اجرایی رئیس جمهور با اشاره به فعالیت مجدد کارگروه ملی زیارت، تاکید کرد: تلاش همه ما در این کارگروه، ایجاد شرایط زیارت مناسب، برای تمامی زائران است.
وی به تدوین برنامه ششم و لایحه بودجه سال آینده نیز اشاره و خاطر نشان کرد: موضوع ردیف بودجه زیارت با جدیت پیگیری می شود.
شریعتمداری همچنین گزارشی در خصوص ستاد اقتصاد مقاومتی استان خراسان رضوی، احیاء و رونق تولید، توسعه محور شرق و تامین آب استان های شرقی ارائه کرد.

** پرونده الکترونیک سلامت تا پایان دولت یازدهم کامل می شود
دکتر سید حسن قاضی زاده هاشمی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی هفته گذشته به استان همدان و استان اصفهان سفر کرد .
وی در آیین تجلیل از خیران سلامت شهرستان ملایر در استان همدان گفت: تردید ندارم آینده ایران اسلامی با وجود همه گرفتاری ها بسیار خوب و درخشان است و مشکلات ما بتدریج برطرف خواهد شد.
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی شامگاه چهارشنبه در آیین افتتاح چند طرح بهداشتی و درمانی در شهرستان ملایر گفت: توسعه شبکه بهداشتی هدف اول ما است که امیدواریم تا پایان دولت یازدهم پرونده الکترونیک سلامت را در کشور کامل کنیم.
** طرح تحول نظام سلامت راهی بدون برگشت است
دکتر سید حسن قاضی زاده هاشمی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در سفر به کاشان طرح تحول نظام سلامت را بویژه در مناطق محروم راهی بدون برگشت دانست و گفت : باید در کنار امنیت به حوزه سلامت مردم نیز توجه شود.
وی در حاشیه افتتاح بیمارستان‌ آیت‌الله‌ یثربی کاشان در گفت و گو با خبرنگاران با تاکید براینکه مردم از اجرای طرح نگران نیستند، گفت: برخی سیاسیون نگران هستند که انشاالله خدا نگرانی آن ها را نیز برطرف کند.
وی این طرح را بدون تردید خوب خواند و گفت : اما ادامه آن بستگی به دولت ها دارد و دولت روحانی با توجه به مشکلات و فشار به مردم این راه را برای رفع مشکلات سلامت ادامه می دهد.
وزیر بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی گفت : در حالی که برای رسیدن به شرایط ایده آل به 100 هزار تخت بیمارستانی نیاز داریم اکنون حدود 90 هزار تخت در بخش دولتی فرسوده است.
قاضی زاده هاشمی با اشاره به نیازمندی 70 هزار تخت بیمارستانی در کشور افزود: دردولت های گذشته سالانه حدود یک هزار و800 تخت و به ندرت در برخی دولت ها 4 هزار تخت درمانی در کشور افزایش یافته است.
وی تصریح کرد: این در حالی است که در دولت یازدهم تا کنون 13 هزار و 500 تخت تحویل دادیم و امید است تا پایان دولت این تعداد را به 21 هزار تخت برسانیم.
** دولت ها و مجالس گذشته به حوزه سلامت توجه لازم را نداشته اند
سید حسن قاضی زاده هاشمی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی شامگاه پنجشنبه پس از بازدید از بیمارستان شهید بهشتی اردستان و چند طرح بهداشتی درمانی در حال ساخت در اردستان در جلسه شورای اداری این شهرستان گفت: متاسفانه دولت ها و مجلس های گذشته به حوزه بهداشت و رفاه اجتماعی توجه کافی را نداشته اند.
وی افزود: دولت تدبیر و امید و شخص ریاست جمهوری نگاه ویژه ای به بحث بهداشت و درمان دارند و طرح تحول سلامت را اجرایی کردند.
**دلواپسان معتقد به شکست طرح تحول سلامت هستند نه مردم
دکتر سیدحسن قاضی زاده هاشمی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در سفر به شهرستان نطنز و اردستان در استان اصفهان تاکید کرد: مردم اعتقادی به شکست طرح تحول سلامت ندارند، معتقدان به شکست این طرح کسانی اند که در گروه دلواپسان قرار دارند.
وی شامگاه پنجشنبه در بازدید از پایگاه اورژانس شهر زواره از توابع شهرستان اردستان در جمع خبرنگاران افزود: آینده طرح تحول نظام سلامت مانند آینده انقلاب اسلامی روشن بوده و اجرای امثال این طرح بخشی از آرزوهای شهدای انقلاب، امام راحل و رهبر معظم انقلاب است.
طرح 'تحول نظام سلامت' از اواسط اردیبهشت سال 93 با هدف کاهش هزینه درمانی و کیفیت بخشی به خدمات پزشکی و بهداشتی در کشور آغاز شد که تاکید بیشتر آن در سال نخست در بخش درمانی و کاهش هزینه های درمان و در سال دوم در حوزه بهداشت بود.
** مهمترین وظیفه دولت تامین امنیت و رفاه اجتماعی است
سید حسن قاضی زاده هاشمی شامگاه پنجشنبه در نشست بررسی مسائل و مشکلات حوزه بهداشت و درمان نطنز که در فرمانداری این شهرستان برگزار شد به عملکرد دولت در حوزه بهداشت و درمان به ویژه طرح تحول سلامت اشاره کرد و گفت: دولت باید در منطقه های کم جمعیت و کمتر توسعه یافته توجه بیشتری در تمام حوزه ها به خصوص بهداشت و درمان داشته باشد.
وزیر بهداشت که صبح پنجشنبه بیمارستان فوق تخصصی آیت الله یثربی کاشان را افتتاح کرده بود، در ادامه سفر خود در این شهرستان با خانواده شهیدان محسن، جواد، علی اصغر و محمدرضا بارفروش دیدار کرد.
قاضی زاده هاشمی در ادامه، عصر دیروز پایگاه اورژانس شهر مهاباد از توابع اردستان را نیز افتتاح کرد.
وی همچنین در سفر به زواره دیگر شهر تابعه اردستان به مقام شامخ شهدای این شهر از جمله دو شهید وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ادای احترام کرد.

** افزایش سه برابری ظرفیت تخت های بیمارستانی کشور
سخنان وزیر بهداشت را هفته گذشته ایرج حریرچی قائم مقام وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در بازدید از طرح توسعه بیمارستان طالقانی آبادان و بیمارستان صحرایی فاطمه الزهرا(س) چوئبده این شهرستان نیز بیان کرد و گفت: ظرفیت تخت های بیمارستان در سراسر کشور بیش از سه برابر افزایش یافته است.
وی اظهار داشت: با تکمیل شدن پروژه های عمرانی وزارت بهداشت سالانه بیش از یک هزار و 700 تخت به ظرفیت های بیمارستانی کشور اضافه شده است.
قائم مقام وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: در سال جاری و پس از آغاز طرح تحول سلامت سالانه پنج هزار تخت تحویل داده می‌ شود تا به تعداد طرفیت تخت بیمارستانی کشور اضافه شود.

محمود واعظی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات که هفته گذشته به استان های مازندران و گیلان سفر کرد.
** سرمایه گذاری 600 میلیارد تومانی دولت در بخش آی سی تی مازندران
محمود واعظی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات چهارشنبه شب در جلسه شورای اداری استان مازندران که در تالار اجتماعات دانشگاه آزاد اسلامی واحد تنکابن گفت: دولت تدبیر و امید در سه سال گذشته و در راستای توسعه زیرساخت ها در بخش آی سی تی 600 میلیارد تومان در مازندران سرمایه گذاری کرده است.
وی افزود : قرار است 422 میلیارد تومان دیگر نیز در این بخش در مازندران سرمایه گذاری شود.
** دولت نسخه درمان بیکاری درکشور را تحقق شعار اقتصاد مقاومتی می داند
محمود واعظی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در نشست ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی مازندران در رامسر گفت که دولت تدبیر و امید تنها نسخه درمان بیکاری در کشور را توجه جدی به شعار سال رهبری و عملیاتی کردن اقتصاد مقاومتی می داند.
**دولت بدون توجه به مسائل جناحی، برای رفع مشکلات مردم می کوشد
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات روز پنجشنبه در جلسه شورای اداری شهرستان رودسر گفت: دولت تدبیر و امید، رویکردی فراجناحی دارد و بدون توجه به مسائل جناحی، اهتمام خود را بر پیگیری و رفع مشکلات مردم گذاشته و تلاش می کند.
** کاربران اینترنت در دولت تدبیر و امید به 40 میلیون رسید
محمود واعظی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات پس از حضور در جلسه شورای اداری شهرستان رودسر در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: از ابتدای دولت یازدهم، کاربران اینترنت از سه و نیم میلیون، هم اکنون به نزدیک 40 میلیون افزایش یافته است.
وی خاطرنشان کرد: همچنین ضریب نفوذ اینترنت در کشور ما به حدود 50 درصد افزایش یافته که این، تحول بسیار خوبی در حوزه ارتباطات محسوب می شود.
واعظی: تلاش دولت یازدهم، ایجاد ثبات و امنیت اقتصادی بوده است
محمود واعظی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در جلسه شورای اداری شهرستان شفت گفت: اهتمام و تلاش دولت تدبیر و امید بر ایجاد ثبات و امنیت اقتصادی در کشور بوده که موفق هم شده است.
وی خاطرنشان کرد: هنگام تحویل دولت یازدهم، تورم 40 درصدی داشتیم، همت کردیم و در سال های متمادی آن را کاهش دادیم و امروز خوشحال هستیم که تورم به زیر 8 درصد رسیده؛ هرچند این راضی کننده نیست و در تلاشیم که رونق اقتصادی را افزایش دهیم.
** تجارت با اتصال راه آهن آستارا به کشورهای حاشیه خزرتوسعه می یابد
محمود واعظی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در نشست بررسی نقش گیلان در برون گرایی اقتصاد مقاومتی که در سازمان برنامه و بودجه استان برگزار شد گفت: با پایان یافتن احداث راه آهن آستارا و برقراری ارتباط با کشورهای حاشیه دریای خزر، صادرات و همچنین واردات محصولاتی که ایران به آنها نیاز دارد، توسعه خواهد یافت.
وی افزود: راه آهن قزوین - رشت - آستارا در توسعه اقتصادی گیلان موثر خواهد بود و ما باید به دنبال نرخ تعرفه محصولات باشیم و کیفیت را افزایش بخشیم.
وی ادامه داد: مهمترین ظرفیت گیلان گردشگری، کشاورزی و صنایع تبدیلی کشاورزی است اما باید توجه داشت که امروز در دنیا ، مهمترین صنعت گردشگری است و می توان امکاناتی را برای اقامت و هزینه کرد گردشگران فراهم ساخت و بر اساس برنامه ریزی ها در این حوزه، از راه درآمد آن، به توسعه اقتصادی رسید.
واعظی: طرح اتصال ریلی آستارای ایران به کشور آذربایجان، کار بزرگی است .
محمود واعظی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات و رئیس کمیسیون همکاری های مشترک اقتصادی ایران و آذربایجان روز جمعه در جلسه توسعه صادرات غیرنفتی گیلان، با اشاره به اهمیت خط ریلی قزوین - رشت - آستارا گفت: در پروژه اتصال ریلی آستارای ایران به آستارای جمهوری آذربایجان، کار بزرگی را شروع کرده ایم که در حال انجام است.
وی بیان کرد: این خط ریلی هم برای کشور و هم برای گیلان یک مزیت است و جمهوری آذربایجان آمادگی دارد تا 500 میلیون دلار برای خط آهن رشت - آستارا سرمایه گذاری کند.
** باید مسیر صادرات را اتوبان کرد
واعظی توسعه صادرات را یکی از بندهای مورد تاکید راهبرد اقتصاد مقاومتی دانست و گفت: کارآیی و کیفیت محصولات، اهمیت بسزایی دارد، اکنون واردات به آسانی انجام می شود و باید مسیر صادرات را اتوبان کرد.
وی صادرات را در کشور نیازمند حمایت دانست و ادامه داد: باید فضای بیرون از کشور را به گونه ای فراهم کنیم تا صادرکنندگان احترام داشته باشند و از سوی دیگر، در کارهای آنها تسهیل شود و روابط بیمه ای و بانکی داشته باشند.
** رفع موانع تولید از سیاست های جدی دولت است
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات رفع موانع تولید را از سیاست های جدی دولت یازدهم عنوان و بیان کرد: این نگاه، از تاکیدات رئیس جمهوری است تا موانع پیش روی تولید، برطرف شود.
واعظی با اشاره به فضای ایجاد شده در عرصه بین الملل گفت: روابط کارگزاری را برای 900 بانک در کشورهای مختلف برقرار کردیم که همچنان این اقدام ادامه دارد و در حال گسترش هستیم.
** ایجاد حدود 100 هزار شغل در حوزه ارتباطات طی سال 94 در کشور
محمود واعظی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات پنجشنبه شب در برنامه تلویزیونی سیمای مرکز گیلان (شبکه باران) گفت: طی سال گذشته حدود یکصد هزار شغل در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات (آی سی تی) در کشور ایجاد شد.
** در مواجهه با هر پدیده نوظهور، نباید آن را حذف کنیم
واعظی ادامه داد: معتقدیم نباید هر پدیده جدیدی را حذف کرد و البته نباید تسلیم آن شد، بلکه باید آن را بومی کرد.
به گفته وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، باید با توجه به اعتقادات، فرهنگ و منش کشورمان آن را بومی کرده و تغییر دهیم.
وی استفاده صحیح از فضای مجازی را نیازمند فرهنگ سازی دانست و گفت: در همین راستا، وزارت ارتباطات شبکه ملی اطلاعات را با سرمایه گذاری بسیار زیادی ایجاد کرده، بدین صورت که هر آنچه مورد نیاز مردم باشد، در این شبکه ملی وجود دارد.
** دولت به شفاف سازی اعتقاد دارد/ حمله مخالفان به دستاوردها بیشتر شده است
محمود واعظی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات،، روز جمعه در جلسه مشترک اقتصاد مقاومتی و کارگروه رفع موانع تولید گیلان در رشت ، شفاف سازی را اعتقاد دولت تدبیر و امید عنوان کرد و گفت: با نزدیک شدن به ایام انتخابات، حملات مخالفان به دستاوردهای دولت و نقاط قوت بیشتر شده است.
وی یکی از مهمترین ویژگی های دولت را اعتقاد به شفافیت در کارها و شفاف سازی خواند و افزود: مردم باید بدانند که هر دستگاه و سازمانی چه کاری دارد انجام می دهد.
وی با اشاره به نزدیک شدن به ایام برگزاری انتخابات ادامه داد: با توجه به نزدیک شدن انتخابات، مخالفان حملاتشان به دستاوردهای دولت بیشتر شده و به همان نقاط قوت دولت حمله می کنند.
** دولت به طور جدی بدنبال ساماندهی مشکلات اقتصادی است
محمود واعظی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات عصر جمعه در دیدار با نماینده ولی فقیه در استان گیلان در رشت با بیان اینکه امسال با اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی وارد رونق شدیم، گفت: دولت یازدهم به طور جدی بدنبال ساماندهی مشکلات اقتصادی کشور است.
وی افزود: اگر دولت توفیق داشت تا سال گذشته تورم را کنترل و یک رقمی کند، امسال توفیق داشته ایم تا بتوانیم با اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی، وارد رونق اقتصادی شویم.
وی پیشی گرفتن صادرات بر واردات را یکی از مولفه های اهتمام دولت به رفع مشکلات اقتصادی عنوان و اضافه کرد: اکنون در شرایط سختی هستیم اما طی سال های آینده، وضعیت بهتر خواهد شد و شاهد بهبود معیشت خانواده ها خواهیم بود.
** هجمه ها به دولت با نزدیک شدن به انتخابات افزایش می یابد
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در بخش دیگری از سخنانش گفت: با نزدیک شدن به ایام برگزاری انتخابات، هجمه ها به دولت افزایش می یابد؛ این هجمه ها کار دیروز و امروز نیست و طی سه سال گذشته شاهد آن بوده ایم ولی در حال حاضر، بیشتر می شود.
واعظی با بیان اینکه دولت می کوشد وارد این فضا نشود، افزود: نظر شخص رئیس جمهوری بر این است که کشور و مردم نیاز به آرامش دارند و این امر باید همواره مدنظر قرار بگیرد.

معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان برنامه ریزی و بودجه
محمد باقر نوبخت معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان برنامه و بودجه در هفته ای که گذشت به استان بوشهر در جنوب کشور سفر کرد.
**طرح تحول کشاورزی دشتستان با یک هزار و 680 میلیارد تومان اجرا می شود
محمد باقر نوبخت معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان برنامه و بودجه روز پنجشنبه در جریان بازدید از طرح پایلوت اصلاح شیوه نوین آبیاری بخش آبپخش دشتستان گفت:طرح تحول کشاورزی شهرستان دشتستان بوشهر با اعتبار یکهزارو 680میلیارد تومان به مدت 10سال اجرا می شود.
وی افزود:با اجرایی شدن طرح تحول کشاورزی دشتستان 21هزار فرصت شغلی ایجاد و درآمد ناشی از فعالیت کشاورزی در این شهرستان نیز 10برابر افزایش خواهد یافت.
بازدید از کارخانه کشتی سازی صدرا و طرح پایلوت نخلستان ، خروجی دوم بوشهر ، بندر تجاری دلوار و تصفیه خانه فاضلاب بوشهر ، ورزشگاه 15هزار نفری بوشهر، دهکده گردشگری بوشهر و شرکت در دهمین جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه استان بوشهر برنامه های سفر یکروزه معاون رئیس جمهوری به این استان است.
** دولت برای ارتقا تولید ملی از همه ظرفیت ها استفاده می کند
محمد باقر نوبخت معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان بودجه و برنامه ریزی روز پنجشنبه در نشست با مسئولان شرکت صدرا در بوشهر گفت:دولت در راستای ارتقا تولید ملی کشور از همه ظرفیت های موجود استفاده و از هیچ تلاشی در این زمینه دریغ نخواهد کرد.
معاون رئیس جمهوری گفت: در شرکتی مانند صدرا که تنها با 10 تا 20 درصد توان خود در حال فعالیت است بدون شک با ایجاد زمینه های لازم می توانیم به وضعیت اشتغال این استان کمکی شایان داشته باشیم.
نوبخت اظهار داشت: در راستای حمایت از شرکت صدرا تقویت و پشتیبانی شرکت های داخلی که قادر به واگذاری پروژه به شرکت یاد شده را داشته باشند بطور کامل و جامع حمایت خواهیم کرد.
بازدید از کارخانه کشتی سازی صدرا و طرح پایلوت نخلستان ، خروجی دوم بوشهر ، بندر تجاری دلوار و تصفیه خانه فاضلاب بوشهر ، ورزشگاه 15هزار نفری بوشهر، دهکده گردشگری بوشهر و شرکت در دهمین جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه استان بوشهر برنامه های سفر یکروزه معاون رئیس جمهوری به این استان است.
**با تدابیر ویژه دولت، تراز مالی صدرا از منفی 9هزار میلیارد ریال به مثبت 4هزارمیلیارد ریال رسید
محمدباقر نوبخت معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان بودجه و برنامه ریزی گفت: در یکسال گذشته در قالب فعالیت ستاد تدابیر ویژه اقتصادی دولت، تراز مالی شرکت صدرا(صنایع دریایی ایران) از منفی 9هزار میلیارد ریال به مثبت 4 هزار میلیارد ریال رسید.
روز پنجشنبه درحاشیه نشست با مسئولان شرکت صدرا در جمع خبرنگاران افزود: شرکت صنایع دریایی ایران (صدرا) نمادی از اقتصاد مقاومتی است که در کمتر از یکسال نیروی انسانی این شرکت از 500 نفر به بالای دوهزارو 500 نفر رسیده است.
** پیش بینی سرمایه گذاری سالانه 734هزار میلیارد تومان برای اشتغال در برنامه ششم
محمد باقر نوبخت معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان برنامه و بودجه گفت: پیش بینی ما این است که سالانه 734هزار میلیارد تومان در کشور سرمایه گذاری انجام شود تا بتوانیم تا پایان برنامه ششم نرخ بیکاری تک رقمی در کشور ایجاد شود.
در بدو سفر یک روزه خود به استان بوشهر در جمع خبرنگاران افزود: براساس برنامه ششم توسعه که از سال 1396 آغاز می شود 950هزار فرصت شغلی باید درکشور ایجاد شود.
**اعتبار سرمایه‌ای دربودجه 96 به 627 هزارو 200 میلیارد ریال افزایش یافت
نوبخت پنجشنبه شب در نشست ستاد مقاومتی استان بوشهر گفت: 580 هزار میلیارد ریال اعتبار سرمایه‌ای در سال 95 مصوب شد که این اعتبار در بودجه سال 96 به 627 هزار و 200 میلیارد ریال افزایش یافته است.
وی افزود: افزایش اعتبار توازن منطقه ای از پنج هزار و 340 میلیارد ریال به پنج هزارو 660 میلیارد ریال نیز از دیگر مزیت‌های بودجه سال آینده است.
** طرح راه آهن بوشهر اجرایی می‌شود
نوبخت معاون رئیس جمهوری در زمان بازدید از منطقه ویژه اقتصادی بوشهر گفت: با توجه به اینکه 15 درصد اعتبارات طرح راه آهن بوشهر به صورت ریالی تامین و مابقی در قالب طرح فاینانس پرداخت می‌شود، این طرح و اتصال آن به مرکز کشور اجرایی خواهد شد.
وی گفت : طول راه آهن بوشهر نسبت به طرح تدوین شده، افزایش یافته که پس از بررسی و اصلاح اعتبار آن در کمیسیون ماده تخصصی در سازمان برنامه و بودجه مصوب می‌شود.
رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور ادامه داد: برای تخصیص 15 درصد اعتبارات ریالی طرح راه‌آهن بوشهر در ستاد اقتصاد مقاومتی استان بوشهر این مهم مورد بررسی قرار می‌گیرد.

وزیر نفت
** توسعه صنعت پتروشیمی با استفاده از انرژی گاز از رویکردهای دولت است
بیژن نامدار زنگنه وزیر نفت روز پنجشنبه در مراسم آغاز عملیات اجرایی خط لوله انتقال اتیلن غرب در پتروشیمی تبریز با تاکید بر توسعه واحدهای پتروشیمی با استفاده از فناوری های جدید، گفت: توسعه صنعت پتروشیمی با استفاده از انرژی گاز از رویکردهای دولت است.
گفت: با انتقال اتیلن غرب، شرکت پتروشیمی تبریز از مصرف خوراک گران قیمت رها شده و اقتصاد این شرکت دگرگون می شود.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی
** مردم از بداخلاق ها متنفرند و دوران تخریب و انتقام جویی به سر آمده است
سیدرضا صالحی امیری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در نخستین همایش ملی ' نیما، زبان و شعر طبری ' در شهرستان نور با تاکید بر اینکه در جامعه ایران مردم از بداخلاق ها متنفرند و دوران انگ زنی و تخریب و انتقام جویی به سر آمده گفت اکنون دوران اخلاق گرایی و توجه به فضلیت آغاز شده است.
وی افزود :همه باید باور کنیم که انسان ها در جامعه نیازمند تولید و بازتولید اخلاق و معرفت برای تداوم حیات هستند.
** تخریب کنندگان دولت دچار انحراف تحلیلی شده اند
صالحی امیری با اشاره به تهاجم به دولت تدبیر و امید ، افزود : آنهایی که امروز دولت را مورد تهاجم قرار می دهند، بدانند که دولت منتخب مردم است و کسانی که تلاش می کنند بین این دولت و نظام جدایی ایجاد کنند ، دچار یک انحراف تحلیلی شده اند.
** نیما یوشیج تلاش بسیاری برای حفظ زبان طبری کرده است
رضا صالحی امیری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در این همایش فت: نیما یوشیج از دلدادگانی بود که‌ تلاش‌های ماندگاری در حفظ زبان طبری داشت.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی همچنین عصر پنجشنبه به همراه استاندار مازندران و جمعی از مسئولان استان با شرکت در مراسم چهلمین روز درگذشت آیت الله محمد فاضل استرآبادی در بابل با خانواده این معلم اخلاق ابراز همدردی کرد .

معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان امور اداری و استخدامی کشور
** عبور از بحران آب نیازمند نگاه اقتصادی به آن است/میانگین اراضی آبی کردستان باید به شاخص کشوری برسد
جمشید انصاری معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان امور اداری و استخدامی کشور روز پنجشنبه در جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی کردستان گفت: عبور از بحران آب نیازمند نگاه اقتصادی به آن بوده و برای انتقال آب به مناطق مختلف باید هزینه های تمام شده آن نیز بررسی و اقدام شود.
وی افزود: آب هم اکنون به کالایی کمیاب و در برخی مناطق نیز به نایاب تبدیل شده و برای انتقال آن به نقاط مختلف برای بهره وری بیشتر نیازمند محاسبات اقتصادی است.
** اراده جدی دولت بر ایجاد منطقه آزاد بانه و مریوان است
جمشید انصاری معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان امور اداری و استخدامی، روز پنجشنبه در جریان سفر به مریوان و در مسجد روستای 'کولان' گفت: اراده جدی دولت بر ایجاد منطقه آزاد بانه و مریوان است و انتظار داریم مجلس همراهی جدی تری با دولت و مردم مناطق مرزی داشته باشد.
** هزار میلیارد ریال اعتبار به طرح های عمرانی کردستان اختصاص می یابد
جمشید انصاری معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان امور اداری و استخدامی روز جمعه در جمع خبرنگاران در سنندج گفت: دولت ردیف بودجه خاصی با اعتبار یک هزار میلیارد ریال برای طرح های عمرانی استان کردستان در نظر گرفته است.
وی افزود: این اعتبار از ردیف تملک دارایی های ها استان تامین می شود و می تواند گام مهمی در راستای تقویت اعتبارات عمرانی این استان باشد.
**استخدام نیروی انسانی در دستگاه ها اجرایی بر اساس نیازها صورت می گیرد
معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان امور اداری و استخدامی کشور گفت: استخدام نیروی انسانی در دستگاه های اجرایی بر اساس نیازها صورت می گیرد و دولت هر سال در 2 مرحله در بهار و پاییز با توجه به نیاز دستگاها نیرو جذب می کند.
انصاری افزود: طبق قانون دولت به ازای یک سوم نیروهای خروجی می تواند نیروی جدید را در دستگاه های اجرایی جذب و استخدام کند.
وی اضافه کرد: دولت در بودجه سال آینده نیز تصمیم دارد این روند را مانند سالهای قبل ادامه دهد و با توجه به نیاز دستگاه ها نیرو جذب کند.

وزیر راه و شهرسازی
** راه آهن یزد 30 درصد بار کشور را حمل می کند
عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی که هفته قبل به استان یزد سفر کرده بود در حاشیه بازدید از راه آهن این استان گفت: راه‌آهن یزد به تنهایی بیش از 30 درصد بار ایران را حمل می‌کند و رشد بسیار خوبی هم در سال‌های گذشته داشته به گونه‌ای که حدود 37 درصد رشد در این حوزه را شاهد بودیم.
وی به سفر استانی رئیس جمهور به یزد در اسفند سال گذشته اشاره کرد و افزود: همزمان با آن سفر طرح راه آهن بافق - زرین شهر آغاز شد و خوشبختانه امروز این طرح در کمتر از یک سال 60 درصد پیشرفت دارد .
**افتتاح 89 کیلومتر بزرگراه استان یزد
89 کیلومتر از طرح های بزرگراهی استان یزد روز پنجشنبه طی مراسمی با حضور عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی، سیدمحمد میرمحمدی استاندار و جمعی دیگر از مسئولان استان و وزارت راه و شهرسازی افتتاح شد.
عباس آخوندی با حضور در ورودی مسیر 160 کیلومتری ارکان - چوپانان، 45 کیلومتر از مجموع 72 کیلومتر از این محور که دوبانده و با عرض 11 متر در استان یزد واقع شده را افتتاح کرد.
** محور اردکان- چوپانان کوتاهترین مسیر دریاچه خزر به خلیج فارس است
عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی ، پنجشنبه شب در پاویون فرودگاه شهید صدوقی یزد گفت: با بهره برداری امروز ازدو طرح بزرگراهی در استان یزد ، در واقع مستقیم ترین و کوتاهترین فاصله بین دریای خزر و خلیج فارس در مسیر کریدور شمال -جنوب از اردکان به چوپانان افتتاح شد.
** آزادراه نطنز - انار از مسیر یزد موجب رونق حمل و نقل می شود
عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی گفت: آزاد راه جدیدی از نطنز به انار از مسیر استان یزد در حال ساخت است که می‌تواند در زمینه فعالیت های حمل و نقل رونق زیادی در کشور و بویژه استان یزد ایجاد کند.
آخوندی در دیدار با امام جمعه یزد با اشاره به سخنان وی مبنی بر نیاز این استان به ایجاد یک مرکز فرهنگی بزرگ افزود: مهمتر از هر چیز در مراکز فرهنگی و بازارهای سنتی چرخۀ ارتباط انسانی است که به وجود می‌آید و این چرخۀ انسانی باید حفظ شود.
**بازدید وزیر راه و شهرسازی از بافت تاریخی یزد
وزیر راه و شهرسازی همچنین در سفر خود به استان یزد از بافت تاریخی و بافت های هدف بازآفرینی شهری بازدید کرد.
عباس آخوندی به همراه هیات همراه ، استاندار یزد و جمعی از مسئولان اجرایی استان ضمن ادای احترام به زنده یاد حجت الاسلام والمسلمین سیدعلی محمد وزیری از عالمان و خطیبان نامی استان و شهدای گمنام از مسجد جامع یزد ، بافت تاریخی شهرستان ، مسجد و مجموعۀ تاریخی امیرچخماق ، بافت های هدف بازآفرینی شهری یزد و چند هتل سنتی بازدید کرد.

وزیر صنعت، معدن و تجارت
** راهبرد محوری دولت یازدهم اقتصاد مردم محور است
محمد رضا نعمت زاده وزیر صنعت معدن و تجارت عصر پنجشنبه در جریان سفر به استان مرکزی گفت: راهبرد محوری دولت یازدهم اقتصاد مردم محور است و هموار سازی شرایط برای حضور هدفمند و قوی بخش خصوصی و تقویت مسئولیت پذیری و مشارکت مردم در امور تولید دنبال می شود.
وی افزود: ظرفیت های بخش خصوصی به عنوان محور توسعه کشور باید جدی گرفته شود و دولت باید با کمک به رشد این بخش افق روشنی را در حوزه توسعه کشور ترسیم کند.
وی در بخش دیگری از سخنانش به شعار انتخاباتی دولت یازدهم با عنوان دولت تدبیر و امید اشاره کرد و گفت: برخی منتقدان و مخالفان بیان می کنند که صنعت راه نیفتاده و تعطیل شده است اما دولت با همه قوا برای چبران اسیب ها و ترمیم بحران های اقتصادی به میدان آمده است. وزیر صنعت، معدن و تجارت در جریان سفر به استان مرکزی، یک شرکت تولیدی در شهرستان فراهان را افتتاح کرد و با حضور در شرکت آوا پزشک در شهرستان آشتیان از نزدیک با توانمندی های این صنعت آشنا شدند.

** معاون فرهنگی وزارت ارشاد : برپایی بیش از 70 نمایشگاه کتاب در دولت تدبیر و امید
معاون فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز در سفری که به جیرفت داشت در آیین افتتاح چهارمین نمایشگاه استانی جنوب کرمان گفت : بیش از 70 نمایشگاه کتاب در دولت تدبیر و امید در کشور گشایش یافته است که این مهم بیانگر عملکرد خوب دولت در نهادینه کردن فرهنگ کتاب و کتابخوانی است.
سید عباس صالحی ضمن بیان اینکه طرح پایتخت کتاب و روستاهای دوستدار کتاب از عملکرد های دولت تدبیر و امید در بخش کتاب و کتابخوانی است، افزود: 100 شهر و 900 روستای کشور طی 2 سال گذشته در طرح پایتخت کتاب و روستاهای دوستدار کتاب شرکت داده شده است.
وی گفت: جام باشگاه های کتابخوانی ایران که تا پایان دولت تدبیر و امید اجرایی می شود، از دیگر طرح های موثر در حوزه کتاب و کتابخوانی است که 100 شهر و یک هزار روستا در این جام حضور پیدا می کنند.
معاون فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد: طرح های عیدانه، تابستانه و پائیزانه از دیگر طرح های کتابخوانی است که هدف آنها استمرار ارتباط افراد با کتاب و کتابخوانی است.
وی تصریح کرد: هزار و 600 باشگاه کتابخوانی در 16 شهر کشور شکل گرفته است و در طرح عیدانه، تابستانه و پاییزه کتاب عملکرد خوبی داشته ایم.
صالحی ادامه داد: هدف از برگزاری این طرح ها توسط دولت یازدهم تقویت زیرساخت های کتاب و کتابخوانی است که این عملکرد توجه دولت را در این زمینه نشان می دهد.
وی بیان کرد: رهبر معظم انقلاب اسلامی می فرمایند کتاب مبداء و عصاره تمدن سازی است و کتاب رسانه ای است که هیچ رسانه دیگری با آن برابری نمی کند.
صالحی ضمن بیان اینکه جنوب کرمان دارای ظرفیت های خوبی در بخش کشاورزی و قلب باستان شناسی دنیاست لذا باید از این ظرفیت استفاده بهینه شود، گفت: با توجه به نامگذاری سال جاری از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی به نام اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل ، استان کرمان با ایجاد شهر پایلوت اقتصاد مقاومتی عملکرد خوبی در این زمینه داشته است.

** علی یزدانی : پرداخت 75 هزار میلیارد ریال تسهیلات به واحدهای تولیدی نیمه فعال
معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی کشور در سفر یک روزه خود به استان گلستان در بازدید از ناحیه صنعتی آقچلی گنبد کاووس، از پرداخت مبلغ 75 هزار میلیارد ریال تسهیلات به واحدهای تولیدی راکد، نیمه فعال و طرح های بالای 60 درصد پیشرفت فیزیکی خبر داد.
علی یزدانی اظهار داشت: این میزان تسهیلات در راستای رونق تولید در سال جاری به 10 هزارو 514 واحد تولیدی که درسامانه بهین یاب ثبت نام کرده اند، پرداخت شده است.
وی افزود: از چند ماه پیش که دولت تصمیم به پرداخت تسهیلات به واحدهای تولیدی راکد، نیمه فعال و طرح های تولیدی با پیشرفت فیزیکی بالای 60 درصد با هدف ایجاد اشتغال پایدار گرفت، تا عصر روز گذشته (دوشنبه) در مجموع پرونده 10 هزار و 745 واحد تولیدی ثبت نام شده در سامانه بهین یاب منجر به عقد قرارداد در بانک ها شده است.
یزدانی با بیان اینکه میزان تسهیلات تصویب شده برای این تعداد واحد تولیدی در مجموع 80 هزار میلیارد ریال است که تاکنون 75 هزار میلیار ریال آن پرداخت شده، اضافه کرد: این تسهیلات به غیر از تسهیلاتی است که خارج از سامانه بهین یاب ازسوی دولت، وزارت صنعت، معدن و تجارت و بانک ها به صورت مستقیم پرداخت می شود.
وی از در دست مطالعه و احداث بودن 69 واحد تصفیه خانه فاضلاب در شهرک ها و نواحی صنعتی کشور خبر داد و گفت: از این تعداد 47 واحد در دست مطالعه و 22 واحد نیز در حال احداث است که تا پایان سال آینده به بهره برداری می رسد.
مدیر عامل سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران یادآور شد: هم اکنون 188 واحد تصفیه خانه فاضلاب در 952 شهرک و ناحیه صنعتی کشور فعال است که با واحدهای در دست مطالعه و ساخت، تعداد آنها به 260 واحد افرایش می یابد.
وی همچنین از صدور 96 هزار فقره جواز صنعتی با اشتغالزایی دو میلیون و 700 هزار نفر در سال های گذشته از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت حبر داد و گفت: از این تعداد 88 هزار و 122 واحد با اشتغالزایی دو میلیون و 500 هزار نفر پروانه بهره برداری دریافت کرده اند.

**اختصاص 30 درصد مالیات بر ارزش افزوده به ایجاد زیرساخت ها در شهرک های صنعتی
همچنین در ادامه سفر مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی به استان گلستان ، یزدانی در هنگام بازدید از شهرک صنعتی گنبدکاووس از اختصاص 30 درصد از سهم مالیات بر ارزش افزوده دریافتی شهرداری ها و دهیاری ها از واحدهای تولیدی مستقر در شهرک ها و نواحی صنعتی به ایجاد و تکمیل زیرساخت های شهرک های صنعتی خبر داد.
وی افزود: اختصاص این منابع مالی با پیشنهاد دولت و تصویب مجلس شورای اسلامی در برنامه ششم توسعه از سال 96 اجرایی می شود.
وی به پیش بینی مبالغ اجرای این طرح اشاره نکرد اما گفت: مبالغ پیش بینی شده در این مصوبه به اندازه کل بودجه سالانه این سازمان خواهد بود که متولی ایجاد زیرساخت ها درشهرک ها و نواحی صنعتی است.
یزدانی اضافه کرد: هم اکنون 952 شهرک و ناحیه صنعتی و 9 منطقه ویژه اقتصادی در کشور فعال است که زیرساخت های لازم در بیشتر این شهرک ها ایجاد شده است.
وی همچنین از تخفیف 50 تا 60 درصدی قیمت زمین واگذاری به سرمایه گذاران برای سرمایه گذاری در شهرک ها و نواحی صنعتی خبر داد و گفت: در چند سال اخیر در 500 شهرک و ناحیه صنعتی افزایش قیمت زمین نداشتیم و دربرخی از شهرک ها نیز زمین با 50 تا 60 درصد تخفیف واگذار می شود.
مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی کشور همچنین از اعمال تخفیف های ویژه برای راه اندازی شرکت های دانش بنیان در شهرک ها و نواحی خبر داد و افزود: ایثارگران، جانبازان و خانواده های شاهد نیز از تخفیف های ویژه واگذاری زمین در این مناطق برخوردارند.
یزدانی از ظرفیت های خوب ایجاد شده در شهرک ها و نواحی صنعتی گلستان خبر داد و اضافه کرد: هم اکنون 91 قرارداد برای سرمایه گذاری در شهرک ها و نواحی صنعتی امضاء شده که 71 واحد آن پروانه بهره برداری دریافت کردند.
وی گفت: هم اکنون زیرساخت های لازم در 90 درصد شهرک ها و نواحی صنعتی استان گلستان ایجاد شده و بقیه نیز به مرور تکمیل خواهد شد.

** معاون درمان وزارت بهداشت : بخش سلامت از پیشتازترین حوزه های رفاهی کشور است
در سفری که معاون درمان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به استان کردستان داشت در آیین تودیع و معارفه رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان ، کاهش هزینه های درمانی بیماران را بزرگترین دستاورد طرح تحول نظام سلامت عنوان کرد و گفت: اجرای طرح تحول نظام سلامت دردهای بیماران کم درآمد را تسکین داد.
وی با اشاره به فرمایش رهبر معظم انقلاب که بیماران نباید جز رنج بیماری رنجی داشته باشند یادآورشد: این شعار، شعار طرح تحول نظام سلامت است لذا از مسئولان می خواهیم برنامه های طرح تحول نظام سلامت را با جدیت و پشتکار بیشتر ادامه دهند و در راستای رفع موانع طرح تلاش کنند.

** پرداخت بیش از 200 میلیارد تومان تسهیلات گلخانه ای در سال جاری
محمد علی طهماسبی معاون امور باغبانی وزیر جهاد کشاورزی جمعه شب در حاشیه بازدید از نمایشگاه تخصصی گل و گیاه در شهرستان آمل از توابع استان مازندران گفت که امسال تاکنون بیش از 200 میلیارد تومان تسهیلات بانکی برای ایجاد گلخانه در کشور پرداخت شده است .
به گفته وی از محل این تسهیلات نیز تاکنون 513 هکتار گلخانه روباز و سربسته به بهره برداری رسیده و همچنین مساحت گلخانه های کشور به بیش از 10 هزار هکتار افزایش یافته است.
طهماسبی هدف نهایی معاونت امور باغبانی وزارت جهاد کشاورزی را افزایش مساحت گلخانه های کشور به بیش از 58 هزار هکتار تا سال 1404 اعلام کرد.

** هزینه برای هواشناسی سرمایه گذاری در زیرساخت ها و تولید است
داوود پرهیزکار معاون وزیر راه و شهرسازی و رییس سازمان هواشناسی روز چهارشنبه در حاشیه مراسم تکریم و معارفه مدیر کل هواشناسی گلستان در گرگان با بیان اینکه رشد بودجه این سازمان به ارزش افزوده در سایر بخش ها بویژه بخش کشاورزی منجر می شود، گفت: افزایش اعتبارات هواشناسی به منزله سرمایه گذاری در زیرساخت ها و تولید است.

** تجهیز 43 هزار هکتار از زمین های کشاورزی به سامانه های نوین آبیاری
علیمراد اکبری معاون آب و خاک وزات جهاد کشاورزی چهارشنبه شب در نشست مشترک مدیران آب و خاک کشور در بندرعباس گفت: امسال 43 هزار هکتار از زمین های کشاورزی کشور به سامانه های نوین آبیاری تجهیز شدند.
وی اظهار داشت: اکنون دولت 85 درصد از مبلغ اجرای طرح سامانه های نوین آبیاری را به صورت کمک های بلاعوض به کشاورزان پرداخت می کند .
625 میلیارد تومان اعتبار از محل اسناد خزانه برای تجهیز اراضی کشاورزی کشور به سامانه های نوین آبیاری اختصاص یافته که با این اعتبار، امسال منابع جهاد کشاورزی برای تجهیز اراضی کشاورزی به سامانه های نوین آبیاری به 2 هزار و 500 میلیارد تومان رسید.
** اختصاص 100 میلیارد ریال برای تکمیل محور ارتباطی یزد به بافق
سید حسین میرشفیع مشاور وزیر راه و شهرسازی در حاشیه سفر به بافق در استان یزد گفت: مبلغ 100 میلیارد ریال دیگر برای تکمیل محور ارتباطی و در دست اجرای یزد به بافق اختصاص یافته است.
این رقم از محل اعتبارات سفر ریاست جمهوری در قالب اسناد خزانه برای تکمیل طرح دو بانده سازی جاده یزدبه بافق اختصاص داده شد.
طرح دو بانده سازی یزد-بافق با دو مصوبه سفر مقام معظم رهبری و ریاست جمهوری به یزد، از سال 86 آغاز شده و هم اکنون بیش از 60 کیلومتر آن تکمیل شده و تردد در آن جریان دارد و بقیه در دست اجراست.

** برنامه ریزی جذب 20 میلیون گردشگر در برنامه ششم برای استانهای ساحلی
دکتر پروین فرشچی معاون محیط زیست دریایی سازمان حفاظت محیط زیست کشور روز پنجشنبه در آئین معارفه مدیرکل محیط زیست مازندران در ساری گفت : در برنامه ششم برای جذب 20 میلیون گردشگر در استان های ساحلی کشور برنامه ریزی شد.
به گفته وی بیشترین گردشگران ساحلی در برنامه ششم توسعه برای استان های شمالی کشور به خصوص مازندران پیش بینی شده است.

قائم مقام وزیر صنعت:رشد 9 درصدی صادرات نشانه برنامه های مثبت دولت است
در سفری که قائم مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت به استان آذربایجان شرقی داشت در بیست و دومین همایش توسعه صادرات غیر نفتی کشور در تبریز، از افزایش 9 درصدی صادرات غیرنفتی کشور خبر داد و گفت : این رشد نشانه تاثیرگذاری برنامه های دولت به ویژه در زمینه دیپلماسی خارجی است.
رضا رحمانی با بیان اینکه دوام و قوام اقتصاد ملی ما نیازمند قوام تولید داخلی است، افزود: بین تولید و فروش باید توازن برقرار شود و گرنه به هدف نمی رسیم.
وی با اشاره به اینکه طرح رونق تولید در راستای اقتصاد مقاومتی، فرابخشی است و وزارت صنعت، معدن و تجارت تنها مجری آن است، گفت: برای موفقیت در این طرح نیازمند همدلی تولیدکننده ها و صادرکننده ها هستیم.
رحمانی با اذعان به اینکه تسهیلات با سود 18 درصد برای تولید مناسب نیست، در عین حال گفت: امکانات موجود و توان اقتصادی در این حد است و باید واقع نگر باشیم.
وی خاطرنشان کرد: ما سال های گذشته نرخ سرمایه گذاری منفی 15 درصدی را تجربه کرده و رشد اقتصادی منفی 2.2 درصد داشته ایم.
قائم مقام وزارت صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه بسته رونق تولید برای واحدهای کوچک و متوسط با تبعیت از برنامه های بانک جهانی طراحی شده است، اظهارکرد: واحدهای کوچک در دوران تحریم آسیب بیشتری دیدند و زودتر می توانند احیا شوند.
وی با اشاره به اینکه دولت در پرداخت تسهیلات رونق تولید، چک برگشتی و بدهی واحدها را استثنا کرده است، این رویکرد را در راستای خروج از رکود و امکان بخشی به تداوم فعالیت واحدهای تولیدی دانست.
رحمانی با اعلام اینکه تا امروز 19 هزار و 450 واحد موفق به دریافت 13 هزار و 500 میلیارد تومان تسهیلات رونق تولید شده اند، گفت: استان آذربایجان شرقی در استفاده از این تسهیلات بهترین وضعیت را دارد.
وی از برنامه دولت برای پرداخت 1.5 میلیارد دلار تسهیلات اشتغال زایی در روستاها خبرداد و گفت: طرح رونق تولید در سال 96 بر پرداخت تسهیلات برای نوسازی صنایع، سرمایه در گردش و تکمیل طرح های نیمه تمام متمرکز خواهد بود.
قائم مقام وزارت صنعت، معدن و تجارت همچنین گفت: پرداخت تسهیلات نوسازی 100 هزار واحد از صنوف تولیدی امسال شروع می شود.
وی با بیان اینکه نظارت از واحدهای تسهیلات گرفته در برنامه دولت است تا دچار تجربه های ناموفق گذشته نشویم، اعلام کرد: تسهیلات پرداخت شده به 424 واحد تا این لحظه منجر به افزایش تولید شده و 45 واحد از یکهزار واحد بررسی شده افزایش صادرات داشتند، که این امر منجر به ایجاد بیش از 2 هزار شغل جدید شده است.
وی تکمیل زنجیره تولید فولاد و مس، ارتقای واحدهای صادراتی و افزایش صادرات در کنار کنترل واردات را از برنامه های دولت عنوان کرد واز هدف گذاری تولید 159 میلیون تنی فولاد برای سال آینده خبرداد.
اما در هفته گذشته شیرازی ها میزبان معاون وزیر آموزش و پرورش و رئیس سازمان سوادآموزی بودند، مردم زنجان پذیرای معاون کارآفرینی و اشتغال وزیر تعاون ، کار و رفاه اجتماعی بودند ، مسئولین کرج از معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش استقبال کردند، مردم بجنورد از معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی سوادآموزی وزارت آموزش و پرورش پذیرائی و مردم کرمان نیز از معاون وزیر آموزش و پرورش و رئیس سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی میزبانی کردند.
خبرنگار و تنظیم کننده : ناهید صفری** انتشار دهنده : سید سعیدحسینی
1138/1104

اطلاعات تکميلي

خواندن 1215 دفعه

نظر دادن

از پر شدن تمامی موارد الزامی ستاره‌دار (*) اطمینان حاصل کنید. کد HTML مجاز نیست.

آخرین اخبار

اخبار انتشارات دیجیتال

پربازدیدترین اخبار