شنبه, 18 دی 1395 ساعت 12:05

دو فونت قرآن کریم رونمایی می شود

این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)
رونمایی از دو فونت قرآن کریم در دهمین نشست ناشران قرآنی با حضور ناشران و خوشنویسان فعال در این حوزه برگزار می شود.
به گزارش روز شنبه گروه فرهنگی ایرنا، احمد زرنگار سرپرست معاونت نظارت بر چاپ و نشر قرآن سازمان دارالقرآن الکریم از برگزاری دهمین نشست ناشران و خوشنویسان فعال قرآنی خبر داد و گفت: در این نشست دو فونت مصحف شریف قرآن رونمایی می‌شود.
وی افزود: فونت «قرآن امیر» از سوی دو شرکت گام الکترونیک و فونت نیریزی از سوی شرکت نرم‌افزاری مریم ارائه می‌شود.
زرنگار، درباره برگزاری نشست ناشران و خوشنویسان فعال قرآنی گفت: دهمین دوره از این نشست با حضور 35 ناشر متعهد و هفت خوشنویس فعال و پیشکسوت قرآن چهارشنبه 22 دیماه در سازمان دارالقرآن برگزار می‌شود.
وی افزود: در این نشست با حضور مهدی قره‌شیخلو رئیس سازمان دارالقرآن، محمد سلگی مدیر کل اداره کتاب وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، محمد بابایی مدیر امور نشر مرکز طبع و نشر قرآن و یوسف افراش مدیر انتشارات سازمان دارالقرآن الکریم، درباره روش‌های رونق خطوط ایرانی در راستای تسهیل در امر قرائت بحث خواهد شد.
زرنگار اضافه کرد: استفاده از فونت‌های گوناگون در قالب خطوط ایرانی فاخر، نحوه قیمت‌ گذاری قرآن‌ها و تدوین آئین‌نامه چاپ قرآن، رعایت قواعد و مقررات چاپ و نشر قرآن و تقید به تعهدنامه، رعایت کیفیت صحافی قرآن‌ها و لزوم تصحیح متون قرآنی کتب مبارک نهج‌البلاغه و صحیفه سجادیه از مباحث دیگری است که در این نشست مورد بحث و بررسی قرار خواهد گرفت.
فراهنگ**1003**1027** دریافت کننده: محمدرضا جعفرملک** انتشار دهنده: دهقانی

اطلاعات تکميلي

خواندن 1236 دفعه

نظر دادن

از پر شدن تمامی موارد الزامی ستاره‌دار (*) اطمینان حاصل کنید. کد HTML مجاز نیست.

آخرین اخبار

اخبار انتشارات دیجیتال

پربازدیدترین اخبار