شنبه, 18 دی 1395 ساعت 07:05

برخورد با خریدهای نامتعارف بازیکنان خارجی در فوتبال چین

این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)
به دنبال رکورد شکنی یک باشگاه چینی در به خدمت گرفتن یک بازیکن خارجی، سازمان تربیت بدنی چین اعلام کرد که از این پس با خریدهای نامتعارف و سنگین بازیکنان خارجی توسط باشگاهها برخورد می کند.
به گزارش ایرنا، این خبر پس از آن منتشر شد که باشگاه «شانگهای اس آی پی جی» با پرداخت ۶۰ میلیون یورو برای خرید «اسکار» بازیکن برزیلی از تیم چلسی یک رکورد جدید در نقل و انتقالات بازیکنان خارجی در آسیا به نام این باشگاه چینی ثبت کرده است.
در حال حاضر مساله پرداخت های نجومی سرمایه گذاران چینی برای خرید سهام باشگاه های خارجی و جذب بازیکنان به نام و مطرح کشورهای دیگر با قیمت های گزاف توسط تیم های لیگ برتری، به یک معضل و موضوعی بسیار نگران کننده در فوتبال چین تبدیل شده است.
نگرانی از وضعیت کنونی تا بدانجا افزایش یافته که سازمان تربیت بدنی چین اعلام کرده است، نباید اجازه داد باشگاه ها بدون حساب و کتاب قراردادهایی با چین مبالغ سنگینی با بازیکنان خارجی امضا کنند.
این سازمان همچنین از بی قانونی در این زمینه ابراز گلایه کرده و افزوده است: قانونمند کردن خرید بازیکنان بین المللی در دستور کار این سازمان قرار گرفته و از این پس با اینگونه مسائل برخورد می شود.
گفته می شود، باشگاه «شانگهای شنهوا» نیز که در لیگ برتر چین حضور دارد فقط برای انتقال «کارلوس ته وز» مهاجم آرژانتینی و بازیکن سابق منچستر یونایتد و منچستر سیتی مبلغی بالاتر از ۱۰ میلیون یورو اختصاص داده است.
قرارداد «توز» دو ساله است و گفته می شود برای هر فصل ۳۸ میلیون یورو می گیرد و با این حساب بیشترین پرداختی را در میان بازیکنان جهان خواهد داشت و سهم اسکار نیز ۲۴ میلیون یورو برای هر فصل است.
این در حالیست که گزارش رسانه های منطقه از جمله روزنامه «ساوت چاینا» از هنگ کنگ حاکیست، قراردادهای ثبت شده نشان می دهد حقوق این دو بازیکن اکنون از لیونل مسی و کریستیانو رونالدو هم بیشتر است.
فدراسیون فوتبال چین یک ماه قبل اعلام کرده بود که شمار بازیکنان خارجی در تیم های داخلی چین را از پنج نفر به چهار نفر کاهش می دهد.
آساق**۲۳۱**1597*انتشاردهنده:فرهاد راستی

اطلاعات تکميلي

خواندن 1328 دفعه

نظر دادن

از پر شدن تمامی موارد الزامی ستاره‌دار (*) اطمینان حاصل کنید. کد HTML مجاز نیست.

آخرین اخبار

اخبار انتشارات دیجیتال

پربازدیدترین اخبار