جمعه, 17 دی 1395 ساعت 15:05

امام جمعه ایلام: قیام مردم قم در 19 دی سال 56 طومار رژیم ستم شاهی را در هم پیچید

این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام ضمن گرامیداشت فرا رسیدن 19 دی گفت: این روز یادآور قیام مردم قم به رهبری روحانیت و سر آغازی برای مبارزه مردم بر علیه رژیم منفور ستم شاهی است که طومار این رژیم فاسد را در هم پیچید.
به گزارش ایرنا، حجت الاسلام والمسلمین محمدنقی لطفی در خطبه های نماز جمعه این هفته شهر ایلام اظهار کرد: حضور روحانیت در پیشانی مبارزه با رژیم ستم شاهی و حمایت و پشتیبانی مردم از این حرکت، سرآغازی برای غلبه مردم بر رژیم فاسد ستم شاهی شد.
وی افزود: روز 19 دی ماه یادآور حماسه بزرگ و باشکوهی است که برگ دیگری از کتاب زرین انقلاب اسلامی را رقم زد در چنین روزی قیام خونین مردم و طلاب حوزه علمیه قم شکل گرفت.
امام جمعه ایلام با گرامیداشت این روز بزرگ و شهدای راه حق تاکید کرد: 19 دی همان روزی که در تاریکی استبداد و ستم، روزنه‌ها را به سوی روشنایی و انقلاب به روی ملت ستم دیده ایران گشود و خط بطلانی بر 2 هزار و 500 سال نظام ستم شاهی در مدت زمان کوتاهی کشید.
حجت الاسلام والمسلمین لطفی همچنین به اجرای عملیات ضربت ذوالفقار در منطقه میمک استان ایلام در روز 19 دی سال 59 هم اشاره کرد و گفت: فتح میمک نخستین پیروزی غرورآفرین رزمندگان اسلام در جنگ تحمیلی است که با کمک و همراهی عشایر غیور استان ایلام و نیروهای ارتش بدست آمد.
وی اضافه کرد: نقش عشایر به ویژه ایل خزل، ارکواز و بولی در کمک به نیروهای ارتش، ژاندارمری و سپاه در این عملیات موفق بر کسی پوشیده نیست و جا دارد یاد و خاطره شهیدان عملیات ضربت ذوالفقار را گرامی بداریم.
خطیب جمعه ایلام در بخش دیگری از سخنانش خود به دیدار اخیر نخبگان و دانشجویان مدال آور دانشگاه صنعتی شریف با رهبر معظم انقلاب اشاره کرد و افزود: دانشگاه و دانشجوی انقلابی عامل مهم و راهبردی و کلید حل مشکلات کشور است.
حجت الاسلام والمسلمین لطفی با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب در این جمع گفت: ایشان فرمودند باید روحیه انقلابی در دانشگاه با تلاش‌های علمی، تعهد دینی همراه شود و به عنوان اصلی ترین و کار اساسی دانشجویان محسوب شود.
نماینده ولی فقیه در استان ایلام یادآور شد: رهبر انقلاب اسلامی همچنین تاکید کردند پیشرفت علمی به تنهایی یک ملت و کشور را سعادتمند نخواهد کرد بلکه باید حرکت علمی با آرمان معنوی و انقلابی همراه شود.
خبرنگار: زهرا موسوی ** انتشار دهنده: مجید سلیمانی
7172/9002

اطلاعات تکميلي

خواندن 1469 دفعه

نظر دادن

از پر شدن تمامی موارد الزامی ستاره‌دار (*) اطمینان حاصل کنید. کد HTML مجاز نیست.

آخرین اخبار

اخبار انتشارات دیجیتال

پربازدیدترین اخبار