جمعه, 17 دی 1395 ساعت 13:04

دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت(ع):شاهد افزایش اشتیاق ها به مذهب شیعه در جهان هستیم

این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)
دبیر کل مجمع جهانی اهل بیت (ع) با اشاره به استقبال جهانیان از دین مبین اسلام و مذهب تشیع گفت: در مقابل این اشتیاق ها، توطئه هایی بر ضد مذهب شیعه و شیعه گری وجود دارد که سرآمد آنها انگلیس است.
به گزارش خبرنگار فرهنگی ایرنا، حجت الاسلام و المسلمین محمدحسن اختری پیش از خطبه های نماز جمعه این هفته تهران ضمن تبریک سالروز ولادت امام حسن عسکری (ع) اظهار داشت: خداوند متعال حضرت امام عسکری (ع) را به یک امتیاز بزرگ مخصوص فرموده است.
وی گفت: فضیلتی بسیار عظیمی که پروردگار به هیچ یک از بنده های خودش از انبیاء و اولیاء عطا نفرموده و آن دارا بودن فرزندی که خداوند متعال به وسیله ایشان جهان را سرشار از عدل و داد خواهد کرد.
دبیر کل مجمع جهانی اهل بیت (ع) در خصوص اهداف و خدمات مجمع جهانی اهل بیت (ع) نیز افزود: این مجمع 26 سال پیش بنیان گذاشته شده و هم اکنون نزدیک به یک ربع قرن از عمر تاسیسش می گذرد. تاسیس این مجمع در نخستین اجلاس 350 نفری که با حضور شخصیت های بزرگ علمی، روحانیون، سیاستمداران و فرهیختگان فرهنگی و اجتماعی کشورهای های مختلف جهان همراه بود؛ پیشنهاد شد.
اختری یادآور شد: مجمع جهانی اهل بیت (ع) یک نهاد مستقل غیردولتی و با عضویت شخصیت های بزرگ جهانی بوده و هم اکنون 700 عضو از کشورهای مختلف در آن هستند. البته سیاست مجمع، افزایش اعضا نیست بلکه از هر کشوری به فراخور وجود پیروان اهل بیت (ع) افرادی انتخاب و عضو مجمع شده اند.
وی در ادامه با اشاره به استقبال جهانیان از دین مبین اسلام گفت: در مقابل این اشتیاق ها توطئه هایی بر ضد شیعه وجود دارد که سرآمد آنها سیاست های استعمارگر پیر، انگلیس است. انگلیس مجموعه های ضد شیعه و اختلاف افکن را در کشورهای اسلامی ایجاد کرده که مهمترین آنها وهابیت در عربستان و بهاییت در ایران بوده است.
دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت(ع) ادامه داد: این جریان هم اکنون در دنیا در چند قالب و گروه علیه تشیع فعالیت می کنند و آمریکا و رژیم صهیونیستی مشوق آن ها هستند. امروز شاهد تشکیل گروه هایی همچون طالبان، القاعده، داعش هستیم که دست پرورده آن ها و حامیان مالی شان همچون آل سعود و برخی از سردمداران کشورهای منطقه برای مقابله با تشیع هستند.
اختری اظهار کرد: آن چه که در این شرایط وظیفه خود می دانیم این است که پیروان اهل بیت هر چند سعی در اتحاد و وحدت مابین امت اسلامی و ایجاد روابط برادارانه دارند؛ اما از اساس مکتب خودشان نیز حمایت می کنند.
دبیر کل مجمع جهانی اهل بیت (ع) گفت: این مجمع بر اساس پیروی از امام راحل و اندیشه های خردمندانه و رهنمودهای مقام معظم رهبری بر اساس وحدت و تعامل با تمامی مسلمانان و اخوت با همه فرقه های اسلامی در نشر معارف اهل بیت تلاش می کند.
وی افزود: هم اکنون بیش از 2 هزار عنوان کتاب به 57 زبان در این راستا ترجمه شده و در سراسر دنیا پخش شده است.
فراهنگ**9187**1429
خبرنگار: حمیدرضا بازگشا**انتشار:محسن طاهرزاده

اطلاعات تکميلي

خواندن 1293 دفعه

نظر دادن

از پر شدن تمامی موارد الزامی ستاره‌دار (*) اطمینان حاصل کنید. کد HTML مجاز نیست.

آخرین اخبار

اخبار انتشارات دیجیتال

پربازدیدترین اخبار