جمعه, 17 دی 1395 ساعت 12:29

حضور پرشور مردم در چهل و نهمین سالگرد درگذشت پهلوان تختی اسوه جوانمردی

این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)
چهل و نهمین سالگرد درگذشت جهان پهلوان غلامرضا تختی با حضور مسعود سلطانی فر وزیر ورزش و جوانان در ابن بابویه شهر ری برگزار شد.
به گزارش خبرنگار ایرنا، این مراسم از ساعت 9 همچون سال های گذشته با حضور جمع کثیری از مردم، پیشکسوتان،‌ ورزشکاران، قهرمانان با شور وصف ناشدنی برگزار شد و مردم یک بار دیگر علاقه و ارادت خود را به جهان پهلوان تختی اسوه جهان مردی و اخلاق نشان داند.
دکتر غفوری فرد رئیس اسبق سازمان تربیت بدنی، محمد افشار زاده، علیرضا حیدری رئیس فدراسیون جهانی پهلوانی، رسول خادم رئیس فدراسیون کشتی، مربیان تیم های ملی کشتی، خیراله امیری و علی اکبر حیدری از هم دوره ای های جهان پهلوان تختی و سایر پیشکوتان ورزشی در این مراسم حضور داشتند.
علی اکبر حیدری، دارنده مدال برنز 1960 رم و از هم دوره ای های جهان پهلوان تختی در این مراسم در سخنانی گفت:‌ در رابطه با خصوصیات اخلاقی، اجتماعی و پهلوانی قهرمان نامدار ایران به اندازه یک کتاب می توان مطلب نوشت؛‌ او با اعمال و رفتار خود در اردوی تیم ملی به ما درس اخلاق می داد.
وی ادامه داد: برای بزرگداشت این پهلوان تنها نباید به 17 دی اکتفا کرد، چرا که رفتار و اخلاق او می تواند به عنوان یک درس برای دانش آموزان در مدارس تدریس شود.
رئیس فدراسیون بین المللی زورخانه ای نیز در این مراسم گفت:‌ تواضع و فروتنی جزو آموزه های ملی و مذهبی ما ایرانیان است و الگوی همه ما حضرت علی(ع) می باشد و در زمان حاضر نیز غلامرضا تختی را داریم که بعد از گذشت دهه ها از درگذشت او، هنوز به عنوان الگوی جوانمردی و انسانیت مطرح است.
محسن مهرعلیزاده افزود: این شور و شوق و مراسم برای بزرگداشت بزرگمردی است که خود اسوه جوانمردی و پهلوانی بوده است.
فرماندار شهرستان ری نیز در این مراسم گفت:‌ وقتی نام تختی به میان می آید صفات دستگیری، جوانمردی و پهلوانی به میان می آید و هر زمانی در جامعه ما گذشت و کمک باشد بسیاری از مسائل حل می شود. اما هر جا منیت و خودبینی باشد آغاز گرفتاری ها خواهد بود.
هدایت اله جمالی پور تصریح کرد:‌ جهان پهلوان تختی به ما آموخت از بسیاری چیزها باید بگذریم تا مردم زندگی راحتی داشته باشند و ما اکنون وظیفه داریم، از این فرهنگ صیانت کنیم.
در ادامه این مراسم از کتاب پهلوانان راستین، به نویسندگی پروانه محمدی رونمایی شد و همچنین عباس شیرخدا از مرشدان پیشکسوت ایران نیز با نوای دلنشین خود شور و حال خاصی را در این مراسم به وجود آورد.
ورزشی**1067**1210**1021
خبرنگار: رضا رمضانی**انتشاردهنده:‌ حسین نوروزیان

اطلاعات تکميلي

خواندن 1377 دفعه

نظر دادن

از پر شدن تمامی موارد الزامی ستاره‌دار (*) اطمینان حاصل کنید. کد HTML مجاز نیست.

آخرین اخبار

اخبار انتشارات دیجیتال

پربازدیدترین اخبار