چاپ کردن این صفحه
پنج شنبه, 16 دی 1395 ساعت 17:26

حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در مراسم چهلمین روز درگذشت آیت الله فاضل در بابل

این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی عصر روز پنجشنبه با شرکت در مراسم چهلمین روز درگذشت آیت الله محمد فاضل استرآبادی در بابل با خانواده این معلم اخلاق ابراز همدردی کرد .
به گزارش خبرنگار ایرنا ، سید رضا صالحی امیری که برای شرکت در نخستین همایش ملی ' نیما ، زبان و شعر طبری ' به مازندران سفر کرد ، به همراه استاندار مازندران و جمعی از مسئولان استان در این مراسم شرکت کرد.
آئین چهلمین روز درگذشت آیت الله فاضل در حوزه علمیه فیضیه مازندران واقع در سلطان محمد طاهر بابل برگزار شد.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با حضور در این مراسم و قرائت فاتحه ، به مقام علمی و فقهی این پدر شهید و انقلابی همگام با نهضت امام خمینی (ره) در استان مازندران ادای احترام کرد .
امام جمعه بابل در این مراسم گفت : یکی از ویژگی های بارز آیت الله فاضل داشتن صحه
صدر بالا و پذیرا بودن تمامی طیف های جامعه بوده است.
حجت الاسلام حسن روحانی افزود : حیات نورانی این خدمتگزار ، منشاء خیر برای بسیاری از آحاد جامعه بوده است و او نقش پدری را برای جامعه ما ایفا می کرد.
وی ادامه داد : آیت الله فاضل بسیار علاقه مند بود که در زمینه های مختلف به مردم خدمت کند و اگر کسی هم کاری با او داشت ، براحتی می توانست نزدش حضور یابد و مشکلات خود را رفع کند.
آیت الله حاج شیخ محمد فاضل استرآبادی فرزند آیت آلله نجفعلی فاضل استرآبادی در سال 1314 هجری شمسی در شهر نجف عراق دیده به جهان گشود و روز ششم آذر ماه سال جاری در سن 81 سالگی براثر سکته مغزی در بابل درگذشت.
پیکر این عالم ربانی که داماد آیت الله حاج شیخ محمد کوهستانی از علمای مشهور و بلندمرتبه مازندران بود ، بنا به وصیتش به نجف اشرف منتقل و در آنجا به خاک سپرده شد.
آیت الله فاضل که از سال 63 با تاسیس حوزه علمیه فیضیه در بابل مدیریت آن را بر عهده داشت ، علاوه بر سوابق انقلابی در همراهی با نهضت امام خمینی (ره ) ، نماینده مردم بابل در مجلس اول بود .
این این عالم ربانی آثاری چون راهنمای لمعه، دعا و نیایش، سه مقاله پیرامون عاشورا، اربعین و نوروز ، کتاب عاشورا؛ انگیزه، شیوه و بازتاب و تعداد زیادی مقاله به یادگار مانده است .
خبرنگار : فریبرز سیفی ** انتشار دهنده : حسن فلاحتی
7343/1654

اطلاعات تکميلي

خواندن 1735 دفعه
خبرنگاران کتاب

آخرین‌ها از خبرنگاران کتاب