پنج شنبه, 16 دی 1395 ساعت 09:18

فیلمسازانی که خیر شدند

این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)
قصه این کبری با 'تصمیم کبری' در کتاب های دبستانی فرق دارد، چرا که این کبری نه تنها توان تصمیم گیری هم ندارد، بلکه رنج فقر و نداری هرگونه مجالی را از او گرفته است.
کبری در این قصه در نقش یک مادر حقیقی قرار گرفته است، مادری که پنهانی با اشک هایش، قصه های هزار و یک شب را برای کودکان روایت می کند، او در گوشه چارقد خود اشک هایی را گره زده است که این اشک، رشک زندگی اوست.
مادرانگی کبری ساده است، مادر با چهار فرزند که هر کدامشان را مادرانه زیر پر و بال خود گرفته است.
کبری از اهالی روستای «دهناش» کوهرنگ چهارمحال و بختیاری است، او در یک خانه بسیار کوچک زندگی می کند، با چهار فرزند قد و نیم قد که شاید آرزوهای بزرگی در سر دارند.
گروهی از فیلمسازان چهارمحال و بختیاری به کارگردانی جمال اسکویی که برای تهیه یک مستند پیرامون خشکسالی های اخیر این استان به کوهرنگ رفته اند، به طور اتفاقی با این خانواده آشنا شدند.
دستیار کارگردان این مستند می گوید: کبری به همراه شوهر ناتوان و چهار فرزندش در یک خانه مقعر و بسیار کوچک و تاریک زندگی می کنند.
فاطمه حیدری در گفت وگو با ایرنا افزود: آرمان، آرمین، آرمتیا و رامین بچه های کوچک کبری هستند که در این خانه زندگی می کنند و از امکانات اولیه کمی برخوردارند.
به گفته وی، آب آشامیدنی این خانواده از چشمه تامین می شود و گاه به دلیل خشکسالی و خشک شدن چشمه در روستای بالادست خانواده به زحمت می افتند.
حیدری افزود: از این رو گروه مستند ساز تصمیم گرفت در یک اقدام خیرخواهانه و خدا پسندانه برای کمک به بچه های این خانواده اسباب بازی و تعدادی وسایل و لوازم التحریر جمع آوری کند.
وی گفت: در مرحله نخست تعدادی از بانوان علاقه مند به هنر و هنرمند در این امر خیرخواهانه شرکت کردند و حتی بانوی هنرمندی که از شاگردان ناصر تقوایی نیز هست، دوربین خود را فروخت تا برای این خانواده لوازم اسباب بازی و تحریریه تهیه کند.
حیدری تصریح کرد: قرار بود یکی از خیران پزشک برای این خانواده خانه ای کوچک بنا نهد که به دلیل مسافرات به آلمان، تنها بخشی از ساخت خانه که در مرحله اسکلت بتنی است را احداث کرد.
این فیلمساز گفت: اکنون گروه فیلمسازی در حال معرفی این خانواده نیازمند به خیران سراسر کشور است و چنانچه خیرانی وجود داشته باشند تا به این خانواده کمک کنند، می توانند در این امر خیرخواهانه پیشقدم شده و حتی برای کمک به آنان می توانند با روابط عمومی گروه فیلمسازی به شماره ای که 09213834046 یا شماره ثابت 02166421732 تماس حاصل کنند.
به گزارش ایرنا، شهرستان کوهرنگ در 90 کیلومتری شهرکرد مرکز چهارمحال و بختیاری قرار دارد و بخشی از بافت اجتماعی این منطقه را عشایر کوچرو تشکیل می دهند.
خبرنگار: محمود رئیسی**انتشاردهنده: جهانبخش صفری دهکردی
2097/6021

اطلاعات تکميلي

خواندن 1477 دفعه

نظر دادن

از پر شدن تمامی موارد الزامی ستاره‌دار (*) اطمینان حاصل کنید. کد HTML مجاز نیست.

آخرین اخبار

اخبار انتشارات دیجیتال

پربازدیدترین اخبار