چهارشنبه, 15 دی 1395 ساعت 20:07

مسئولان برای رفع موانع و مشکلات کارکنان نیروی انتظامی گام بردارند

این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)
رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح گفت: باید نگاه و توجه به وضعیت نیروی انتظامی ویژه باشد و مسئولان برای رفع موانع و مشکلات کارکنان نیروی انتظامی گام بردارند.
حجت الاسلام شکرالله بهرامی روز چهارشنبه در همایش سراسری فرماندهان، رؤسای کلانتری‌ها و فرماندهان پاسگاه ‌های انتظامی آذربایجان غربی افزود: اقدام و عمل بهینه نیروی انتظامی با آسایش فکری ضامن امنیت کشور است.
وی اظهار کرد: امروز موقعیت ایران در تمام دنیا از لحاظ تامین امنیت بی نظیر است و جمهوری اسلامی در سایه نیروهای با ایمان و متعهد خود چنگ در گلوی استعمار انداخته است.
بهرامی اضافه کرد: مهمترین نوع امنیت، امنیت اجتماعی است و فرماندهان کلانتری ها و پاسگاه ها باید بر نیروهای خود نظارت کنند.
رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح با تاکید بر لزوم هوشیاری نیروهای مسلح در کشور گفت: نباید با غفلت و غرور کاذب دشمن را دست کم گرفت و ضعیف شمرد چرا که دشمن از کوچکترین مسائل درصدد سوء استفاده بر علیه کشور است.
وی ادامه داد: مردم ایران اسلامی با اتحاد و انسجام اجازه ندهند دشمنان نفاق و تخم اختلاف را در جامعه پخش کنند.

اعتقاد راسخ نیروهای مسلح عامل مهم امنیت ایران اسلامی است
نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان غربی و امام‌ جمعه ارومیه نیز در این مراسم گفت: ایمان و اعتقاد راسخ نیروهای نظامی، انتظامی و امنیتی عامل مهم امنیت مثال ‌زدنی ایران اسلامی است که باید این ایمان و اعتقاد روز به روز تقویت شود.
حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمهدی قریشی افزود: نیروهای مسلح در مسیر تامین امنیت در کشور اسلامی ایران حرکت می کنند و تنها نیروی مسلح جهان هستند که از مقابل کتاب آسمانی قرآن رژه می‌روند.
وی اظهار کرد: نیروهای مسلح ایران تنها مستقر کنندگان کلمه الله و توحید و مکتب اسلام و ولایت در جهان هستند و اصل و اساس فعالیت نیروهای مسلح ایران تقوای الهی است.
قریشی اضافه کرد: جایگاه ماموران نیروی انتظامی در جامعه بسیار بالاست چراکه امنیت و آرامش مردم را در راستای رضایت الهی برقرار می‌کنند.
امام‌جمعه ارومیه گفت: نیروی انتظامی باید با اقتدار عمل کند و در کنار اقتدار عزت داشته باشد که این عزت هنگامی به دست می‌آید که بتواند اعتماد مردم را جلب کند.
وی ادامه داد: در جمهوری اسلامی ایران باید کارکنان نیروی انتظامی از ارزش‌های اسلامی دفاع و حدود الهی را رعایت کنند.
حجت الاسلام قریشی افزود: با توجه به گستردگی ارتباط نیروی انتظامی با آحاد مردم، سلامت این نیرو ضروری است.
نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان غربی با اشاره به سفر هیاتی از استان در هفته گذشته به کشور عراق اضافه کرد: آذربایجان غربی مثل سایر استان‌ها ماموریت دارد برای مشارکت و جذب کمک‌های مردمی برای بازسازی و توسعه حرم‌های مقدس در کربلا، نجف، کاظمین، سامرا، حرم حضرت زینب (س) در سوریه اقدام کند و انتظار است که همه مردم و مسئولان جهت توسعه این اماکن مقدس کمک کنند.
استاندار آذربایجان‌غربی نیز در این همایش با بیان اینکه مشکلات کارکنان نیروی انتظامی استان باید برطرف شود، گفت: امنیت موجود ایران اسلامی نتیجه تلاش نیروهای مسلح است و باید قدردان تلاش آنها باشیم.
قربانعلی سعادت افزود: با مشاهده وضعیت ناامنی در کشورهای اطراف جمهوری اسلامی ایران بیش از گذشته قدر امنیت موجود در کشور را می دانیم.
وی اظهار کرد: سازمان قضایی نیروهای مسلح باید نسبت به مشکلات کارکنان نیروی انتظامی اهتمام داشته و از سوی دیگر باید مسیری ارائه دهد که تخلفی صورت نگیرد.
استاندار آذربایجان‌غربی با تاکید بر اینکه اصلاح امور با فکر آسوده امکان‌پذیر است، افزود: بی‌تردید انسانی که ذهن درگیری داشته باشد در انجام امور محوله دچار مشکل می‌شود.
وی ادامه داد: البته نباید گمان کرد که نیروی انتظامی انگیزه‌های مادی دارند بلکه آنها ایثارگر بوده و باید آسایش آنها نیز تامین شود.
سردار ناصر اصلانی فرمانده انتظامی آذربایجان غربی نیز در این همایش گفت: در 9 ماه امسال با کاهش 10 درصدی سرقت از لیست استان های اولویت دار در این حوزه خارج شده ایم.
وی اظهار کرد: در سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته شاهد کاهش 9 درصدی سرقت به عنف و زورگیری و کاهش 70 درصدی سرقت مسلحانه در استان بودیم.
وی اضافه کرد: امسال شاهد افزایش هشت درصدی در کشف سرقت اتومبیل، افزایش 32 درصدی در کشف سرقت از مغازه، افزایش 14 درصدی کشف سرقت از منازل، افزایش 114 درصدی کشفیات مواد مخدر، افزایش 10 درصدی کشفیات مواد سوختی و افزایش 40 درصدی کشفیات مشروبات الکلی در استان نسبت به سال گذشته بودیم.
وی افزود: امسال جرایم شرارت در استان کاهش 43 درصدی داشته است.
فرمانده انتظامی آذربایجان غربی با بیان اینکه در 9 ماهه نخست سال جاری در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته 18 هزارمورد مشاوره در مراکز و دفاتر مشاوره آرامش استان انجام داده ایم گفت: 85 درصد از پرونده های مشاوره منجر به صلح و سازش شده است.
در ادامه این همایش مسئولان حاضر از نمایشگاه دستاوردهای پلیس بازدید کردند.
8137/2093* 1200*خبرنگار: سیده فاطمه سجادی ** انتشاردهنده: علی شریفی

اطلاعات تکميلي

خواندن 1388 دفعه

نظر دادن

از پر شدن تمامی موارد الزامی ستاره‌دار (*) اطمینان حاصل کنید. کد HTML مجاز نیست.

آخرین اخبار

اخبار انتشارات دیجیتال

پربازدیدترین اخبار