چاپ کردن این صفحه
چهارشنبه, 15 دی 1395 ساعت 16:17

کانون پرورش فکری و بهزیستی کمیته مشترک تشکیل می دهند

این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)
کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و سازمان بهزیستی کشور با هدف گسترش فعالیت‌های کلان ، کمیته کاری مشترک تشکیل می‌دهند.
به گزارش چهارشنبه گروه فرهنگی ایرنا مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در دیدار با رییس سازمان بهزیستی کشور با بیان دست‌آوردهای کانون در حوزه کودکان و نوجوانان و امکانات فرهنگی و هنری مراکز کل کشور، هم ‌افزایی دو نهاد را برای خدمات بهتر به کودکان خواستار شد.
علیرضا حاجیان‌زاده در این مراسم بر ضرورت تعامل‌ بیشتر دو سازمان برای شناسایی نقاط مشترک تاکید و خواستار شکل‌گیری تفاهم‌نامه‌ و طراحی برنامه‌هایی برای حضور بیشتر مخاطبان کودک و نوجوان در این فعالیت ها شد.
وی به همکاری مشترک کانون با بیش از 20 سازمان و دستگاه دولتی و غیردولتی در سه سال گذشته اشاره کرد و افزود: در هفته ملی کودک ، هفته کتاب و سایر مناسبت‌ها توانسته‌ ایم دست‌آوردهای مهمی داشته باشیم.
مدیرعامل کانون به بیان همکاری مراکز کانون در استان‌ها با بهزیستی پرداخت و ادامه داد: خوب است که برنامه‌هایی در سطح ملی تدوین و اجرایی شود.
حاجیان‌زاده با تکیه بر فعالیت‌های مرتبط با مخاطبان دارای نیازهای ویژه در کانون گفت: در کانون فعالیت‌های متنوعی وجود دارد به طور مشخص تولیداتی در حوزه نابینایان وجود دارد و در این رابطه 154 کتاب با خط بریل در این سال‌ها منتشر شده و کتاب‌های گویا از جمله تولیدات کانون برای نابینایان است.
وی با اشاره به ظرفیت‌های «کانون نمایش» و مرکز تئاتر کانون و دسترسی عموم به آن‌ها، این فرصت را مناسب خردسالان در مهدکودک‌ها خواند.
حاجیان زاده در ادامه به بحث مراکز فراگیر کانون که در آن کودکان و نوجوانان دارای نیازهای ویژه در کنار دیگر اعضای کانون از امکانات این مراکز بهره‌مند می‌شوند اشاره کرد و مناسب‌ سازی فضا، آموزش به مربیان و تجهیز مراکز را از ویژگی‌های این طرح عنوان کرد و راه‌اندازی 39 مرکز در کل کشور را گامی بزرگ در این امر تلقی کرد.
حاجیان‌زاده در ادامه به همکاری سازمان بهزیستی در این طرح اشاره کرد: این همکاری‌ ، تعامل و آموزش‌ها می‌تواند موثر باشد و در این راه کانون می ‌تواند تعاملات خوبی با بهزیستی داشته باشد. از سویی می‌توان برای ارائه سرگرمی‌ و بسته‌های فرهنگی با مهدکودک‌ها وارد مذاکره شد ، چرا که دوست داریم که دست‌آوردهای کانون در دسترس بچه‌های سراسر ایران قرار گیرد.
رییس سازمان بهزیستی نیز در این دیدار با اشاره به «سند رشد و تکامل همه جانبه کودکی» گفت: این سند تنظیم و وظایف آن مشخص شده با این حال تا اجرایی شدن این طرح می‌توان خارج از این سند و طبق همکاری بین بخشی عمل کرد.
انوشیروان محسنی‌ بندپی با تاکید بر فعالیت‌های شناخته شده کانون افزود: کانون از ابتدا مسوولیت کارهای فرهنگی را در بخش‌های متنوع بر عهده داشت و ساختار نظام‌مندی دارد که می‌توان از آن استفاده کرد. بنابراین تصور می‌شود که در بخش شبه خانواده (کودکان بدسرپرست و بی‌سرپرست) نیز بتواند یاری‌ گر بهزیستی باشد.
معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی نیز در این دیدار ، برگزاری این نشست های مشترک را برای شناخت ظرفیت‌های سازمان‌ها و نهادها مهم عنوان کرد و با اشاره به یکی از آسیب‌های مهم جامعه یعنی نوجوانان ، دور ماندن از فضای آن‌ها و تمرکز بر حوزه کودک را یک آسیب خواند.
معاون فرهنگی کانون پرورش فکری کودکان نیز در این نشست گفت: کانون پرورش فکری در واقع یک نمونه‌ موفق در حوزه تحول بنیادین آموزش و پرورش است، چرا که آموزش غیررسمی را در کنار نظام رسمی آموزش و پرورش دنبال می‌کند. کانون معتقد است مخاطبش باید کنش‌گر باشد و این را در عمل نشان داده است.
بنابراین گزارش در این جلسه مقرر شد معاون فرهنگی و مدیرکل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون و معاون اجتماعی و مدیرکل روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان بهزیستی با تشکیل کمیته ا‌ی ‌مشترک ، راه‌های تبیین تفاهم‌نامه بین این دو سازمان را پی‌گیری کنند.
فراهنگ 1417 * 1823 دریافت کننده: سید مهدی حسینی * انتشار دهنده : طاهره نبی اللهی

اطلاعات تکميلي

خواندن 1498 دفعه
خبرنگاران کتاب

آخرین‌ها از خبرنگاران کتاب