چاپ کردن این صفحه
سه شنبه, 14 دی 1395 ساعت 18:13

نبرد من هیتلر پرفروش ترین کتاب آلمان شد

این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)
تهران – ایرنا – نخستین نسخه چاپ مجدد کتاب «نبرد من» نوشته آدولف هیتلر که از هنگام جنگ دوم جهانی در آلمان چاپ شده، به پرفروش ترین کتاب این کشور تبدیل شده و قرار است چاپ ششم آن نیز منتشر شود.
به گزارش خبرگزاری فرانسه از برلین، موسسه تاریخ معاصر مونیخ (آی اف زد) روز سه شنبه اعلان کرد: حدود 85 هزار جلد از نسخه تازه حاشیه نویسی شده کتاب ضد یهودی رهبر آلمان نازی، از هنگام انتشار در ژانویه گذشته 2016 به فروش رسیده است.
این موسسه معتبر اعلان کرد: هدف انتشار این کتاب تبلیغ عقاید راست افراطی نبوده است بلکه موجب غنی شدن بحث درباره ظهور دوباره دیدگاه های سیاسی اقدارگرایانه و طرفدار استبداد در جامعه کنونی غرب است.
این موسسه ابتدا قصد داشت تنها چهار هزار جلد از این کتاب را منتشر کند، اما تعداد آن را به علت تقاضای زیاد افزایش داد و قرار است چاپ ششم این کتاب نیز در اواخر ژانویه 2017 راهی کتاب فروشی ها شود.
این کتاب دو جلدی در بیشتر سال گذشته (2016) در فهرست پرفروش ترین کتاب های غیرداستانی هفته نامه اشپیگل آلمان قرار داشته و حتی به مدت 2 هفته در ماه آوریل در صدر فهرست کتاب های پرفروش این کشور قرار گرفته است.
این موسسه همچنین یک رشته نشست ها و مباحث موفقیت آمیز درباره کتاب نبرد من در سراسر آلمان و دیگر شهرهای اروپایی برگزار کرده که به این نهاد امکان سنجش تاثیر انتشار نسخه جدید این کتاب را داده است.
این موسسه افزود: اطلاعات گردآوری شده توسط کتاب فروشی های منطقه ای در باره خریداران این کتاب نشان داد که مشتریان علاقه مند به سیاست و تاریخ و همچنین دانشجویان بوده اند و نه افراد مرتجع و بنیادگرایان راستگرا.
این موسسه، نسخه تفسیری نبرد من را در ژانویه گذشته تنها چند روز پس از انقضای مهلت حق چاپ این کتاب، منتشر کرد.
متفقین در پی شکست هیتلر، چاپخانه اصلی نازی ها و حق چاپ این کتاب را در سال 1945 در اختیار ایالت باواریا قرار دادند.
اما باواریا به مدت 70 سال از صدور اجازه چاپ و انشتار این کتاب فتنه انگیز به احترام قربانیان نازی ها و به منظور جلوگیری از تحریک نفرت، خودداری می کرد.
اما کتاب نبرد من از اول ژانویه وارد عرصه همگانی شد و این موسسه اعلان کرد که نگران است که نسخه ای از آن بدون تفسیر انتقادی وارد بازار شود.
کتاب نبرد من که بخشی از آن خودنگاری زندگی هیتلر است، تشریح کننده عقاید وی است که پایه و اساس نازیسم را تشکیل داد و وی این کتاب را در سال 1924 هنگامی که در باواریا به اتهام خیانت زندانی بود، تالیف کرد.
این کتاب 2 عقیده ای را که رهبر آلمان در جریان جنگ دوم جهانی به اجرا گذاشت، تبیین می کند: انضمام کشورهای همسایه برای به دست آوردن مکان و فضای زندگی برای آلمان ها و نفرت وی از یهودیان که منجر به هولوکاست شد.
تاکنون حدود 12 میلیون و 400 هزار نسخه از این کتاب در آلمان منتشر شده است و دولت نازی از سال 1936 به همه زوج های تازه، یک نسخه از این کتاب را به عنوان هدیه ازدواج می داد.
اروپام**1486**1908
مترجم: محسن شریفی** انتشار دهنده : افشار دارابی

اطلاعات تکميلي

خواندن 1394 دفعه
خبرنگاران کتاب

آخرین‌ها از خبرنگاران کتاب