سه شنبه, 14 دی 1395 ساعت 17:59

ترامپ منتقد سیاست های تجاری چین را به عنوان نماینده امور تجاری آمریکا معرفی کرد

این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)
تهران – ایرنا – دونالد ترامپ رئیس جمهوری منتخب آمریکا روز سه شنبه با معرفی « رابرت لایتیزر» یک وکیل با تجربه به عنوان نامزد تصدی سمت نماینده امور تجاری آمریکا، به نظر می رسد بر تصمیم خود برای مقابله با سیاست های تجاری چین مصمم است.
به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری رویترز، در بیانیه تیم انتقالی ترامپ از لایتیزر به عنوان فردی یاد شده است که در ده ها توافق دو جانبه میان آمریکا و دیگر کشورها نقشی کلیدی ایفا کرده است.
وی معاون نماینده امور تجاری آمریکا در دولت جمهوریخواه رونالد ریگان بوده و یکی از منتقدان سیاست های تجاری چین در عرصه بین المللی است.
ترامپ بارها سیاست های تجاری چین را به باد انتقاد گرفته و از این کشور به عنوان «بزرگ ترین دزد مشاغل آمریکایی» یاد کرده است.
وی وعده داده است که پس از ورود به کاخ سفید، در بسیاری از قرارداد های تجاری دو جانبه با چین بازنگری کند که این اقدام می تواند بخشی از تبادلات ارزی، مالی و بانکی دو کشور را مخدوش کند و حتی به یک جنگ تجاری بین چین و آمریکا منجر شود.
نماینده امور تجاری جدید آمریکا سابقه فعالیت به عنوان رئیس ستاد کمیته مالی سنای آمریکا را هم در کارنامه دارد و اکنون هم یکی از شرکای شرکت حقوقی «اسکادن / Skadden» است که به نمایندگی از شرکت فولاد امریکا و شماری از دیگر شرکت های داخلی، برای جلوگیری از واردات فولاد تلاش می کند.
وی و «پیتر ناوارو» رئیس اداره تازه تاسیس شورای تجارت ملی کاخ سفید، افرادی هستند که نقش مهمی در سیاست گذاری های تجاری دولت بعدی آمریکا خواهند داشت.
ناوارو از جمله کسانی است که به سیاست های ضد چین شهرت دارد و کتاب های پرطرفداری از جمله «مرگ به دست چین» را نوشته که در آن بارها از سیاست های پکن بخصوص در عرصه اقتصادی انتقاد شده است.
ترامپ روز گذشته (دوشنبه) در صفحه توئیتر خود با تاکید بر اینکه «حجم عظیمی از پول و سرمایه را از آمریکا خارج کرده» از عدم همکاری پکن در مهار برنامه هسته ای کره شمالی انتقاد کرد.
وی بیست ژانویه (اول بهمن) وارد کاخ سفید خواهد شد.
اروپام ** 9386 **1908
مترجم : مهران معینی جم ** انتشار دهنده : افشار دارابی

اطلاعات تکميلي

خواندن 1700 دفعه

نظر دادن

از پر شدن تمامی موارد الزامی ستاره‌دار (*) اطمینان حاصل کنید. کد HTML مجاز نیست.

آخرین اخبار

اخبار انتشارات دیجیتال

پربازدیدترین اخبار