سه شنبه, 14 دی 1395 ساعت 17:38

سازمان ملل نام 'اسراییل' را از کتاب های درسی کودکان فلسطینی حذف کرد

این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)
روزنامه صهیونیستی یدیعوت آحارونوت روز سه شنبه در مطلبی از اقدام آژانس امدادرسانی و اشتغال فلسطینیان سازمان ملل متحد (اونروا) از حذف نام 'اسرائیل' در کتاب های درسی مدارس این آژانس در کرانه باختری و غزه خبر داد.
به گزارش پایگاه خبری الیوم السابع و به نقل از روزنامه یدیعوت آحارونوت، مدارس اونروا به کودکان فلسطینی می آموزد که اسرائیل هیچ وجود تاریخی ندارد و اراضی اشغالی، سرزمین قانونی فلسطین است و نه اسرائیل.
به نوشته این روزنامه صهیونیستی در کتاب های درسی آژانس امدادرسانی و اشتغال فلسطینیان نقشه هایی رسم شده که به جای واژه 'اسرائیل' کلمه 'فلسطین' آمده و پرچم فلسطین نیز بر روی آن قرار گرفته و به جای شهر 'تل آویو' هم نام فلسطینی 'تل الربیع' نوشته شده است.
روزنامه صهیونیستی یدیعوت آحارونوت در ادامه با اشاره به تاریخ تشکیل اسرائیل نوشته است: در کتاب های درسی مدارس اونروا از جنبش یهودیان در اروپا به عنوان یک جنبش استعماری یاد شده که یهودیان سراسر دنیا را برای تشکیل یک دولت واحد یهودی در فلسطین جمع کردند که هیچ پایه و اساس تاریخی یا دینی در فلسطین نداشتند.
این روزنامه در ادامه با اشاره به تمبر های منتشر شده در کتب درسی اونروا نوشته است: تمبرهایی در این کتاب های درسی منتشر شده که بر روی آن تصویر 'قبه الصخره' (بیت المقدس) نقش بسته و بر روی آن نام فلسطین به عربی و عبری نوشته شده است.
یدیعوت آحارونوت در پایان با اشاره به قطعنامه اخیر شورای امنیت سازمان ملل متحد علیه شهرک سازی ها تاکید می کند که این اقدام اونروا نهاد وابسته به سازمان ملل متحد همسو با قطعنامه شورای امنیت است.
شورای امنیت جمعه سوم دی ماه قطعنامه ای را در محکومیت شهرک سازی رژیم صهیونیستی در اراضی اشغالی فلسطین تصویب کرد و آمریکا در اقدامی کم سابقه این قطعنامه را وتو نکرد و به آن رأی ممتنع داد.
محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان فلسطینی با استقبال از قطعنامه اخیر شورای امنیت سازمان ملل متحد علیه شهرک سازی ها، گفت: قطعنامه شورای امنیت به پایان اشغال فلسطین کمک می کند.
خاورم**9365**1144
مترجم: رضا میرزائی** انتشار دهنده: علیرضا جباری

اطلاعات تکميلي

خواندن 1724 دفعه

نظر دادن

از پر شدن تمامی موارد الزامی ستاره‌دار (*) اطمینان حاصل کنید. کد HTML مجاز نیست.

آخرین اخبار

اخبار انتشارات دیجیتال

پربازدیدترین اخبار