چاپ کردن این صفحه
سه شنبه, 14 دی 1395 ساعت 15:51

شهریه دانشگاه پیام نور افزایش نمی یابد/ 50 درصد از نیروها تبدیل وضعیت می شوند

این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)
معاون اداری، مالی وعمرانی دانشگاه پیام نور گفت: این دانشگاه بدنبال مجوز برای تبدیل وضعیت 50 درصد از نیروهای قراردادی دانشگاه های پیام نور کشور است.
فیصل حسنی روز سه شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا با بیان این که معاونت اداری، مالی دانشگاه هیچگونه مشکلی در چارت و پست سازمانی و ردیف بودجه ها برای تبدیل وضعیت نیروها ندارد، افزود: از 12 هزار کارمند دانشگاه های پیام نور، حدود 6 هزار نفر قرارداری مشغول به فعالیت هستند که مجوز تبدیل وضعیت یکهزار نفر از آنان که آزمون ادواری را پشت سر گذاشته اند، دریافت شده است.
وی اظهار کرد: بسیاری از کارکنان دانشگاه پیام نور نیز از طریق آزمون این دانشگاه بکارگیری شده اند که معاونت اداری، مالی درصدد کسب مجوز سازمان برنامه ریزی کشور برای بهبود وضعیت استخدامی آنان است.
حسنی در زمینه تبدیل وضعیت اعضای هیات علمی این دانشگاه نیز بیان کرد: چهار هزارعضو هیات علمی در دانشگاه های پیام نور مشغول به تدریس هستند که 800 نفر از آنان دانشیار و استاد تمام و به صورت رسمی مشغول به فعالیت هستند.
وی ادامه داد: برای تبدیل وضعیت مابقی اعضای هیات علمی پیمانی باید با انجام فعالیت های پژوهشی، چاپ کتاب و مقالات و ارتقای رتبه علمی خود، دانشیار شده و یا با اخذ مدرک دکترا مشمول تبدیل وضعیت شوند.
معاون اداری، مالی و عمرانی دانشگاه پیام نور تصریح کرد: برای ارتقای رتبه علمی اعضای هیات علمی طی پنج سال گذشته 2 هزار میلیارد ریال اعتبار برای امر پژوهش دانشگاه های پیام نور هزینه شده است.
حسنی در ادامه از افزایش نیافتن شهریه دانشگاه پیام نور خبر داد و اظهار کرد: افزایش شهریه تنها درصورتی که مصوب هیات امنای دانشگاه ها باشد افزایش می یابد که میزان آن نیز از نرخ تورم بالاتر نخواهد بود.
وی افزود: در مقطع دکترا نیز شهریه افزایش نمی یابد و در مقطع کارشناسی ارشد نیز تا 2 سال آینده شاهد ثبات نرخ شهریه ها خواهیم بود.
وی تصریح کرد: در مقطع کارشناسی نیز در صورت افزایش شهریه، کمتر از نرخ تورم خواهد بود.
حسنی، رونمایی اخیر وزیر علوم، تحقیقات و فناوری از سیستم و تلویزیون تعاملی - رسانه دانشگاه پیام نور را از دیگر خدمات ارزنده این دانشگاه برشمرد و گفت: در این سیستم تمامی متقاضیانی که توان حضور در کلاس را ندارند، می توانند با دریافت بسته های آموزشی از 200 عنوان محتوای آموزشی بهره مند شوند.
به گزارش ایرنا، تلویزیون تعاملی دانشگاه پیام نور با هدف ارائه محتوای درسی به دانشجویان و با شعار مدیریت زمان و محتوا، عدالت آموزشی و سهولت دسترسی در این دانشگاه راه اندازی شده است.
این رسانه تعاملی با همکاری دانشگاه پیام نور و صندوق رفاه دانشجویان راه اندازی شده و تولید محتوای تصویری برای دروس پرمخاطب ارائه کلیه رشته ها به صورت رسانه ای و برگزاری دوره های تخصصی از برنامه های این رسانه است.
خبرنگار:شکوفه سلیمانی**انتشاردهنده: جهانبخش صفری دهکردی
8125/6021

اطلاعات تکميلي

خواندن 1390 دفعه
خبرنگاران کتاب

آخرین‌ها از خبرنگاران کتاب