چاپ کردن این صفحه
سه شنبه, 14 دی 1395 ساعت 13:39

نمایشگاه پوشاک سنتی و کارگاه آموزشی سوزن دوزی بلوچ در سعدآباد

این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)
نمایشگاه پوشاک سنتی اقوام سیستان و بلوچستان از سوم تا دهم بهمن ماه در موزه پوشاک سلطنتی سعدآباد برپا می شود.
به گزارش روز سه شنبه گروه فرهنگی ایرنا از مجموعه فرهنگی سعدآباد، گیسو فکوری مسئول موزه پوشاک سلطنتی گفت: نمایشگاه پوشاک سنتی اقوام سیستان و بلوچستان با رویکرد بررسی سوزن دوزی های بلوچی و تزئینات وابسته به لباس و با هدف شناساندن این هنر بی نظیر و تلاش در جهت استفاده بیشتر و کاربردی کردن آن و در نهایت گردش چرخ اقتصادی برای زنان مهجور و هنرمند در این موزه برپا می شود.
وی افزود: همزمان با برگزاری این نمایشگاه، کارگاه آموزشی سوزن دوزی بلوچ نیز توسط استاد مشایخان از ششم تا نهم بهمن به مدت 3 روز برگزار می شود.
مشایخان سرپرست کارگاه صنایع دستی اداره بنیاد تعاون زندان استان سیستان و بلوچستان است که فعالیت هایی نظیر شرکت در نمایشگاههای بین المللی صنایع دستی، طراحی وتولید انواع صنایع دستی تلفیقی چرم وسوزن دوزی بلوچ ، طراحی انواع پوشاک با استفاده از سوزن دوزی بلوچ را در کارنامه خود دارد.

** انتشار کتاب مطالعه تطبیقی دادرسی کیفری قاچاق کالا
کتاب «مطالعه تطبیقی دادرسی کیفری قاچاق کالا» نوشته علیرضا آقا زاده توسط انتشارات مجد منتشر و روانه بازار شد.
قیمت این کتاب با قطع وزیری 230 هزار ریال است.
مبانی نظری قاچاق کالا و دادرسی کیفری، سازمان و صلاحیت کنشگران قضایی در قبال جرایم قاچاق کالا، سازمان و صلاحیت کنشگران غیرقضایی درقبال جرایم قاچاق کالا و قواعد و تشریفات رسیدگی به جرایم قاچاق کالا در مرحله پیش دادرسی از جمله بخش های این کتاب است.

** بررسی «فرهنگ توصیفی دستور زبان فارسی»
به گزارش ایرنا از خانه کتاب، نشست نقد و بررسی «فرهنگ توصیفی دستور زبان فارسی» چهارشنبه ( 15دی‌ماه ) در سرای اهل قلم موسسه خانه کتاب برگزار می‌شود.
در این نشست احمد سمیعی (گیلانی)، امید طبیب زاده، علاء الدین طباطبایی (مولف اثر) و علی اشرف صادقی حضور خواهند داشت.
کتاب «فرهنگ توصیفی دستور زبان فارسی» نوشته «علاءالدین طباطبایی» و موضوع آن دستور زبان فارسی است.
در مقدمه‌ کتاب آمده است: در نگارش این فرهنگ همواره دو هدف راهنمای ما بوده ، نخست اینکه فرهنگی پدید آید که اگر نگوییم همه، دستکم بخش اعظم سرمایه‌ای را که دستور پژوهان در توصیف زبان فارسی فراهم آورده‌اند در اختیار خواننده قرار دهد. دوم اینکه مدخل‌ها چنان شرح شوند که خواننده ابعاد مختلف را دریابد و فرهنگ همچون کتابی خودآموز به کار او بیاید.
این کتاب در 640 صفحه با شمارگان سه هزار نسخه به‌ بهای 500 هزار ریال توسط انتشارات
«فرهنگ معاصر» منتشر شده است.
علاقه‌مندان برای شرکت در این نشست‌ ساعت 16 به سرای اهل قلم واقع در خیابان انقلاب اسلامی، خیابان برادران مظفر جنوبی، کوچه خواجه نصیر مراجعه کنند.

** انتشار کتاب «فلسفه قاره ای »
کتاب « فلسفه قاره ای » نوشته کریستوفر کول وانت ترجمه ابراهیم اسکافی منتشر شد.
این کتاب 176 صفحه ای با بررسی اجمالی فیلسوفان بزرگ دوران مدرن و پسامدرن از نیچه، هایدگر، دریدا و دولوز تا آگامبن و ژیژک و از جنبش‌های فلسفی ایده‌آلیسم آلمانی تا پسا ساختارگرایی و فمینیسم، قدم اوّلی است برای تشریح برخی از مهیچ‌ترین و نیرومندترین تفکراتی که در این زمینه تاکنون در محافل روشنفکری و دانشگاهی مورد بحث و بررسی قرار گرفته‌اند.
این کتاب به قیمت 100 هزار ریال عرضه می شود.
فراهنگ**1880**1027**دریافت کننده: پروین اروجی** انتشار دهنده: دهقانی

اطلاعات تکميلي

خواندن 1093 دفعه
خبرنگاران کتاب

آخرین‌ها از خبرنگاران کتاب