سه شنبه, 14 دی 1395 ساعت 12:21

همایش سعدی و کنفوسیوس در پکن برگزار می شود

این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)
همایش سعدی و کنفوسیوس به همت مرکز فرهنگی و بین‌الملل شهر کتاب، مرکز سعدی‌ شناسی، دانشگاه خه ‌بی چین و رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در شهر پکن برگزار می‌شود.
به گزارش روز سه شنبه ایرنا از روابط عمومی شهر کتاب، این همایش روزهای یکشنبه و دوشنبه (19 و 20 دی‌ماه) در دانشگاه «خه بی» چین برگزار می‌شود.
در همایش سعدی و کنفوسیوس، استادان، نویسندگان و صاحبنظرانی از ایران؛ ضیاء موحد، ابوالقاسم اسماعیل‌پور، مهدی محبتی و علی‌اصغر محمدخانی و 10 تن از استادان و صاحب‌ نظران چینی درباره‌ زندگی، آراء و آثار سعدی و کنفوسیوس سخن می‌گویند.
هیات ایرانی در مدت اقامت خود در پکن با مدیران و اعضای بنیاد کنفوسیوس و انجمن نویسندگان چین و بخش زبان و ادبیات فارسی دانشگاه پکن دیدار و گفت‌و‌گو خواهند داشت و در باب همکاری‌های متقابل در حوزه ادبیات معاصر ایران و چین و ترجمه آثار داستانی و شعر معاصر دو کشور به زبان‌های یکدیگر و برگزاری نشست‌های مشترک نویسندگان و شاعران معاصر ایران و چین برنامه‌ریزی می‌کنند.
براساس این گزارش، سعدی و کنفوسیوس دو شاعر و متفکر از سرزمین ایران و چین هستند که آثارشان برای مردم دو کشور آشناست و از اشعار و آثار این دو حکیم بزرگ بر می‌آید که در مشاهده و بررسی جامعه انسانی از یک پایه و اساس مشترک برخوردار بودند که همان محبت و انسان‌دوستی است.
با بررسی آثار سعدی و کنفوسیوس می‌توان مشابهت‌هایی در حوزه‌های انسان ‌دوستی و اخلاق، پاسداشت کرامت انسانی و مهرورزی و راست‌کیشی یافت که بر آن تاکید داشته‌اند.
همایش سعدی و کنفوسیوس پیش از این، 29 و 30 فروردین 95 با حضور سعدی‌پژوهان و کنفوسیوس‌پژوهان ایران و چین در مرکز فرهنگی شهر کتاب در تهران برگزار شد.
*برای اطلاع از اخبار متنوع انتشار یافته در شبانه روز با کانال ایرنا استان تهران در تلگرام به نشانی IRNATEHRAN@ همراه شوید.
خبرنگار: معصومه جوان معبودی - انتشاردهنده: محمد آجورلو
تهرام/7245//1348

اطلاعات تکميلي

خواندن 1061 دفعه

نظر دادن

از پر شدن تمامی موارد الزامی ستاره‌دار (*) اطمینان حاصل کنید. کد HTML مجاز نیست.

آخرین اخبار

اخبار انتشارات دیجیتال

پربازدیدترین اخبار