چاپ کردن این صفحه
سه شنبه, 14 دی 1395 ساعت 12:19

خاطرات کامران فانی نسخه پژوه ایرانی منتشر شد

این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)
دو اثر کامران فانی مترجم، نویسنده و نسخه پژوه ایرانی در فهرست کتاب‌های منتشر شده در سازمان اسناد و کتابخانه ملی قرار گرفت.
به گزارش ایرنا از سازمان اسناد و کتابخانه ملی، دو کتاب دیگر به مجموعه آثار منتشر شده توسط این سازمان افزوده شد.
کتاب «استاندارد مورک 2010: الزامات الگو برای سامانه‌های پیشینه» ترجمه محمد ایرانشاهی، یکی از این آثار است که در 642 صفحه چاپ و به بازار نشر عرضه شده است.
اثر دیگری که توسط سازمان اسناد و کتابخانه ملی وارد بازار نشر شده، کتاب «شمع خرد: خاطرات کامران فانی» است که توسط پیمانه صالحی کار تحقیق و تدوین آن انجام شده و در 160 صفحه به چاپ رسیده است.

** برگزاری کارگاه آموزشی حفاظت پیشگیرانه آثار کاغذی در کتابخانه‌ها و آرشیوها
کارگاه آموزشی «حفاظت پیشگیرانه آثار کاغذی در کتابخانه‌ها و آرشیوها» ویژه اعضای مکتب و مهتاب برگزار می‌شود.
در راستای سیاست‌ها و اهداف کلان سازمان اسناد و کتابخانه ملی، در خصوص برگزاری دوره‌ها و کارگاه‌های آموزشی ویژه اعضای مجمع هماهنگی مراکز تاریخ پژوهی و بانک‌های اسنادی ایران(مهتاب) و کتابداران مجمع کتابخانه‌های بزرگ کشور(مکتب)، اداره کل مرمت و حفاظت با همکاری اداره کل آموزش و پژوهش و دبیرخانه‌های مکتب و مهتاب، اقدام به برگزاری کارگاه آموزشی با عنوان «حفاظت پیشگیرانه آثار کاغذی در کتابخانه‌ها و آرشیوها» کرده است.
این کارگاه که برای تعدادی از کتابداران و آرشیویست‌های عضو مکتب و مهتاب در نظر گرفته شده، 15 دی‌ ماه از ساعت 9 تا 12:30 در ساختمان آرشیو ملی برگزار می‌شود.
این دومین دوره از کارگاه آموزشی حفاظت پیشگیرانه آثار کاغذی در کتابخانه‌ها و آرشیوها است که اولین دوره آن 17 اسفند سال 94 برگزار شده بود.

** آشنایی با افکار هانری کربن در اندیشگاه فرهنگی
نشست «آشنایی با افکار هانری کربن» روز سه شنبه 14 دی در اندیشگاه فرهنگی کتابخانه ملی برگزار می شود.
نوزدهمین نشست «آشنایی با افکار هانری کربن» با عنوان شرح رساله عقل سرخ سهروردی با تدریس انشاالله رحمتی استاد فلسفه دانشگاه آزاد از ساعت 16 تا 18 در سالن اندیشگاه فرهنگی برگزار می شود.
علاقه‌مندان برای حضور در نشست‌های اندیشگاه فرهنگی می‌توانند به کتابخانه ملی واقع در اتوبان حقانی (غرب به شرق)‌ بعد از ایستگاه مترو بلوار کتابخانه ملی، مراجعه کنند.

** انتشار دو عنوان کتاب جدید از سوی انتشارات سازمان اسناد
کتاب‌های «جمعیت و شناسنامه ایلات کهگیلویه» و «فهرست نسخ خطی کتابخانه ملی جلد 39» وارد بازار نشر شد.
کتاب «جمعیت و شناسنامه ایلات کهگیلویه» با تحقیق و اهتمام جواد صفی‌نژاد، اثری است که توسط انتشارات سازمان اسناد و کتابخانه ملی در 462 صفحه چاپ و به بازار نشر عرضه شد.
همچنین کتاب «فهرست نسخ خطی کتابخانه ملی ایران جلد 39»، تالیف هایده چیذری دیگر اثری است که در 473 صفحه به چاپ رسیده و در کنار سایر مجلدهای این عنوان قرار گرفته است.
علاقه‌مندان می‌توانند برای نحوه تهیه این آثار به انتشارات سازمان اسناد و کتابخانه ملی مراجعه کنند.
فراهنگ ** 1880 ** 1071 ** دریافت کننده: پروین اروجی ** انتشار دهنده: امید غیاثوند

اطلاعات تکميلي

خواندن 1024 دفعه
خبرنگاران کتاب

آخرین‌ها از خبرنگاران کتاب