سه شنبه, 14 دی 1395 ساعت 09:38

قدردانی وزیر آموزش ایالت بلوچستان پاکستان از فعالیت مدارس ایرانی در کویته

این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)
وزیر آموزش ایالت بلوچستان پاکستان در ملاقات سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در این ایالت، مراتب قدردانی خود را از ایجاد و فعالیت مدارس ایرانی در کویته ابراز داشت.
به گزارش ایرنا، 'عبدالرحیم زیارت وال' وزیر آموزش دولت ایالتی بلوچستان و 'محمد رفیعی' سرکنسول کشورمان در کویته، در ملاقاتی که روز سه شنبه در محل کنسولگری انجام شد، راه های گسترش همکاری های آموزشی و علمی میان دو کشور به منظور بسترسازی برای ارتقای سایر مبادلات در بخش های اقتصادی، سیاسی، اجتماعی و فرهنگی مورد بررسی و تبادل نظر طرفین قرار گرفت.
در این دیدار همچنین مسائل مربوط به ارزیابی و تایید مدارک تحصیلی فارغ التحصیلان مجتمع مدارس جمهوری اسلامی ایران در کویته از سوی وزارت آموزش ایالت بلوچستان نیز مورد بررسی قرار گرفت.
رفیعی در این ملاقات، به وزیر آموزش بلوچستان اعلام کرد که از سه ماه پیش، یادگیری زبان اردو جزو سرفصل های درس های دانش آموزان مدارس و مجتع های آموزشی ایرانی در کویته قرار گرفته و این روند ادامه خواهد یافت. همچنین سرفصلی با عنوان مطالعات پاکستان در کتاب تاریخ و جغرافیای این دانش آموزان قرار گرفته که دانش آموزان با مطالعه آن، با اندیشمندان، متفکران و نخبگان کشور پاکستان بیشتر آشنا می شوند.
مجتمع مدارس جمهوری اسلامی ایران در کویته از سال 1364 فعالیت خود را در کویته آغاز کرده و تا امسال که بیش از 30 سال از تاسیس آن می گذرد، روند رو به رشدی را طی کرده است. این مجتمع شامل بیش از 10 مرکز آموزشی با حدود دو هزار دانش آموز ایرانی و پاکستانی است.
آساق*274**1723

اطلاعات تکميلي

خواندن 1081 دفعه

نظر دادن

از پر شدن تمامی موارد الزامی ستاره‌دار (*) اطمینان حاصل کنید. کد HTML مجاز نیست.

آخرین اخبار

اخبار انتشارات دیجیتال

پربازدیدترین اخبار