چاپ کردن این صفحه
سه شنبه, 14 دی 1395 ساعت 09:36

رسائل شاه داعی شیرازی

این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)

کتاب رسائل شاه داعی شیرازی به توسط محمدجواد ناسک جهرمی منتشر شد.

 به گزارش فرهنگ نیوز ، این کتاب که شرح ۲۷ رساله اخلاقی، عرفانی و تربیتی (اعم از نسخ خطی و چاپی) سید نظام الدین محمود معروف به شاه داعی شیرازی، عارف و شاعر قرن نهم هجری است در ۳۰۰ صفحه توسط پژوهشگر و محقق جهرمی، محمد جواد ناسک گردآوری و منتشر شده است.


نگارنده در این اثر به بازبینی و تصحیح رسائل شاه داعی پرداخته و به این نکته اشاره دارد که هنوز ۲۹ اثر این شاعر شیرازی دست نخورده باقی مانده و به چاپ نرسیده است.

آنچه از نحوه تدوین این کتاب در مقدمه آمده گردآوری آن بر اساس نسخه خطی کتابخانه مجلس شورای اسلامی، نسخه چاپی دبیر سیاقی، محمدحسین تسبیحی و نیز نجیب مایل هروی در نشریه معارف است.

کتاب رسائل شاه داعی شیرازی توسط نشر امید و به قیمت ۳۵ هزار تومان به بازار نشر عرضه شده است.

در بخشی از مطالب پشت جلد این کتاب در وصف شاه داعی آمده است: این شاعر و عارف  قرن نهم در سال ۸۱۰ در شیراز متولد و سال ۸۷۰ نیز رحلت می کند. وی در دو حوزه نظم و نثر صاحب اثر است و مهم ترین آثار او در حوزه نظم، مثنوی های شش گانه بوده که به سته داعی مشهورند. در حوزه نثر نیز بیش از ۴۰ رساله تالیف کرده که به نسائم گلشن، شرح گلشن راز شیخ شبستری، جواهر الکنوز، شرح رباعیات سعدالدین حمودی و شرح مثنوی مولوی می توان اشاره کرد.

منبع: فرهنگ نیوز

اطلاعات تکميلي

خواندن 1116 دفعه
خبرنگاران کتاب

آخرین‌ها از خبرنگاران کتاب