سه شنبه, 14 دی 1395 ساعت 08:48

تمثال‌های امیرالمومنین (ع) در عصر ناصری

این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)

کتابخانه و موزه ملی ملک برگزار می‌کند: سخنرانی دکتر پدرام خسرونژاد با موضوع تمثال‌های امیرالمومنین (ع) در عصر ناصری

 دکتر پدرام خسرونژاد، استاد و پژوهشگر دانشگاه اوکلاهما آمریکا در نشستی در کتابخانه و موزه ملی ملک با موضوع «بررسی میان‌رشته‌ای تمثال‌های امیرالمومنین (ع) در عصر ناصری» سخنرانی خواهد کرد.

به گزارش روابط عمومی موسسه کتابخانه و موزه ملی ملک، موقوفه آستان قدس رضوی، نشست «بررسی میان‌رشته‌ای تمثال‌های امیرالمومنین (ع) در عصر ناصری» در روز چهارشنبه 15 دی 1395 خورشیدی از ساعت 15 تا 17 در بزرگ‌ترین موقوفه فرهنگی ایران برگزارخواهد شد.

دکتر پدرام خسرونژاد، مردم‌شناس و انسان‌شناس، از پژوهشگران دانشگاه اوکلاهما به شمار می‌آید که تاکنون پژوهش‌هایی گوناگون در حوزه گسترده فرهنگ ایرانی- اسلامی انجام داده است. فرهنگ مرگ در عشایر ایران، عکس‌های تاریخی ایران در دوره قاجار، کتیبه‌خوانی سنگ‌های قبور اسلامی‌، فرهنگ مادی و معنوی شیعه، از جمله حوزه‌هایی به شمار می‌آیند که این پژوهشگر در آن‌ها کوشیده است. «مردم‌شناسی هنر و زیبایی» و «سنگ‌های مزار از پنجره مردم‌شناسی هنر» مقالاتی‌اند که دکتر پدرام خسرونژاد به فارسی نگاشته و منتشر کرده است.

کتابخانه و موزه ملی ملک از همه دوستان فرهنگ و هنر ایران- اسلامی دعوت می‌کند در نشست سخنرانی «بررسی میان‌رشته‌ای تمثال‌های امیرالمومنین (ع) در عصر ناصری» حضور یابند.

کتابخانه و موزه ملی ملک، نخستین موزه وقفی- خصوصی ایران و یکی از شش کتابخانه بزرگ کشور در حوزه نسخه‌های خطی به شمار می‌آید که حاج حسین آقا ملک، بازرگان و زمین‌دار بزرگ ایران در دوره معاصر، در سال 1316 خورشیدی بر آستان قدس رضوی وقف کرده است. این گنجینه بزرگ اکنون در محوطه تاریخی باغ ملی تهران به نشانی «میدان امام خمینی، سردر میدان مشق، خیابان ملل متحد» جای گرفته است.

منبع: کتابخانه‌ی ملک

اطلاعات تکميلي

خواندن 1106 دفعه

نظر دادن

از پر شدن تمامی موارد الزامی ستاره‌دار (*) اطمینان حاصل کنید. کد HTML مجاز نیست.

آخرین اخبار

اخبار انتشارات دیجیتال

پربازدیدترین اخبار