سه شنبه, 14 دی 1395 ساعت 00:25

دانش آشتیانی: انتشار کتابهای درسی باید به صورت تلفیقی انجام شود

این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)
وزیر آموزش وپرورش با اشاره به الکترونیکی شدن محتوای آموزشی گفت: هر چند انتشار محتوای کتب درسی به صورت الکترونیکی علاوه بر سرعت در فرآیند تعلیم و تربیت، ما را به تحقق عدالت آموزشی نزدیکتر می کند اما در این خصوص باید به صورت تلفیقی عمل کنیم و توزیع کتب درسی از طریق کتاب فروشی ها نیز ادامه یابد.
به گزارش ایرنا به نقل از وزارت آموزش و پرورش، «فخرالدین دانش آشتیانی» عصر امروز (دوشنبه) در هجدهمین جلسه هیات امنای سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی که در ساختمان شهید رجایی برگزار شد؛ با اشاره به بازدید اخیر از مناطق محروم دو زبانه کشور اظهارکرد: وجود دانش آموزان دو زبانه در برخی مناطق محروم، ضرورت ایجاد مراکز پیش دبستانی در این مناطق را مضاعف می کند که در این باره کارگروهی برای بررسی و پیگیری موضوع تشکیل شده است.
وی افزود: تغییر سیاست تألیف کتب درسی از تک تألیفی به چند تألیفی، نیازمند تدوین ‌آیین نامه و شیوه نامه ای است که در دستور کار سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی قرار دارد.
او با اشاره به دشواری های اعزام معلم زن به مناطق دور افتاده و صعب العبور کشور تصریح کرد: در بررسی های به عمل آمده؛ به دلیل فرهنگ غالب بر بعضی از روستاهای محروم، والدین از تحصیل فرزندان دختر خود در کلاس هایی که معلم مرد وجود دارد، جلوگیری می کنند و این امر باعث ترک تحصیل برخی از دختران دانش آموز شده است.
وزیر آموزش وپرورش خاطرنشان کرد: سلطه آموزش بر پرورش، نظام تعلیم و تربیت کشور را با مشکل روبرو ساخته و دروسی مانند ادبیات، انشاء، املا، جغرافیا، تاریخ و علوم اجتماعی کمتر مورد توجه دانش آموزان واقع شده است، زیرا محتوای آزمون هایی که برای ورود دانش آموزان به مدارس استعدادهای درخشان و نمونه برگزار می شود اغلب تکیه اش بر دروس پایه است.
وی با اشاره به ورود کتاب های کمک درسی به دوره ابتدایی و اعتراض برخی از والدین به ارزشیابی توصیفی به دلیل برگزاری آزمون های مختلف ادامه داد: وقتی دانش آموز برای یک آزمون باید چندین کتاب را مطالعه کند، مسلما زمانی برای مطالعه کتب غیردرسی نخواهد داشت و این امر به تضعیف فرهنگ مطالعه کمک خواهد کرد.
شبد**1953** **تنظیم کننده:مرتضی شحنه**انتشار دهنده: اسماعیل جهانبخش

اطلاعات تکميلي

خواندن 1284 دفعه

نظر دادن

از پر شدن تمامی موارد الزامی ستاره‌دار (*) اطمینان حاصل کنید. کد HTML مجاز نیست.

آخرین اخبار

اخبار انتشارات دیجیتال

پربازدیدترین اخبار