دوشنبه, 13 دی 1395 ساعت 17:21

برجام از اتهامات دروغین آمریکا علیه برنامه هسته ای ایران پرده برداشت

این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)
بلگراد – ایرنا – تحلیل گر ارشد صرب در امور بین المللی تاکید کرد که برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) از همه اتهام های دروغین آمریکا علیه برنامه هسته ای جمهوری اسلامی ایران پرده برداشت.
'میچا ژیووینوویچ' روز دوشنبه در گفت و گویی اختصاصی با خبرنگار ایرنا به اتهامات کاذب و تحریم های غیر اصولی و غیر بشر دوستانه آمریکا بر علیه ایران اشاره کرد و اظهار داشت: برجام ثابت کرد که برنامه هسته ای ایران صرفا برای تولید انرژی و اهداف صلح آمیز است.
وی به اهداف واشنگتن از اعمال تحریم ها علیه ایران اشاره کرد و گفت: جمهوری اسلامی ایران کشوری بزرگ و صلح طلب است که در طی بیش از 36 سال توانست تمامی اقدام های خصمانه آمریکا را به فرصت برای پیشرفت در تمامی زمینه ها تبدیل کند.
'اکنون شاهد شکوفایی اقتصادی و سیاسی ایران هستیم و سفر مقام های سیاسی و اقتصادی کشورها به ایران در طی یک سال گذشته خود دلیل بر این امر است.'
ژیووینوویچ، عملیات هوایی روسیه علیه داعش و مبارزات واقعی جمهوری اسلامی ایران علیه تروریسم را عامل مهم شکست داعش در سوریه و عراق دانست و گفت: قدرت سیاسی، نظامی و اقتصادی آمریکا رو به زوال است و افکار عمومی جهان اکنون متوجه این امر شده اند که حضور آمریکا در هر کشور و یا منطقه صرفا برای استفاده های استراتژیکی و یا بهره بردن از منابع طبیعی آن کشورها است.
این تحلیل گر صرب معتقد است که آمریکا با به زیر سلطه در آوردن سازمان ملل و حمایت از تروریسم، جهان را به لبه پرتگاه می برد.
وی در بخش دیگری از گفت وگوی خود با خبرنگار ایرنا، به تحولات چند سال گذشته به ویژه در سال 2016 در جهان اشاره کرد و افزود: بانی تمامی حوادث تلخی که بسیاری از مردم جان خود را در حملات تروریستی در اروپا و دیگر نقاط جهان از دست داده اند حمایت مالی و نظامی آمریکا از تروریست ها است.
وی افزود: مطمئنا گروه های افراطی و تروریستی بدون حمایت مالی برخی از کشورها و حمایت راهبردی آمریکا قادر به عملیات نظامی به ابعاد گسترده ای که در عراق و سوریه انجام دادند، امکان پذیر نیست و تمامی این اقدامات در چارچوب سیاست های حکومت واشنگتن در تسلط به منابع انرژی طبیعی در اقصی نقاط دنیا است.
تحلیل گر صرب که مقاله و کتاب ها متعددی را نوشته است، بحران مهاجران و پناهجویان در سراسر اروپا و دیگر کشورها را ناشی از سیاست آمریکا برای جلوگیری از پیشرفت های اقتصادی و سیاسی و وابستگی بیشتر اتحادیه اروپا به واشنگتن دانست و گفت: اتحادیه اروپا بدون توجه به عواقب سیاسی و اقتصادی از سیاست های ضد روسی آمریکا حمایت کرد و با اعمال تحریم بر علیه روسیه خود را در یک چالش بزرگ سیاسی و اقتصادی فرو برده است.
تحلیلگر صرب به سیاست های بروکسل در تبعیت از آمریکا در مسایل جهانی اشاره و تصریح کرد: اتحادیه اروپا با اعمال تحریم بر روسیه بخاطر بحران در اوکراین، مسیر اشتباهی را طی کرده است و موضع برخی از کشورهای اتحادیه اروپا که صریحا خواهان لغو تحریم ها بر روسیه هستند دلیلی بر این امر است.
ژیووینوویچ طرح تغییر حکومت در اوکراین را از سیاست های واشنگتن خواند و گفت: هدف مهم آمریکا با ایجاد بحران در اوکراین که دخالت مسکو را پیش بینی می کرد دو هدف را دنبال می کرد؛ اول اعمال تحریم بر علیه روسیه و دوم پیاده کردن سیاست خصمانه بروکسل بر علیه مسکو.
وی با توجه به تمامی مسایل و تحولات کنونی در جهان تاکید کرد: با آزاد شدن کامل شهر حلب و پیشروی نیروهای عراقی برای آزادی شهر موصل از تروریست ها باید گفت که آمریکا در تمامی سیاست هایش شکست خورده و اکنون در مسیر انزوا گام بر می دارد.
اروپام**436**1908
انتشار دهنده : افشار دارابی

اطلاعات تکميلي

خواندن 1359 دفعه

نظر دادن

از پر شدن تمامی موارد الزامی ستاره‌دار (*) اطمینان حاصل کنید. کد HTML مجاز نیست.

آخرین اخبار

اخبار انتشارات دیجیتال

پربازدیدترین اخبار