دوشنبه, 13 دی 1395 ساعت 16:10

آیت الله نوری همدانی: ولایت فقیه سد محکمی در برابر نفوذ دشمنان است

این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)
آیت الله حسین نوری همدانی از مراجع تقلید گفت: ولایت فقیه شجاع، مدیر و مدبر از نفوذ دشمن جلوگیری می کند و در برابر فتنه و برنامه دشمنان به جامعه بصیرت می دهد.
به گزارش ایرنا از مرکز خبر حوزه، وی روز دوشنبه در دیدار رئیسان عقیدتی نیروی انتظامی، افزود: ولایت فقیه اثرها و برکت های زیادی می تواند به همراه داشته باشد و این مساله در جامعه اسلامی نیز جاری است.
آیت الله نوری همدانی بیان کرد: بعد از انبیا، خدا انسان ها را رها نکرد و 12 معصوم(ع) را برگزید تا بشر بتواند برای زندگی بهتر و سالم برنامه مشخصی داشته باشد.
وی اضافه کرد: براساس اعتقادهای شیعه در زمان غیبت کبری نیز خداوند متعال هدایت جامعه اسلامی را به ولی فقیه جامع الشرایط واگذار کرده تا مردم بتوانند مسیر تکاملی را طی کنند.
وی افزود: خدا مهمترین هدف از خلقت را در قرآن بیان کردند و فرمودند، قرآن کتاب هدایت گر است و انبیای الهی هم آمده اند تا انسان ها را از گمراهی بیرون آورده و به کمال رهمنون کنند.

* برخی مشکلات به خاطر دوری از قناعت و دلبستگی به دنیاست
آیت الله سید محمد علی علوی گرگانی از مراجع تقلید نیز در دیدار رئیسان عقیدتی نیروی انتظامی، با بیان این که از مهم ترین دلایل خلقت معاد به خاطر اهمیت ترس از خدا است، یکی از مشکلات جامعه اسلامی را دوری از قناعت و دلبستگی به دنیا عنوان کرد.
وی گفت: قرآن کتاب هدایت گراست و خدای متعال آن را فرستاده تا بشر بتواند از برنامه های هدایت گر این بزرگ معجزه الهی و پیامبر خاتم(ص) استفاده ببرد.
وی افزود: حضرت علی(ع) در روایتی فرمود: «اساس تقوا ترس از خدا، عمل به دستورهای قرآن، قناعت در زندگی و آمادگی برای کوچ کردن از دنیاست».
آیت الله علوی گرگانی افزود: مبلغ موفق کسی است که مراحل تقوا را در خود تجلی دهد تا بتواند تاثیرگذار باشد.
/2085/ 1175 تنظیم کننده: سمیه حیدری ** انتشاردهنده: رضا علیمحمدی

اطلاعات تکميلي

خواندن 1089 دفعه

نظر دادن

از پر شدن تمامی موارد الزامی ستاره‌دار (*) اطمینان حاصل کنید. کد HTML مجاز نیست.

آخرین اخبار

اخبار انتشارات دیجیتال

پربازدیدترین اخبار