دوشنبه, 13 دی 1395 ساعت 15:06

حضور 250 میهمان خارجی در افتتاحیه مشهد 2017

این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی گفت: مشهد در مراسم آغاز رسمی برنامه های رویداد 'مشهد 2017' در پنجم بهمن ماه امسال میزبان بیش از 250 میهمان و سفیر خارجی از 40 کشور خواهد بود.
سید سعید سرابی روز دوشنبه در نشست شورای سیاستگذاری مشهد 2017 افزود: 14 وزیر کشورهای اسلامی و حدود 20 نفر از وزرا و مسئولان سابق این کشورها و شهرداران کلانشهرهای اسلامی که دارای رده تشریفاتی و از چهره های موثر هستند نیز به این مراسم دعوت شده اند.
وی اظهار کرد: در بخش میهمانان داخلی هم حدود 150 نفر از چهره های برجسته فرهنگی، رسانه ای و مدیران رسانه های کشور به همراه مدیران وزارتخانه ها و دست اندرکاران مرتبط با این رویداد حضور دارند.
وی گفت: تاکنون حضور 120 نفر از شخصیت های موثر جهان اسلام در این مراسم قطعی شده و هماهنگی برای صدور روادید و سایر اقدامات در حال انجام است.
سرابی افزود: برای برگزاری مراسم افتتاحیه نیز 19 کمیته ویژه نظیر کمیته های امنیتی، میهمانان خارجی، سفرا و میهمانان داخلی، اسکان و پذیرایی، تشریفات، تبلیغات شهری، اجرایی، مالی و پشتیبانی، تولیدات، حراست و حفاظت فعال شده است.
وی اظهار کرد: همچنین همزمان با مراسم افتتاحیه این رویداد 55 میهمان اختصاصی خارجی در کنگره ایران و جهان عرب در مشهد حضور می یابند.
وی با بیان اینکه شورای اطلاع رسانی این رویداد نیز فعال و اقدامات خوبی در این حوزه برنامه ریزی شده است، گفت: تاکنون حدود 800 نشست هماهنگی برای برنامه ریزی در این زمینه برگزار شده که نیمی از آنها در سطح ملی و با حضور مسئولان کشوری بوده است.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی برگزاری جلساتی با علما و مراجع تقلید در قم و مشهد را از دیگر اقدامات در این حوزه عنوان کرد و افزود: نشست های تخصصی نیز با دستگاه های اجرایی، نهادها، وزارتخانه ها و بخش های مرتبط با رویداد مشهد 2017 انجام شده است.
وی ادامه داد: دبیرخانه این رویداد نیز فعال است و در حوزه امنیتی هم هماهنگی های لازم با محوریت استانداری خراسان رضوی و فرمانداری مشهد انجام گرفته است.
وی با اشاره به برگزاری دوره آموزشی شجره طوبی در مشهد گفت: این دوره با حضور 25 میهمان از بانوان اندیشمند جهان اسلام همزمان با آغاز رسمی برنامه های رویداد مشهد 2017 در این شهر برگزار می شود.
سرابی اظهار کرد: در حوزه اسکان نیز در سه سطح میهمانان دارای تشریفات و میهمانان خارجی و داخلی برنامه ریزی لازم انجام شده تا خدمات مناسب برای پذیرایی از حدود 500 میهمان انجام شود.
وی با بیان اینکه تبلیغات محیطی این رویداد در شهر مشهد انجام شده است، گفت: مراسم اصلی افتتاحیه این رویداد پنجم بهمن ماه در تالار قدس حرم مطهر رضوی برگزار می شود و پیش بینی های لازم برای اجرای مناسب و شایسته آن صورت گرفته است.
وی افزود: ضیافت شام ویژه ای در همان شب برای میهمانان همایش تدارک دیده شده که توام با مراسم فرهنگی با تاکید بر هنرهای بومی و سنتی خراسان و مشهد است.
به گفته وی بازدید از اماکن متبرکه و موزه های حرم مطهر رضوی، کتابخانه آستان قدس رضوی و شرکت در ضیافت این آستان مقدس از دیگر برنامه های ویژه برای میهمانان مزبور خواهد بود.
وی ادامه داد: بازدید از آرامگاه حکیم ابوالقاسم فردوسی و موزه بزرگ خراسان، اکران همزمان فیلم محمد (ص) و اجرای نمایش در سالن تئاتر مشهد نیز بخشی از این برنامه هاست.
سرابی گفت: همایش کتابت قرآن کریم و نشست مدیران مسئول رسانه های ملی با محوریت دبیرخانه این رویداد نیز برگزار خواهد شد.
وی افزود: در بخش تولیدات و انتشارات ویژه این رویداد هم کتاب مفاخر مشهد که 110 نفر از مفاخر این شهر در آن معرفی شده، کتاب عکس فاخر مشهد، خوشنویسی مشهد، چاپ قرآن نفیس، کتاب معرفی کشورهای اسلامی، نشریه علمی و تخصصی مشهد و لوح فشرده آثار قرآنی قاریان برجسته جهان اسلام تهیه شده است.
1906 / 6053 خبرنگار: فاطمه یوسفی ** انتشار دهنده: محمد حسین علی مقدم

اطلاعات تکميلي

خواندن 1101 دفعه

نظر دادن

از پر شدن تمامی موارد الزامی ستاره‌دار (*) اطمینان حاصل کنید. کد HTML مجاز نیست.

آخرین اخبار

اخبار انتشارات دیجیتال

پربازدیدترین اخبار