دوشنبه, 13 دی 1395 ساعت 12:59

6 برگزیده دومین کنگره ملی شعر عفاف و حجاب تجلیل می شوند

این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)
دبیر علمی دومین کنگره ملی شعر عفاف و حجاب گفت: از 6 برگزیده این کنگره به عنوان نفرات اول تجلیل می شود و براساس نظر داوران 6 نفر هم شایسته تقدیر شناخته شده اند.
به گزارش خبرنگار گروه فرهنگی ایرنا، حمید رضا برقعی روز دوشنبه در نشست خبری اظهار داشت: رویکرد این کنگره استفاده از شعر و زبان هنر برای جا انداختن موضوع عفاف و حجاب است.
وی افزود: برخلاف برخی کنگره ها که به اندازه مورد انتظار از آنها استقبال نمی شود، دومین کنگره ملی شعر عفاف و حجاب با استقبال خوبی در سال اول و دوم مواجه شد.
برقعی درباره مراحل داوری آثار اضافه کرد: در مرحله نخست غربالگری اشعار صورت گرفت و از میان بیش از دو هزار اثر که به دبیرخانه ارسال شد، تعدادی انتخاب شده اند، در مرحله دوم اشعار برای چاپ کتاب آماده شد و در مرحله سوم انتخاب نهایی اشعار انجام گرفت.
دبیر علمی دومین کنگره ملی شعر عفاف و حجاب افزود: آثار در چهار بخش کودک و نوجوان، شعر کلاسیک، شعر سپید و نیمایی و نوحه و سرود به دبیرخانه ارسال شد که برای داوری آنها از اساتیدی نظیر: سعید بیانکی، اسماعیل امینی و محمدجواد شرافت بهره مند شدیم.
وی ویژگی این دوره از کنگره را آثار عاطفه عنوان کرد و گفت: زمانی که این آثار در اشعار به چشم می خورد بدان معناست که شاعران در زندگی روزمره با این موضوع ارتباط برقرار کرده اند بنابراین اشعار عاطفی بزرگ ترین دستاورد این دوره از کنگره است.

** اشعار این دوره منطبق با انتظارات بود
برقعی با بیان اینکه اشعار سال گذشته دارای رنگ و بوی تسننی بود، امسال اشعار به سمتی حرکت کرد که مورد انتظار بود، اشعاری جوششی و عاطفی که نشان از ارتباط قبلی شاعران با موضوع عفاف و حجاب دارد.
وی اشعار کلاسیک، ترانه و سرود را به لحاظ کیفی بهتر از دوره قبل ارزیابی و اظهار امیدواری کرد این روند پیشرفت ادامه داشته باشد.
وی ادامه داد: در این دوره از برگزاری کنگره شاهد مشارکت و حضور پررنگ شاعران مطرح در عرصه شعر بودیم هر چند کار با موضوعات این چنین دشوار است.
به گفته وی درگیر شدن فضاهای متفاوت شعری در این کنگره نشان از موفقیت آن دارد.
دبیر علمی دومین کنگره ملی شعر عفاف و حجاب خاطرنشان کرد: سال گذشته موضوع ویژه کنگره اشعار کوتاه تک بیتی و رباعی بود، اما امسال بخش ویژه شامل سرود، نوحه و ترانه بود که اشعار خوبی نیز در این بخش به دبیرخانه ارسال شد.
وی گفت: براساس تاکید مقام معظم رهبری درخصوص پرداختن به موضوع سرود و نواهای انقلابی امسال این بخش از کنگره را موضوع ویژه قرار دادیم.
به گفته برقعی، قرار است مراسم تجلیل از برگزیده گان این دوره از کنگره روز سه شنبه 14 دی ماه ساعت 15 در تالار رودکی برگزار شود و در این مراسم از یکی از کارهای برگزیده سال گذشته خواننده مطرح کشور حجت اشرف زاده رونمایی شود. همچنین یک اثر از گروه سرود گراش پس از رونمایی اجرا می شود.
ادامه دارد....
فراهنگ**1085**1880**1027**خبرنگار: پروین اروجی**انتشار دهنده: دهقانی

اطلاعات تکميلي

خواندن 1149 دفعه

نظر دادن

از پر شدن تمامی موارد الزامی ستاره‌دار (*) اطمینان حاصل کنید. کد HTML مجاز نیست.

آخرین اخبار

اخبار انتشارات دیجیتال

پربازدیدترین اخبار