دوشنبه, 13 دی 1395 ساعت 09:00

کتاب «اثبات النبوات»

این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)

کتاب «اثبات النبوات» نوشتۀ ابویعقوب سجستانی با تصحیح ویلفرد مادلونگ و پل واکر توسط انتشارات «کتاب رایزن» منتشر شد.

 به نقل از  انتشارات کتاب رایزن، این کتاب از سری کتاب‌های انتشارات «کتاب رایزن» است که در مجموعه کتاب «سلسلۀ میراث فکری تمدن اسلامی» منتشر می‌شود. این انتشارات اواخر سال گذشته طی قراردادی با پژوهشگاه مطالعات اسلامی دانشگاه مک‌گیل کانادا، نسبت به آماده‌سازی و انتشار کتاب‌های مرجع در زمینه علوم و تمدن اسلامی برنامه‌ریزی کرد.

کتاب «اثبات النبوات» نوشتۀ ابویعقوب سجستانی، از داعیان اسماعیلی در قرن چهارم است، که با تصحیح ویلفرد مادلونگ و پل واکر و با مقدمه‌های به فارسی از حسن انصاری و به انگلیسی از پل واکر منتشر شده است.

هدف از انتشار این سلسله کتاب، ارائه متون کلاسیک تمدن اسلامی در شاخه‌های گوناگون علوم اسلامی به صورت تصحیح‌شده یا نسخه‌برگردان با کیفیت بالاست. همه آثار نسخه‌برگردان همراه با مقدمه، نمایه‌های متنوع، و فهرست مطالب خواهد بود تا مراجعه به آن‌ها برای پژوهشگران آسان‌تر باشد.

این مجموعه، به سرپرستی حسن موسوی بجنوردی و رولا ابیساب و با ویرایش و نظارت زابینه اشمیتکه (مرکز مطالعات عالی پرینستون)، حسن انصاری (مرکز مطالعات عالی پرینستون)، کاظم موسوی بجنوردی (مرکز دایره‌المعارف بزرگ اسلامی) و رابرت ویسنوفسکی (پژوهشگاه مطالعات اسلامی دانشگاه مک‌گیل) منتشر خواهد شد.

«سلسلۀ میراث فکری تمدن اسلامی» هیاتی از مشاوران علمی دارد که از برجسته‌ترین استادان رشته‌های مطالعات اسلامی در معتبرترین مراکز علمی جهان هستند و از جمله آنان، می‌توان به محمدعلی امیرمعزی (دانشگاه سوربون)، فرهاد دفتری (مؤسسه مطالعات اسماعیلی)، خالد الرویهب (دانشگاه هاروارد)، صادق سجادی (مرکز دایره‌المعارف بزرگ اسلامی)، جواد طباطبائی (مرکز دایره‌المعارف بزرگ اسلامی)، وداد القاضی (دانشگاه شیکاگو)، مایکل کوک (دانشگاه پرینستون)، ویلفرد مادلونگ (دانشگاه آکسفورد)، فتح‌الله مجتبایی (مرکز دایره‌المعارف بزرگ اسلامی) و محمد مجتهد شبستری (مرکز دایره‌المعارف بزرگ اسلامی) اشاره کرد.

 مرکز دائره المعارف بزرگ اسلامی

http://www.cgie.org.ir

اطلاعات تکميلي

خواندن 1653 دفعه

نظر دادن

از پر شدن تمامی موارد الزامی ستاره‌دار (*) اطمینان حاصل کنید. کد HTML مجاز نیست.

آخرین اخبار

اخبار انتشارات دیجیتال

پربازدیدترین اخبار