یکشنبه, 12 دی 1395 ساعت 14:58

ضرورت تدوین مرامنامه اخلاقی در فضای مجازی

این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)
رئیس کمیته فرهنگ و تمدن اسلام و ایران بر ضرورت تدوین مرامنامه اخلاقی در فضای مجازی تاکید کرد.
به گزارش روز یکشنبه ایرنا، جلسه 208 کمیته فرهنگ و تمدن اسلام و ایران شورای عالی انقلاب فرهنگی، به ریاست علی‌اکبر ولایتی در محل دبیرخانه این شورا برگزار شد که اعضا به بیان نظرات خود در مورد لزوم توجه به ظرفیت رسانه‌ها و فضای مجازی در راستای ترویج اخلاق در علم پرداختند.
ولایتی در این نشست گفت: با توجه به پدید آمدن مشاغل و صنوف جدید تدوین این مرامنامه اخلاقی ضروری به نظر می‌رسد.
رئیس کمیته فرهنگ و تمدن اسلام و ایران در تشریح ضرورت تدوین این مرامنامه‌ها گفت: فعالیت در عرصه فضای مجازی به عنوان یکی از موضوعات نوپدید، به شدت محتاج تدوین مرامنامه اخلاقی و 'فتوت نامه' است.
عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی ادامه داد: تقریباً همه اصناف و مشاغل در تاریخ و تمدن اسلام و ایران دارای مرامنامه اخلاقی بوده‌اند که اصطلاحاً 'فتوت نامه' نام دارد و در شاهنامه فردوسی و بسیاری دیگر از آثار فاخر ادبیات فارسی نیز این موضوع به‌ کرات مشاهده می‌شوند.
ولایتی افزود: برخی از مبارزین شاخص تاریخ معاصر ما همچون مرحوم ستارخان و مرحوم طیب حاج رضایی از مصادیق بارز جوانمردی هستند که میراث دار این مرام اخلاقی بوده‌اند.
مراسم رونمایی از کتاب الحاوی نیز در این جلسه برگزار شد که با اشاره به صرف 9 سال زمان برای ترجمه کل کتاب الحاوی در 23 جلد، لزوم انتشار این کتاب گران‌قدر در قالبی فاخر مورد تأکید قرار گرفت.
فراهنگ**9187**1823 دریافت کننده: حمیدرضا بازگشا* انتشار دهنده:‌ طاهره نبی اللهی

اطلاعات تکميلي

خواندن 1419 دفعه

نظر دادن

از پر شدن تمامی موارد الزامی ستاره‌دار (*) اطمینان حاصل کنید. کد HTML مجاز نیست.

آخرین اخبار

اخبار انتشارات دیجیتال

پربازدیدترین اخبار