یکشنبه, 12 دی 1395 ساعت 14:41

فراخوان نمایشگاه براتیسلاوا در دست تصویرگران ایرانی

این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)
فراخوان ارسال آثار هنرمندان ایرانی به نمایشگاه بین‌المللی تصویرگران کتاب کودک براتیسلاوا از سوی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان منتشر شد.
به گزارش روز یکشنبه گروه فرهنگی ایرنا از اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون پرورش فکری، بر اساس این فراخوان هر تصویرگر ایرانی می‌تواند در نهایت 10 تصویر منتخب از یک یا دو کتاب منتشر شده خود را در اختیار کانون قرار دهد.
در این میان کانون از سوی شورای کتاب کودک - که نمایندگی دفتر بین‌المللی کتاب برای نسل جوان (IBBY) را در ایران برعهده دارد – برای دریافت این آثار تا روز 30 بهمن 1395 مهلت تعیین کرده است.
قرار است اواسط اسفند امسال گروه داوری این آثار را مورد ارزیابی قرار دهند و در نهایت آثار 15 تصویرگر ایرانی مطابق مقررات این دوسالانه به نمایشگاه ارسال خواهد شد.
نمایشگاه بین المللی تصویرگری براتیسلاوا هر دو سال یکبار در جمهوری اسلواک، آثار تصویرگران کتاب‌های ویژه کودکان را به نمایش می گذارد و همگام با اهداف یونسکو، دفتر بین‌المللی کتاب برای نسل جوان (IBBY)، کمیسیون‌های ملی و نیز سازمان‌های مرتبط با هنرهای زیبا، امکان رویارویی تصویرگران و شرایط مناسبی را برای ارزیابی آثار و در نتیجه توسعه و پیشرفت این هنر فراهم می‌کند.
در کنار این رویداد، نمایشگاه‌ها و رویدادهای دیگری نیز با همکاری یونسکو مانند کارگاه آموزشی برای تصویرگران از سوی BIB در کشور اسلواک برگزار خواهد شد.
در فراخوان این رویداد هنری به این مساله نیز اشاره شده است که تصویرگرانی که برای بار اول در این نمایشگاه شرکت می‌کنند می‌توانند آثار خود را که از پنج سال گذشته به این طرف به تصویر کشیده‌اند شرکت دهند اما تصویرگرانی که پیش از این در این نمایشگاه شرکت کرده‌اند، باید آثاری را که از اول ژانویه 2015 به بعد خلق کرده‌اند، را در بخش مسابقه شرکت دهند.
داشتن ملیت همان کشور و اصلی بودن آثار از شرایط شرکت در این نمایشگاه عنوان شده است.
کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان از علاقه‌مندان دعوت کرده است آثار خود را تا 30 بهمن 1395 به نشانی تهران، خیابان دکتر فاطمی، خیابان حجاب، مرکز آفرینش‌های فرهنگی هنری، موزه کودک کانون ارسال کنند.
در همین فراخوان عنوان شده است که جوایز این نمایشگاه شامل یک جایزه بزرگ به ارزش سه ‌هزار دلار آمریکا، پنج سیب طلایی به ارزش 1500 دلار آمریکا، پنج مدال ویژه BIB به ارزش یکهزار دلار آمریکا می‌شود و برنده جایزه اول می‌تواند در نمایشگاه بعدی BIB به صورت مستقل شرکت کرده و آثار خود را به صورت ویژه نمایش دهد.
هیئت داوری بین‌المللی BIB این اختیار را دارد که لوح تقدیر این هیئت را به موسسان انتشاراتی که در راستای توسعه نوآوری، کتاب‌های کودکان با کیفیت بالا فعالیت کرده‌اند، اهدا کند.
فراهنگ**1883**1027**‌دریافت کننده: مریم جلوداران**انتشار دهنده: دهقانی

اطلاعات تکميلي

خواندن 1331 دفعه

نظر دادن

از پر شدن تمامی موارد الزامی ستاره‌دار (*) اطمینان حاصل کنید. کد HTML مجاز نیست.

آخرین اخبار

اخبار انتشارات دیجیتال

پربازدیدترین اخبار