یکشنبه, 12 دی 1395 ساعت 14:11

دونالد ترامپ در مرکز تبادل کتاب

این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)
کتاب هایی که توسط «دونالد جی ترامپ» رییس جمهوری منتخب آمریکا در حوزه روانشناسی نوشته و در ایران ترجمه شده، در مرکز تبادل کتاب نقد و بررسی می شوند.
به گزارش ایرنا از کانون اندیشه جوان، کتاب‌های روانشناسی موفقیت را از آن دسته آثاری می‌توان دانست که مخاطبان ایرانی در سالهای اخیر اقبال ویژه‌ای به آنها داشته‌‌اند چنانکه در شرایط ناخوشایند سرانه مطالعه در ایران، تمایل به مطالعه کتاب‌های روان‌شناسی در ایران بالاتر از بسیاری از کتاب‌های دیگر بوده تا جایی که توانسته مخاطبانی را به کتابخوانی دعوت کند که گاه طی سال نیز یک کتاب غیردرسی نمی‌خوانند.
یکی از نویسنده ‌های نام‌آشنای روانشناسی موفقیت، دونالد جی ترامپ، پیروز انتخابات اخیر ریاست جمهوری آمریکا بوده است.
اکنون این سؤال جای طرح دارد که مخاطبان ایرانی از سوی کدام نویسنده‌ ها در حال تغذیه هستند و چه افرادی تهیه خوراک فکری برای جامعه ما را بر عهده ‌دارند.
آیا به اتکای آرا و نظریات افرادی مثل ترامپ می‌توان به داشتن جامعه‌ای موفق، پویا و با نشاط امیدوار بود یا باید به مقبولیت و محبوبیت این آثار در میان مخاطبان ایرانی با چشم دیگری نگریست.
طرح این سؤال آن زمان جالب‌تر خواهد شد که بدانیم آثار ترجمه ‌شده ترامپ از زمان پیروزی او در انتخابات آمریکا، در ایران حتی با استقبال بیشتری نیز روبرو شده است.
اکنون این موضوع و تاثیرات فکری و فرهنگی این آثار در نشست کتابنوش با حضور ابراهیم فیاض استادیار گروه مردم شناسی دانشکده علوم اجتماعی و کامران صحت از سخنرانان نام ‌آشنای سمینارهای موسوم به روانشناسی موفقیت نقد و بررسی می شود.
«چرا می خواهیم شما ثروتمند باشید؟» و «ترامپ: 101 راه موفقیت و چگونه در زندگی برنده شوید؟» از جمله کتاب هایی است که توسط دونالد جی ترامپ نوشته و در ایران ترجمه شده است.
این نشست روز سه شنبه 14دی ماه ساعت 15 تا 17 در مرکز تبادل کتاب برگزار می‌ شود.
فراهنگ ** 1880 ** 1071 ** دریافت کننده: پروین اروجی **انتشار دهنده: امید غیاثوند

اطلاعات تکميلي

خواندن 1348 دفعه

نظر دادن

از پر شدن تمامی موارد الزامی ستاره‌دار (*) اطمینان حاصل کنید. کد HTML مجاز نیست.

آخرین اخبار

اخبار انتشارات دیجیتال

پربازدیدترین اخبار