یکشنبه, 12 دی 1395 ساعت 08:44

کتاب لباب الالقاب فی القاب الاطیاب

این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)

لباب الالقاب تازه ترین اثر از سری پژوهش های حوزۀ رجال و تراجم مؤسسۀ کتابشناسی شیعه منتشر گردید.

در این اثر پس از تعلیقاتی که مؤلف بر کتاب (ریاض) و موسوم به (ایضاح الریاض) در شرح حال متقدمین بر عصر مؤلف نگاشته، تصمیم به تألیف این کتاب گرفته و در آن کنی و القاب علماء مقدم بر صاحب ریاض و مشهورین از علماء متأخر را با اشاره به بعضی از تألیفات مشهور آنان به گونه‌ای مختصر در 10 باب و یک خاتمه در شرح حال خود نوشته و آن را در شب دوشنبه ۲۱ رجب ۱۳۱۷ به پایان برده است.

این اثر از سوی تراجم‌نگار بزرگ شیعه در عصر حاضر مرحوم حاج شیخ آقا بزرگ تهرانی مورد توجه قرار گرفته و وی در آثارش از این کتاب بسیار استفاده کرده است. همچنین این کتاب نظر عالم مجاهد آیت‌الله حاج سید ابوالقاسم کاشانی را به خود جلب کرده تا آنجا که تقریظی بر آن نوشته و عنایت خود را نسبت به این کتاب در آن بیان کرده است.

آیت‌الله حاج شیخ حبیب الله شریف کاشانی کتاب «لباب الألقاب فی ألقاب الأطیاب» را در 10 باب و یک پیوست به نام «ذنابة» سامان داده است که این پیوست در شرح حال علمای مذاهب دیگر اسلامی است و 10 باب این کتاب به شرح حال علمای شیعه اختصاص یافته است.

این کتاب به زبان عربی و به همت آیت‌الله حاج شیخ حبیب‌الله شریف در 239 صفحه به بهای 200 هزار ریال از سوی مؤسسۀ کتابشناسی شیعه منتشر شده است.

منبع: میراث مکتوب

اطلاعات تکميلي

خواندن 1356 دفعه

نظر دادن

از پر شدن تمامی موارد الزامی ستاره‌دار (*) اطمینان حاصل کنید. کد HTML مجاز نیست.

آخرین اخبار

اخبار انتشارات دیجیتال

پربازدیدترین اخبار