شنبه, 11 دی 1395 ساعت 13:02

اسامی راه‌یافتگان به مرحله پایانی جشنواره قصه‌گویی اعلام شد

این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)
اسامی 57 قصه‌گوی برگزیده راه‌یافته به مرحله پایانی نوزدهمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی از سوی دبیرخانه جشنواره اعلام شد.
به گزارش روز شنبه گروه فرهنگی ایرنا، از اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، داوری مرحله پایانی این رویداد بین‌المللی از بین چهار هزار و 305 شرکت‌ کننده در 6 بخش مربیان کانون، آزاد، پدربزرگ‌ها و مادربزرگ‌ها، نوجوانان، فراگیر و رضوی به پایان رسید و در نهایت یک گروه سه نفره داوری برگزیدگان بخش‌های مربیان کانون و آزاد و گروه دوم برگزیدگان چهار بخش دیگر را برای شرکت در مرحله پایانی این جشنواره که بهمن سال 1395 برگزار می‌شود، به تفکیک معرفی کردند.
روند برگزاری جشنواره از تابستان امسال در 31 استان کشور آغاز شد و پس از داوری اولیه قصه‌ها در سطح استان‌های کشور، در مجموع یک‌هزار و 288 قصه در اختیار شش داور مرحله پایانی قرار گرفت.
بر اساس این گزارش، نوزدهمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی در فراخوان اولیه خود از علاقه‌مندان دعوت کرده بود که با محورهای موضوعی 'آزاد با درون مایه آموزشی، تربیتی' و 'زندگی به سبک ایرانی - اسلامی' و همچنین رضوی به قصه‌گویی بپردازند که حاصل این فراخوان برگزاری 570 جشن قصه‌گویی و حضور 4هزار و 305 نفر در این رویداد فرهنگی بود.
بر همین اساس داوران بخش نهایی 1288 قصه را مورد داوری قرار دادند و 57 برگزیده را شامل 20 مربی کانون، 5 قصه‌گوی آزاد، 10 پدربزرگ و مادر بزرگ، 11 نوجوان، 3 قصه‌گوی فراگیر و 8 قصه‌گوی رضوی را شایسته حضور در مرحله نهایی جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی شناختند.
دبیرخانه این رویداد مستقر در اداره کل آفرینش‌های فرهنگی کانون همچنین اعلام کرده است که داوری بخش‌های داستان نویسی رضوی، مقاله‌نویسی قصه‌گویی و استان موفق هنوز به پایان نرسیده است.
این دبیرخانه همچنین از محمد سیمزاری مولف و مترجم سیزده عنوان کتاب و مدرس نمایش و قصه‌گویی، حمید نوایی لواسانی نویسنده بیش از 30 عنوان کتاب، کارشناس تولید کانون و عضو انجمن نویسندگان کودک و نوجوان و فریبا حبیبی رئیس گروه فرهنگی اداره کل آفرینش‌ های فرهنگی و داور چند دوره از مسابقات قصه گویی به عنوان داوران بخش مربیان کانون و آزاد نام برده است.
داوری بخش پدربزرگ‌ها و مادربزرگ‌ها، رضوی، نوجوانان و فراگیر را نیز علی خانجانی نویسنده ، مدرس و مشاور قصه‌گویی، ملک چیذری مدرس و مدیرگروه دانشگاه آزاد و علمی‌کاربردی، عضو کمیته بررسی کتاب، مدرس و مشاور قصه‌گویی و مژگان خلیل‌پور رئیس گروه امور فنی و کتاب‌داری اداره کل آفرینش‌های فرهنگی و داور مسابقات قصه‌گویی کشوری در کانون برعهده داشتند. در عین حال داوری بخش فراگیر با حضور فریده کلهری ‌کارشناس مراکز فراگیر کانون انجام شد.
اسامی این برگزیدگان در پایگاه خبری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به نشانی اینترنتی www.kanoonnews.ir اعلام شده است.
نوزدهمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی با رقابت این قصه‌گویان و شرکت‌کنندگان خارجی بهمن سال 1395 برگزار خواهد شد.
فراهنگ**1085**1027**دریافت کننده: ناهید پورمند** انتشار دهنده: دهقانی

اطلاعات تکميلي

خواندن 1232 دفعه

نظر دادن

از پر شدن تمامی موارد الزامی ستاره‌دار (*) اطمینان حاصل کنید. کد HTML مجاز نیست.

آخرین اخبار

اخبار انتشارات دیجیتال

پربازدیدترین اخبار