چاپ کردن این صفحه
شنبه, 11 دی 1395 ساعت 12:56

وزارت ارشاد برای خدمات عمومی عوامل نشر یارانه بپردازد

این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)
بازرس اتحادیه ناشران و کتابفروشان تهران از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی خواست برای خدمات عمومی عوامل نشر از جمله هزینه های آب، برق و گاز یارانه در نظر بگیرد.
سید عباس حسینی نیک روز شنبه در گفت وگو با خبرنگار فرهنگی ایرنا افزود: براساس ماده 14 مصوبه اصلاحی اهداف، سیاست ها و ضوابط نشر کتاب، مصوب شورای عالی انقلاب فرهنگی، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی موظف است با همکاری سایر دستگاه ها سیاست های ایجابی را در پیش گیرد و خدمات ویژه ای را به عوامل نشر ارائه کند.
وی با اشاره به افزایش تعداد دفاتر ارائه کننده خدمات پستی اضافه کرد: مشاور منابع و امور انسانی معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اخیرا از رفع مشکل ارایه تسهیلات پستی به ناشران خبر داده که بر اساس آن، ارایه خدمات ویژه در یکهزار و یکصد دفتر پستی به ناشران در حال انجام است.
به گفته حسینی نیک، بر این اساس کتابفروشان و ناشرانی که از سوی معاونت امور فرهنگی وزارت ارشاد به شرکت پست معرفی شده‌اند، قادر به استفاده از تسهیلات ٤٠ درصدی به منظور ارسال محموله‌های پستی خواهند بود.
مدیر انتشارات مجد، از وزارت ارشاد خواست سایر مسائل ناشران و کتابفروشان از جمله هزینه های آب، گاز و برق را پیگیری کند تا تعرفه های فرهنگی در این زمینه اعمال شود.
وی ادامه داد: در حال حاضر بیشتر ناشران در ساختمان های با کاربری مسکونی اقدام به فعالیت نشر می کنند و این امر بر اساس مصوبه شورای شهر تهران کاملا قانونی است این در حالیست که نه تنها تعرفه و آب بهای آنها تجاری محاسبه می شود بلکه بازرسی اداره آب، تغییر کاربری ساختمان را بهانه قرار داده و معتقد است باید کاربری انشعاب و کنتور نیز تغییر کند.
به گفته حسینی نیک، به این دلیل ناشران را ملزم به پرداخت مبالغی کلان نسبت به تعداد واحد می کند.
بازرس اتحادیه ناشران و کتابفروشان تهران اضافه کرد: این تغییر اسمی کاربری کنتور آب گاهی تا بیش از 10 میلیون تومان برای ناشران هزینه دارد، نوع شغل اداری نشر به نحوی است که کمترین مصرف آب را دارد و حتی نسبت به مصارف مسکونی بسیار کمتر آب مصرف می شود.
وی با بیان اینکه پرداخت آب بها با تعرفه تجاری توسط این دسته از ناشران در حالیست که نه کنتور تعویض و نه خدماتی اضافه ارائه می شود، این اقدام را خلاف قانون دانست و از وزارت ارشاد خواست که بررسی این موضوع را در دستور کار قرار دهد و با امضای تفاهم نامه با سازمان آب و شرکت های گاز و برق، این مشکل عوامل نشر را نیز مانند پست رفع کند.
فراهنگ**1880**1027**خبرنگار: پروین اروجی** انتشار دهنده: دهقانی

اطلاعات تکميلي

خواندن 1325 دفعه
خبرنگاران کتاب

آخرین‌ها از خبرنگاران کتاب