شنبه, 11 دی 1395 ساعت 09:06

اطلاعات: آتش بس سراسری در سوریه

این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)
روزنامه اطلاعات در شماره شنبه 11 دی در تیتر نخست، نوشت: آتش‌بس فراگیر میان ارتش سوریه و گروه‌های مسلح در سراسر خاک این کشور برقرار شد. این آتش‌بس در سراسر خاک سوریه غیر از مناطق تحت تسلط داعش و جبهه النصره برقرار شده است. فرماندهی ارتش و نیروهای مسلح سوریه در بیانیه‌ای اعلام کرد که پس از پیروزی‌ها و موفقیت‌های ارتش و نیروهای مسلح در مناطق مختلف، فرماندهی کل ارتش و نیروهای مسلح آتش‌بس فراگیر درهمه مناطق کشور را از دیروز جمعه 30 دسامبر اجرا کرد.
این روزنامه با انتشار عنوان برگزاری مراسم بزرگداشت 9دی در تهران و شهرستان‌ها، آورد: تولیت آستان قدس رضوی گفت: نهم دی ماه 88 روز حضور معنوی مردم، تجلی حق، امتداد عاشورا همراه با بصیرت بود. به گزارش ایرنا، حجـت الاسلام ابراهیم رئیسی روز پنجشنبه در هفتمین سالروز بزرگداشت یوم الله 9 دی که در مصلای تهران با حضور هزاران نفر از شهروندان تهرانی برگزار شد، افزود: نهم دی روز میثاق ولایت با بصیرت بود بر این اساس این روز را که جلوه قدرت حضرت حق بود گرامی می داریم هر چند همه روزها و شب ها و ایام متعلق به خداوند است اما نهم دی ماه روزتجلی قدرت لایزال الهی به شکل معجزه آسا بود. وی ادامه داد: در این روز دلدادگان حضرت حق برای دفاع از دین و انقلاب اسلامی، میثاق با ولایت و دشمن شناسی و دشمن ستیزی به میدان آمدند و قدرت خود را به نمایش گذاشتند هر چند نهم دی یک حادثه بود، اما مردم بصیرت خود را به منصه ظهور گذاشتند.

روزنامه اطلاعات با درج عنوان نهاوندیان: خواست مردم جدیت در مقابله با قاچاق موادمخدر است، نوشت: رئیس دفتر رئیس جمهوری پس از بازدید از گورستان نصیرآباد باغستان با بیان این که خواست مردم مقابله جدی با باندهای قاچاق مواد مخدر است، از اتخاذ تصمیماتی برای ساخت خوابگاه متجاهران معتاد خبر داد. به گزارش ‌مهر، محمد نهاوندیان افزود: توجه افکار عمومی به موضوع معتادان بی‌خانمان به عنوان یکی از آسیب‌های اجتماعی، فرصتی را برای ارزیابی اقدامات گذشته در این زمینه است و اتخاذ تصمیماتی برای انجام اقدامات موثرتر و بیشتر فراهم کرد. و‌ی با بیان این که بر اساس دستور رئیس جمهوری به اتفاق جمعی از مسئولان مربوطه بازدیدی میدانی از اقدامات و امکانات ایجاد شده برای رسیدگی به پدیده ناهنجار اعتیاد انجام شد، افزود: از مرکز اخوان که امکان مناسبی در غرب تهران برای ساماندهی معتادان متجاهر است، بازدید شد. نهاوندیان با اشاره به این که معتادان پس از حضور سه تا چهار ماهه در این گونه مراکز برای مهارت آموزی به مراکز بهاران منتقل می شوند، ادامه داد: متاسفانه پدیده ناگوار اعتیاد دست در دست پدیده ناگوار بیکاری بوده و هست و در کنار مبارزه با اعتیاد که در حقیقت مبارزه با باندهای جنایتکاری است که نسل جوان ما را هدف قرار داده اند، باید با معضل بیکاری هم مبارزه شود.

درخواست دانشگاه‌ها از وزارت علوم برای صدور حکم متخلفان علمی، عنوان دیگر این روزنامه است، در این مطلب می خوانیم: معاون پژوهش و فناوری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری با تاکید بر اینکه دست اندرکاران اصلی در زمینه تولید 58 مقاله رد شده از سوی نیچر شناسایی شده‌اند، گفت: بررسی ما نشان می‌دهد که 398 نفر از دانشگاه‌های وابسته به وزارت علوم و بهداشت و دانشگاه آزاد در تولید این تعداد مقاله نقش داشته‌اند. به گزارش ایسنا، وحید احمدی در جمع خبرنگاران با تاکید بر اینکه همه متخلفان علمی گزارش بخش خبری نیچر شناسایی شده اند، افزود: پرونده این افراد بررسی و میزان نقش آنها در تهیه مقالات نیچر مشخص شده است ضمن آنکه معاونان پژوهشی دانشگاه‌ها نیز در حال پیگیری این موضوع هستند. معاون پژوهش و فناوری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری با تاکید بر اینکه 398 نفردر تهیه 58 مقاله نقش داشته‌اند، اضافه کرد: دانشگاه‌ها نیز پیگیر این موضوع هستند و از وزارت علوم درخواست صدور حکم برای متخلفان کرده‌اند.

روزنامه اطلاعات با انتخاب عنوان نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی به اتهام فساد مالی تحت تعقیب قرار گرفت، آورد: دادستان کل رژیم صهیونیستی در پی درخواست پلیس برای تحقیق در خصوص دریافت رشوه و کلاهبرداری از سوی بنیامین نتانیاهو نخست وزیر، دستور بازجویی و تحقیقات کامل از او را صادر کرد‌. ‌دادستانی کل رژیم صهیونیستی دستور داد تا تحقیقات قضایی کامل درباره بنیامین نتانیاهو نخست وزیر این رژیم به اتهام دریافت رشوه و کلاهبرداری به عمل آید و مورد بازجویی قرار گیرد.پلیس رژیم صهیونیستی اسناد جدیدی را در بررسی‌های مخفی خود به دست آورده بود که آن‌ را وادار کرد از ژنرال «آویخای مندلبیت» دادستان کل درخواست کند تا دستور بازجویی و تفحص از نتانیاهو را صادر کند. مندلبیت دستور داد پرونده پیشین نتانیاهو درخصوص دریافت یک میلیون یورو کمک مالی از سوی «آرناود میمران» مفسد اقتصادی فرانسوی و همچنین دریافت رشوه از سوی ارگان‌های خارجی بررسی شود.

«تجلیل از بهترین‌های طراحی کتاب در ایران» و «اوجگیری تنش میان مسکو و واشنگتن؛ آمریکا 35 دیپلمات روس را اخراج کرد» دیگر عنوان های نیم صفحه نخست این روزنامه را به خود اختصاص داد.

*گروه اطلاع رسانی
خبرنگار: مرضیه دهقانی** انتشاردهنده: فاطمه قنادقرصی
پژوهشم**9165**2002

اطلاعات تکميلي

خواندن 1138 دفعه

نظر دادن

از پر شدن تمامی موارد الزامی ستاره‌دار (*) اطمینان حاصل کنید. کد HTML مجاز نیست.

آخرین اخبار

اخبار انتشارات دیجیتال

پربازدیدترین اخبار