چاپ کردن این صفحه
شنبه, 11 دی 1395 ساعت 01:14

استاندار خوزستان: آبادان و خرمشهر، قطب گردشگری استان و کشور می شوند

این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)
استاندار خوزستان با تشریح ویژگی های منحصر به فرد گردشگری شهرستان های آبادان و خرمشهر، گفت: وجود رودخانه های بهمنشیر و اروند، نخلستان های فراوان و آثار فرهنگی با ارزش دفاع مقدس، این دو شهرستان را به قطب گردشگری استان و کشور تبدیل می کند.
به گزارش ایرنا ، غلامرضا شریعتی شامگاه جمعه در آیین اختتامیه جشنواره سفره ایرانی - فرهنگ گردشگری منطقه 8 کشور، با حضور نمایندگان استان های خوزستان، بوشهر، هرمزگان و جزایر خلیج فارس، با تجلیل از برگزار کنندگان این جشنواره، افزود: برگزاری این جشنواره، بار دیگر آبادان و خرمشهر را در کانون توجه همگان قرار داد.
وی از خوراک و تهیه غذا به عنوان ارکان مهم زندگی و رونق دهنده صنعت گردشگری یاد و اظهار کرد: غذا با فرهنگ، تمدن، اقلیم و طبیعت جامعه گره خورده است، هرچند این پیوند محکم تر باشد، امکان جذب گردشگر بیشتر است و به طور یقین این پیوند می تواند منشاء دوستی و اتحاد و همدلی اقوام باشد.
استاندار خوزستان در بخش دیگری از سخنانش از غذا به عنوان یکی از خاطرات گردشگران در سفر یاد کرد و گفت: غذا نمونه ای از فرهنگ و اقلیم جامعه است و هر چه این فرهنگ عام تر و مورد پسندتر باشد، به جاذبه های گردشگری منطقه می افزاید.
وی در خصوص غذای جنوب ایران و فرهنگ و سنت های اقوام این خطه، افزود:جذابیت، دلچسبی و خوش طمعی غذای جنوب کشور به ویژه آبادان و خرمشهر زبانزد خاص و عام است و بانوان فرهیخته این سرزمین به درستی توانایی و قدرت طبخ غذا با بهترین کیفیت را دارند.
استاندار خوزستان در بخش دیگری از سخنانش، وظیفه مسئولان و دست اندرکاران صنعت گردشگری را برنامه ریزی و اقدام برای برند سازی و معرفی این فرهنگ به دیگر مناطق به ویژه سطح بین الملل عنوان کرد و گفت:باید، فرهنگ غذای این خطه به عنوان یکی از جاذبه های گردشگری به صنعتی درآمدزا تبدیل شود.
شریعتی در پایان سخنانش ببا بیان اینکه از 18 اثر ثبت شده ایران در یونسکو 3 اثر متعلق به خوزستان است، گفت:لازم است در خصوص برندسازی گردشگری این استان به ویژه در صنعت غذا اقدام کرد.
در آیین اختتامیه جشنواره سفره ایرانی - فرهنگ گردشگری منطقه 8 کشور، گروه موسیقی نواحی محلی استان های جنوب کشور به اجرای برنامه پرداخت که موسیقی محلی آبادان مورد استقبال زیاد حاضران قرار گرفت.
معرفی و تقدیر از برترین های جشنواره و اهدای جوایز ولوح تقدیر، حسن ختام جشنواره غذای منطقه 8 کشور بود.
به گزارش ایرنا جشنواره منطقه ای سفره ایرانی - فرهنگ گردشگری با حضور نمایندگان استان های ' خوزستان، بوشهر، هرمزگان و جزایر خلیج فارس' از شامگاه چهارشنبه در محل نمایشگاه های بین المللی منطقه آزاد اروند آغاز به کار کرد.
نمایشگاه غذاهای محلی و صنایع دستی مرتبط با غذا از هشتم تا دهم دیماه به مدت سه روز هر روز از ساعت 16تا 22 در مرکز نمایشگاه های بین‌المللی منطقه آزاد اروند دایر شد و برنامه های هنری و آیینی آن نیز، هر شب از ساعت 20 تا 22 برگزار می‌شود.
در کنار این جشنواره سه مسابقه و هفت کارگاه آموزشی مانند برندسازی تجاری غذا، شیوه نگارش کتاب در حوزه میراث فرهنگی و آشپزی محلی، گردشگری غذا، تاریخچه غذاهای اصیل سنتی خوزستان برگزار می‌شود.
در جشن های آیینی این برنامه، برنامه های موسیقی آیینی استان های هرمزگان، بوشهر، جزایر هرمز و قشم و استان خوزستان اجرا شد.
این جشنواره به همت اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خوزستان و حمایت معاونت فرهنگی سازمان منطقه آزاد اروند برگزار می شود.
7104/ 6125
شبد**خبرنگار: مسعود گادار ** انتشار دهندگان: سید بهادر حسینی - اسماعیل جهانبخش

اطلاعات تکميلي

خواندن 1475 دفعه
خبرنگاران کتاب

آخرین‌ها از خبرنگاران کتاب