جمعه, 10 دی 1395 ساعت 22:56

دبیر سی و پنجمین جشنواره تئاتر فجر: رویداد محوری از مشکلات اساسی تئاتر کشور است

این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)
دبیرسی و پنجمین جشنواره تئاتر فجر گفت: رویداد محوری از مشکلات اساسی تئاتر در کشور بشمار می رود و جشنواره ها اگر به معنای تبادل نباشد به رویدادهای موسمی تبدیل خواهد شد.
به گزارش ایرنا ، سعید اسدی جمعه شب در آیین افتتاح نخستین جشنواره استانی تئاتر فجر در اهواز اظهار کرد: در سال جاری خوزستان، بوشهر، فارس، یزد، مازندران، آذربایجان شرقی و خراسان رضوی به‌ عنوان میزبانان جشنواره فجر استانی انتخاب شده اند و این جشنواره در بازه زمانی 10 تا 29 دی ماه برگزار می شود.
وی افزود: در سال های گذشته جشنواره تئاتر فجر در یک استان بصورت متمرکز برگزار شده و عصاره نمایش های استان ها و سراسر جهان در این استان به نمایش گذاشته می شد اما امسال با رویکرد متفاوتی به این جشنواره نگاه شده است.
دبیرسی و پنجمین جشنواره تئاتر فجر ادامه داد: مفهوم جشنواره به معنای گردهمایی و تبادل احساسات و همدلی هنرمندان بوده و آن چه که از این هنرمندان به روی صحنه می رود اجماعی از اندیشه و خرد ورزی و آگاهای این قشر از جامعه است.
وی بیان کرد: تئاتر نباید صرفا با هدف اجرا در یک شهر و تنها ویژه جشنواره تولید شود بلکه اجرای عمومی آن در طول سال می تواند در جهت ارتقای سطح کیفی و کمی آثار تاثیرگذار باشد.
اسدی تصریح کرد: خوزستان ظرفیت های بالایی در حوزه های هنری و بخصوص در تئاتر دارد و از مسئولان این استان خواستاریم که در جهت توسعه زیرساخت های مورد نیاز و استمرار اجرای عمومی از هنرمندان خوزستانی حمایت بیشتری داشته باشند.
وی اظهار کرد: باتوجه به ظرفیت های موجود، تئاتر خوزستان این قابلیت را دارد که به صورت تور در سراسر شهرها به اجرا گذاشته شود تا تمامی شهروندان بتوانند از تولیدات هنری هنرمندان خوزستانی بهره مند شوند.
آیین افتتاحیه نخستین جشنواره استانی تئاتر فجر با حضور جمعی از مسئولان مرکز هنرهای نمایشی کشور، مسئولان استانی و هنرمندان تئاتر خوزستان شامگاه جمعه در تالار مهتاب اهواز برگزار شد.
همچنین در این آیین از فراخوان نخستین کتاب دیجیتال نمایش های خوزستان نیز رونمایی شد.
7152/6064
شبد ** خبرنگار: محمدرضاخبازان ** انتشار دهندگان: محسن بهاروند - اسماعیل جهانبخش

اطلاعات تکميلي

خواندن 1244 دفعه

نظر دادن

از پر شدن تمامی موارد الزامی ستاره‌دار (*) اطمینان حاصل کنید. کد HTML مجاز نیست.

آخرین اخبار

اخبار انتشارات دیجیتال

پربازدیدترین اخبار