جمعه, 10 دی 1395 ساعت 12:26

معاون سازمان میراث فرهنگی:سفره ایرانی در گردشگری غذا به جهانیان معرفی می شود

این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)
معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با تاکید بر لزوم معرفی جاذبه های گردشگری کشور در سطح ملی و بین المللی گفت:سفره ایرانی به عنوان عامل رونق 'گردشگری غذا ' به جهانیان معرفی می شود.
به گزارش ایرنا، مرتضی رحمانی موحد روز جمعه در بازدید از روند فعالیت ' جشنواره سفره ایرانی، فرهنگ گردشگری در نمایشگاه بین المللی منطقه آزاد اروند' در جمع خبرنگاران رسانه ها گفت:این جشنواره در آینده نزدیک به صورت ملی برگزار می شود.
وی ادامه داد: سالانه حدود 300 میلیارد دلار هزینه کرد گردشگران از غذا و نوشیدنی است و اگر بتوانیم سفره ایرانی را در سطح ملی و بین المللی معرفی کنیم، می توانیم سهم خوبی از درآمدهای این صنعت در بخش گردشگری غذا داشته باشیم.
معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور با تشریح مزیت های رونق گردشگری غذا در کشور، اضافه کرد:وقتی یک فرد شمالی با تنوع غذایی در خوزستان آشنا شود یا بعکس، این مهم سفر و رفت و آمد را رونق می دهد.
رحمانی موحد با بیان حضور همه اقشار جامعه اعم از پیر و کودک و زن و مرد کنار هم و بر سر سفره افزود:وقتی جاذبه های غذایی مناطق مختلف بر روی سفره آمد همگی ضمن آشنایی با آن غذا از آن تناول می کنند و این سفره می تواند تمامی گردشگران ما را از هر قشری دور خود جمع کند.
وی در ادامه سخنانش با باین برگزاری جشنواره 'سفره ایرانی - فرهنگ گردشگری ' در استان های کشور، اضافه کرد: جشنواره برگزار شده در منطقه آزاد اروند، آخرین جشنواره سال جاری است که طی این هشت جشنواره 31 استان، ظرفیت های خود در زمینه سفره های مختلف و غذاهای سنتی را به نمایش گذاشتند ضمن آنکه آشپزهای مختلف در رقابت با یکدیگر ظرفیت های غذا به عنوان جاذبه های گردشگری مناطق مختلف را معرفی و به مردم شناساندند.
این مسئول در سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور تصریح کرد:هدفی که این سازمان برای ایجاد یک حرکت، انگیزه و تلاش در جبهه فعالان سفره ایرانی در برگزاری این جشنواره ها داشت، محقق شد و با جشنواره هشتم کامل شد.
وی در خصوص بازدیدش از بخشهای مختلف جشنواره سفره ایرانی، فرهنگ گردشگری در منطقه آزاد اروند آن را عالی توصیف کرد و اظهار کرد:تمامی شرکت کنندگان پرقدرت به میان آمدند و فضایی بسیار خوب و توام با نشاط را ایجاد کرده اند.
به گزارش ایرنا جشنواره منطقه ای سفره ایرانی - فرهنگ گردشگری با حضور نمایندگان استان های ' خوزستان، بوشهر، هرمزگان و جزایر خلیج فارس' از شامگاه چهارشنبه در محل نمایشگاه های بین المللی منطقه آزاد اروند آغاز به کار کرد.
نمایشگاه غذاهای محلی و صنایع دستی مرتبط با غذا از هشتم تا دهم دیماه به مدت سه روز هر روز از ساعت 16تا 22 در مرکز نمایشگاه های بین‌المللی منطقه آزاد اروند دایر شد و برنامه های هنری و آیینی آن نیز، هر شب از ساعت 20 تا 22 برگزار می‌شود.
در کنار این جشنواره سه مسابقه و هفت کارگاه آموزشی مانند برندسازی تجاری غذا، شیوه نگارش کتاب در حوزه میراث فرهنگی و آشپزی محلی، گردشگری غذا، تاریخچه غذاهای اصیل سنتی خوزستان برگزار می‌شود.
در جشن های آیینی این برنامه، برنامه های موسیقی آیینی استان های هرمزگان، بوشهر، جزایر هرمز و قشم و استان خوزستان اجرا شد.
این جشنواره به همت اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خوزستان و حمایت معاونت فرهنگی سازمان منطقه آزاد اروند برگزار می شود.
/10426125 خبرنگار:سیدبهادر حسینی ** انتشار دهنده: فاطمه نوری جهانگرد

اطلاعات تکميلي

خواندن 1291 دفعه

نظر دادن

از پر شدن تمامی موارد الزامی ستاره‌دار (*) اطمینان حاصل کنید. کد HTML مجاز نیست.

آخرین اخبار

اخبار انتشارات دیجیتال

پربازدیدترین اخبار