پنج شنبه, 09 دی 1395 ساعت 14:50

حفظ حاکمیت اسلامی در ایران نخستین مسئولیت روحانیون است

این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)
مسئول نمایندگی ولی فقیه در نیروی هوا فضا سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: حفظ حاکمیت اسلامی در ایران نخستین مسئولیت روحانیون است که باید با جدیت دنبال شود.
به گزارش ایرنا، حجت الاسلام صفر علی مرادی روز پنجشنبه در همایش طلایه داران بصیرت در اداره کل تبلیغات اسلامی استان مرکزی، افزود: حاکمیت اسلامی ایران حاصل تلاش های علمای بزرگ اسلام در زمان غیبت کبری امام زمان(عج) است که باید تحت هر شرایطی حفظ و حراست شود.
وی ادامه داد: برخی افراد ناآگاه شکل گیری انقلاب اسلامی ایران را از سال 1342 می دانند در صورتی که علامه امینی در کتاب (شهدای راه فضیلت) خود نام 300 تن از علمای بعد از غیبت کبری(عج) را عنوان نموده اند که برای تحقق حاکمیت اسلامی به دست جباران زمان خود در زندان ها، شکنجه گاه ها و تبعیدگاه های مختلف به شهادت رسیدند.
مسئول نمایندگی ولی فقیه در نیروی هوا فضا سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بیان کرد: بسیاری از بزرگان و علمای دین مبین اسلام از زمان غیبت کبری امام زمان(عج) برای تسلط احکام و مبانی اسلام تلاش کردند که این تلاش ها از ابتدای قرن بیستم شدت بیشتری به خود گرفت و در زمان امام خمینی(ره) به بالاترین درجه خود رسید.
وی اضافه کرد: امام راحل با سازماندهی نهضت انقلاب اسلامی از سال 1342 همه تلاش های علمای بزرگ اسلام را ارج نهادند و با صبر و استقامت وصف ناپذیری توانستند انقلاب اسلامی را به پیروزی رساند.
حجت الاسلام مرادی اضافه کرد: جامعه روحانیت ایران اسلامی با مطالعه ای سطحی از شرایط حوزه های علمیه در پیش از پیروزی انقلاب اسلامی می توانند به عظمت و جایگاه این نهاد مقدس در زمان انقلاب اسلامی پی برده و خود را قدر دان زحمات بی دریغ امام راحل دانند.
وی بیان کرد: بیش از یک میلیارد مسلمان در نقاط مختلف جهان زندگی می کنند اما، بسیاری از این افراد تحت سیطره مفتی های خود فروخته وهابیت هستند که مبانی دین اسلامی را به صورت ناقص درک کرده اند و فتواهایی بر اساس خواسته های دشمنان اسلام صادر می کنند.
مسئول نمایندگی ولی فقیه در نیروی هوا فضا سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بیان کرد: علمای بزرگ اسلامی با الهام از آیات الهی در قرآن کریم که بیش از یک چهارم این آیات در خصوص جهاد در راه خداوند است، تلاش کردند تا با مبارزه و مقابله با طاغوت زمان خود حاکمیت اسلامی را در جوامع مختلف مسلط کنند اما، برخی از مفتی های خود فروخته فرق اسلامی هیچ رنگ و بویی از این آیات الهی درک نکرده و بر اساس خواسته های دشمنان اسلام حرکت می کنند.
وی اضافه کرد: از آغاز قرن بیستم علمای بزرگی همچون علامه آخوند خراسانی و سید جمال الدین اسد آبادی با مبارزه بر طاغوتیان تلاش کردند تا احکام الهی را در جامعه جاری و ساری کنند اما، امام راحل با حمایت و پشتیبانی مردم مومن و موحد ایران اسلامی این تفکر چندصد ساله را به حاکمیت تبدیل کرد و امروز جامعه روحانیون و دیگر اقشار جامعه باید قدردان این موهبت الهی باشند.
حجت الاسلام مرادی افزود: دشمنان انقلاب اسلامی و ایده والای امام راحل از واقعه 17 شهریور سال 1357 احساس خطر کردند و با سازماندهی گروه های مختلف در صدد براندازی نظام شاهنشاهی و حمایت از یک جریانی غیر از انقلاب اسلمی در ایران بودند اما مردم با پشتیبانی و جانفشانی از امام راحل توانستند انقلاب اسلامی را در ایران به پیروزی رسانده و توطئه های دشمنان را خنثی کنند.
وی با بیان اینکه سازماندهی جنگ تحمیلی یکی از ابزارهای دشمن برای براندازی نظام اسلامی بود، افزود: مردم ولایتمدار ایران اسلام در قالب نیروهای مسلح و بسیج توانستند دشمنی که بیش از یک هزار 200 کیلومتر از مرزهای ایران اسلامی را درنوریده بود را از کشور بیرون کرده و اجازه دست درازی به خاک وطن را به آنان ندهند.
وی بیان کرد: دشمنان نظام اسلامی در جریان انتخابات سال 88 با هدف نفوذ وارد عمل شدند اما مردم ایران اسلامی در همه نقاط کشور در روز نهم دی ماه همه توطئه های آنها را نقش بر آب کردند.
وی اضافه کرد: ملت فهیم ایران اسلامی در تمام مراحل انقلاب اسلامی نشان داده اند که حامی ولایت و ارزش های نظام اسلامی هستند و تا پای جان از انقلاب اسلامی و مقام معظم رهبری حمایت می کنند.
مسئول نمایندگی ولی فقیه در نیروی هوا فضا سپاه پاسداران انقلاب اسلامی افزود: بصیرت سرمایه بزرگی است که مردم باید در همه حال به ان مجهز باشند و در شرایط توطئه نرم دشمنان با هوشیاری آن را نقش براب کنند
وی اضافه کرد: احیاء سبک زندگی اسلامی یکی از خواسته های مقام معظم رهبری است که در 35 راهبرد کلی مطرح شده است اما تاکنون اقدام شایسته ای در خصوص تحقق این خواسته معظم له صورت نگرفته است، بنابراین روحانیون وظیفه دارند با الهام از آموزه های دین قرآن کریم و سیره اهل بیت(ع) نسبت به تحقق این خواسته رهبر معظم انقلاب تلاش کنند.
3017/ 6013/خبرنگار: مصطفی مجللی***انتشار دهنده:مژگان حیدری

اطلاعات تکميلي

خواندن 1188 دفعه

نظر دادن

از پر شدن تمامی موارد الزامی ستاره‌دار (*) اطمینان حاصل کنید. کد HTML مجاز نیست.

آخرین اخبار

اخبار انتشارات دیجیتال

پربازدیدترین اخبار