پنج شنبه, 09 دی 1395 ساعت 09:18

سیم کارت های احراز هویت نشده قطع می شوند/مالکان 6 میلیون سیم کارت احراز هویت نشده اند

این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)
سخنگوی سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی ایران می گوید ، هریک از اپراتورهای تلفن همراه کشور خود برای یک طرفه و یا قطع کردن سیم کارت هایی که نسبت به تکمیل اطلاعات شان در سامانه های اپراتوری اقدام نشده است، عمل می کنند.
جهانگیر اسدی روز پنج شنبه در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی ایرنا افزود: برخی اپراتورها از روز گذشته (چهارشنبه) تعدادی از سیم کارت ها را یکطرفه کرده اند. روند احراز هویت سیم کارت های دارای اشکال امروز (نهم دی ماه) به پایان می رسد.
وی افزود: سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی(رگولاتوری) نیز به عنوان دستگاه ناظر بر روند این کار نظارت دائمی خواهد داشت.
به گزارش ایرنا، سیزدهم فروردین ماه امسال سامانه استعلام تعداد خطوط مشترکان تلفن سیار برای ساماندهی سیم کارت های بدون هویت مشخص راه‌اندازی شد و مشترکان می‌توانند با مراجعه به درگاه سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی به بخش خدمات الکترونیک در نشانی www.cra.ir یا نشانی اینترنتی mobilecount.cra.ir و از شمار سیم کارت هایی که با کد ملی آنان ثبت شده است، مطلع شوند.
مشترکان هر کدام از اپراتورهای تلفن همراه باید کد ملی و شماره تلفن همراه خود را در این سامانه وارد کنند. پس از ثبت اطلاعات درخواستی در سامانه، پیامکی برای مشترکان ارسال می‌شود که شمار سیمکارت های ثبت شده با کد ملی متقاضی در هر اپراتور تلفن همراه در این پیامک نوشته شده است.
مشترکان در صورت بروز مشکل هنگام استفاده از سامانه می‌توانند موارد مورد نظر یا پرسش های خود را به پست الکترونیکی این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید ارسال و راهنمایی و پاسخ لازم را دریافت کنند.
به گفته سخنگوی رگولاتوری، اپراتورهای تلفن همراه موظفند نسبت به تعیین تکلیف مشترکانی که وضعیت اطلاعات ثبتی آنها دارای نقص است اقدام کرده و در صورت بی اعتنایی بعد از سه بار تذکر، سیمکارت را قطع کنند.
همچنین وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان اینکه روند احراز هویت سیم کارت های دارای اشکال تا نهم دی ادامه دارد، گفت: تاکنون هویت چهار میلیون دارنده سیم کارت احراز شده است.
«محمود واعظی» گفته بود، دارندگان 6 میلیون سیم کارت باقی مانده باید تا آخر وقت تعیین شده برای احراز هویت اقدام کنند.
وی گفت: پس از اتمام مهلت تعیین شده، سیم ‌کارت های دارای اشکال در مشخصات دارنده سیم کارت، یکطرفه خواهد شد. واعظی درباره مهلت یک ماهه شورای عالی فضای مجازی برای ساماندهی مشخصات مالکان سیم‌ کارت در کشور، بیان کرد: براساس مصوبه این شورا سه هفته پیش اعلام شد مالکان سیم ‌کارت هایی که مشخصات شان در سامانه های اپراتوری تلفن همراه کامل نیست برای اعلام مشخصات خود و احراز هویت یک ماه فرصت دارند.
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان این که تلاش برای سامان دادن احراز هویت دارندگان سیم کارت هایی که مشخصات شان دارای اشکال است از یک سال پیش آغاز شد، ادامه داد: 50 میلیون سیم‌ کارت در این مدت ساماندهی شدند و 10 میلیون سیم ‌کارت باقی ماند که مالکان آنها 20 تا 30 سیم ‌کارت به نامشان ثبت بود، اما برای تعیین‌تکلیف نمی‌آمدند.

** مالکان 6 میلیون سیم کارت باقی مانده برای احراز هویت همکاری کنند
واعظی گفت: براساس مصوبه جدید شورا، به افراد باقی‌ مانده مهلت داده شد مراحل ثبت اطلاعات خود را تکمیل کنند و از تعداد 10 میلیون سیم ‌کارت بلاتکلیف چهارمیلیون سیم‌ کارت با ارایه کارت شناسایی تعیین‌تکلیف شدند و امیدواریم در مهلت باقی‌مانده، مالکان 6 میلیون سیم‌ کارت باقی ‌مانده نیز سریع‌تر برای احراز هویت همکاری کنند.
واعظی خاطرنشان کرد: اطلاع رسانی در این مدت از طریق پیامک به مالکان این سیم‌ کارت‌ها انجام شده است.
به گفته وی، در سال‌های گذشته به دلیل فروش بی‌حساب و کتاب سیم‌ کارت در کشور و نبود سختگیری‌های لازم، سیم ‌کارت‌هایی با هویت نامعلوم در شبکه ثبت شده بود که از این طریق، تخلفات و سوءاستفاده‌هایی همچون قاچاق و مزاحمت انجام می‌شد.
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات ادامه داد: آخرین مهلت تعیین ‌تکلیف هویت سیم‌ کارت‌ها 9 دی‌ ماه جاری است و پس از آن، سیم ‌کارت قطع نمی‌شود، بلکه برای مدتی یک‌ طرفه خواهد شد، علاوه بر این که مالکیت سیم ‌کارت برای مالک حفظ می‌شود و سیم‌ کارت سلب امتیاز نمی‌شود.
اقتصام**2078**1561** خبرنگار:محمد مهدی بهرامی**انتشاردهنده: مژگان توانا
آگاهی از آخرین اخبار اقتصادی ایران و جهان در کانال اقتصادی ایرنا در تلگرام:
@IRNAeco
https://telegram.me/irnaeco

اطلاعات تکميلي

خواندن 1241 دفعه

نظر دادن

از پر شدن تمامی موارد الزامی ستاره‌دار (*) اطمینان حاصل کنید. کد HTML مجاز نیست.

آخرین اخبار

اخبار انتشارات دیجیتال

پربازدیدترین اخبار