چهارشنبه, 08 دی 1395 ساعت 21:17

نشست هم اندیشی نمایندگان اعتاب مقدس اسلامی در حرم مطهر رضوی برگزار شد

این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)
مشهد – ایرنا – نشست هم اندیشی نمایندگان اعتاب مقدس جهان اسلام عصر چهارشنبه با حضور نمایندگان اعتاب ایران و عراق در معاونت اماکن متبرکه و امور زائران آستان قدس رضوی واقع در حرم مطهر امام رضا (ع) برگزار شد.
به گزارش ایرنا، قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی در این نشست گفت: برگزاری نخستین اجلاسیه اعتاب مقدسه جهان اسلام در دهه کرامت امسال در مشهد باعث همدلی و همگرایی هرچه بیشتر خادمان اهل بیت (ع) شده و خشم و غیظ دشمنان و معاندان نشان‌ دهنده موفقیت این حرکت ارزشمند است.
مرتضی بختیاری افزود: این اجلاسیه بازتاب گسترده و متفاوتی در جهان داشت و موجب دلگرمی و قوت قلب مسلمانان و محبان اهل بیت (ع) در سراسر عالم شد.
وی تاکید کرد: با توجه به اثرگذاری اجلاسیه مزبور در جهان ، باید با برنامه ریزی دقیق در راستای همکاری های مشترک و توسعه روابط فرهنگی بین اعتاب مقدس جهان اسلام در این راستا گام های اساسی بیشتری برداشته شود.
قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی گفت: بهترین مراکزی که می توانند به معرفی، ترویج معارف و آموزه های اسلامی در جهان اسلام بپردازند، اعتاب مقدسه و بارگاه های مطهر اهل بیت (ع) هستند.
معاون تبلیغات و ارتباطات اسلامی آستان قدس رضوی نیز در این نشست گفت: اعتاب مقدسه جهان اسلام، می توانند محور وحدت میان امت باشند و امروز ائتلاف، وحدت و یکپارچگی نیاز جهان اسلام است که دشمنان از این وحدت هراس بسیار دارند.
حجت الاسلام سید جلال حسینی افزود: زیارت، نقطه راهبردی و رمز وحدت اسلام و ائتلاف امت اسلام است و همه مذاهب در پیشگاه زیارت متواضع هستند، بنابراین می توان آن را به عنوان یک مرکز تابناک که در آینده جریان ساز و تاریخ ساز خواهد بود، شناخت و به این مقوله فرهنگی اتکا و اعتماد کرد.
وی با اشاره به برکات برگزاری نخستین اجلاس اعتاب مقدسه جهان اسلام که در ایام دهه کرامت رضوی امسال برگزار شد، گفت: امروز گرد هم آمدیم تا تجدید عهد و میثاق کنیم و ثابت کنیم که می توانیم در کنار یکدیگر با سیاست های واحد در راستای تحقق اهداف مشترک گام برداریم.
معاون تبلیغات و ارتباطات اسلامی آستان قدس رضوی تاکید کرد: باید تولیدات محتوایی را به صورت شبکه ای با هدف ترویج مبانی دین و تامین نیازهای مخاطبان انجام داد و به بحث تولید و چاپ منابع مورد نظر در این مقوله ورود پیدا کرد.
وی گفت: با برنامه ریزی انجام گرفته کتاب 'پیام اهل بیت (ع)؛ دوستی صلح و آرامش است' توسط این معاونت تولید خواهد شد و این کتاب از پرتیراژترین کتاب های جهان خواهد بود.

**آمادگی آستان حسینی (ع) برای میزبانی دومین اجلاس هم اندیشی نمایندگان اعتاب مقدسه جهان اسلام
قائم مقام تولیت آستان مطهر حسینی در عراق نیز در این نشست گفت: ترویج و نشر فرهنگ اهل ‌بیت (ع)، هدف اصلی آستان‌ های مقدس برای خدمت به زائران به شمار می رود.
سید افضل الشامی افزود: شیعیان عراقی تلاش دارند تا بیشترین همت خود را برای خدمت به زائران آستان ‌های مقدس به کار گیرند و برگزاری چنین نشست های وحدت گرایانه بین اعتاب مقدس ایران و عراق به علما، مراجع و پیروان کمک می کند تا با بهره مندی از مکتب توحیدی بتوانند برای برپایی اتحاد در جهان اسلام اقدام کنند.
وی بیان کرد: بهره‌ گیری از الگوی خدمات رسانی فرهنگی آستان قدس رضوی و تفکر دانشمندان و علمای مختلف حاضر در مشهد یکی دیگر از مواردی است که آستان امام حسین (ع) در این زمینه تلاش می کند.
الشامی با اشاره به آمادگی کامل آستان حسینی برای برگزاری دومین اجلاسیه اعتاب مقدسه جهان اسلام در کربلا گفت: ماه رجب و شعبان از جمله زمان ‌های بسیار مناسبی است که آستان حسینی می تواند میزبانی این نشست را بر عهده گیرد.
نماینده دیوان وقف شیعی عراق نیز در این نشست گفت: خدمت به زائران آستان‌ های مقدس، هدف مشترک بسیاری از مدیران این آستان ها به شمار می‌ آید که تحقق این مهم مستلزم هماهنگی و همکاری ‌های گسترده بین آنان است.
موسی خلخالی افزود: باید مدیران اعتاب مقدس عراق با مدیران اعتاب مقدس ایران ارتباط تنگاتنگ و نزدیک برقرار کنند تا زائران فیض معنوی فزاینده از زیارت آستان های مقدس ببرند.
وی بیان کرد: پس از سقوط رژیم بعث در عراق، زمینه گسترده ای برای خدمت به زائران در آستان‌ های مقدس این کشور و ایجاد روابط مطلوب با سایر آستان های مقدس و انجام اقدامات متنوع و اساسی در این زمینه فراهم شده است.
نماینده دیوان وقف شیعی عراق خاطر نشان کرد: در نخستین اجلاسیه مدیران اعتاب مقدس جهان اسلام که در مشهد برگزارشد، تلاش شد تفاهم‌ نامه‌ هایی بین اعتاب امضاء شود تا مدیران آنها بتوانند از فضای همکاری موجود بهره‌مند شده و اقدامات مشترکی انجام دهند.
وی با اشاره به خصوصیات برگزاری اجلاسیه بعدی اعتاب مقدس جهان اسلام در عراق تاکید کرد: باید این برگزاری همراه با ایجاد تدابیر ویژه از سوی مرجعیت دینی عراق، با راهنمایی و پرچمداری ایشان و نیز اهتمام به دیدگاه و نظر زائران و جایگاه شیعیان در این کشور برنامه ریزی شود.
در این نشست نمایندگان اعتاب مقدسه کربلا، نجف، کاظمین و سامرا، مزارات شیعی عراق، تولیت ‌های حرم های حضرت معصومه (س) در قم، شاهچراغ و جمکران پیشنهاداتی را برای چگونگی برگزاری دومین اجلاس هم اندیشی نمایندگان اعتاب مقدسه جهان اسلام ارائه کردند.
نخستین اجلاسیه هم اندیشی نمایندگان اعتاب مقدس جهان اسلام با حضور تولیت آستان قدس رضوی و اعتاب آستانه های مقدس جهان اسلام همزمان با دهه کرامت رضوی به میزبانی آستان قدس رضوی در مشهد برگزار شد.
7489/ 6012 خبرنگار: میترا عبدالهی** انتشار دهنده: علی حیدر شاه حسینی

اطلاعات تکميلي

خواندن 1237 دفعه

نظر دادن

از پر شدن تمامی موارد الزامی ستاره‌دار (*) اطمینان حاصل کنید. کد HTML مجاز نیست.

آخرین اخبار

اخبار انتشارات دیجیتال

پربازدیدترین اخبار