چاپ کردن این صفحه
چهارشنبه, 08 دی 1395 ساعت 17:02

شرکت بیش از 80 میهمان خارجی در چهارمین عرس بین المللی بیدل/ حضور وزیر ارشاد در افتتاحیه

این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)
80 میهمان خارجی از 24 کشور و 16 ملیت در چهارمین عرس بین المللی بیدل که روزهای 29 و 30 دی ماه برگزار می شود، شرکت می کنند.
به گزارش خبرنگار فرهنگی ایرنا، مدیر عامل بنیاد بیدل دهلوی روز چهارشنبه در نشست خبری چهارمین عرس بین المللی بیدل اظهار کرد: عرس اصطلاح رایج برای مراسم بزرگداشت شاعران متفکر نظیر مولانا را گویند که برای بیدل دهلوی نیز چند دوره است برگزار می شود.
هادی سعیدی کیاسری با بیان اینکه پس از رحلت ابوالمعانی میرزا عبدالقادر بیدل دهلوی شاعر پارسی سرای سبک هندی 80 سال این عرس برگزار می شد، افزود: بزرگان علم و ادب و شاگردان وی در سالهای اول این مراسم را برگزار می کردند.
وی ادامه داد: سرنوشت زبان فارسی این بود که در شبه قاره هند از زبان فکر و ذکر فرهیختگان رانده و تبدیل به یکی از زبان های تاریخی و کلاسیک روزگار شود.
دبیر علمی چهارمین عرس بین المللی بیدل با بیان اینکه زمانی زبان فارسی زبان رسمی تلقی می شد، اضافه کرد: این زبان همچنان به دلیل ارزش های ذاتی، گرایش مردم و تلاش های اهل علم و ادب زبان زنده و جزو چند زبان اصلی موجود است.
وی با اشاره به این مطلب که زبان فارسی 800 سال زبان علم، ادب، تاریخ و فرهنگ بود، اظهار کرد: مردم شبه قاره هند اگر بخواهند میراث ادبی و دینی خود را بشناسند بهترین نسخه ها در این حوزه به زبان فارسی است؛ گنج عظیم و بی رقیبی که توسط فارسی زبانان شبه قاره هند و شخصیت های درخشان حفظ شده است.
ادامه دارد...
فراهنگ**1880**1027** خبرنگار: پروین اروجی** انتشار دهنده: محمدجواد دهقانی

اطلاعات تکميلي

خواندن 1427 دفعه
خبرنگاران کتاب

آخرین‌ها از خبرنگاران کتاب