چهارشنبه, 08 دی 1395 ساعت 15:19

آیت الله جنتی: هدف فتنه‌گران 88، تکرار فتنه بنی‌امیه و براندازی اسلام بود

این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)
رییس مجلس خبرگان رهبری درس گرفتن از وقایع سال 88 را با اهمیت دانست و گفت: هدف فتنه‌گران 88، تکرار فتنه بنی‌امیه و براندازی اسلام بود.
به گزارش ایرنا، آیت الله احمد جنتی روز چهارشنبه در دیدار جمعی از اعضای ستاد برگزاری یوم الله 9 دی افزود: درباره فتنه 88 ، کتاب های خوبی هم نوشته شده است، از جمله آنها «دایرۀ المعارف فتنه» در 9 جلد است که تمام وقایع آن ایام را به خوبی منعکس کرده است.
وی با ابراز نگرانی از انتشار مطالب نادرست در فضای مجازی خاطرنشان کرد: متأسفانه دشمن از این فرصت برای وارونه نشان دادن واقعیت ها، به نسل جوان استفاده می کند.
دبیر شورای نگهبان با یادآوری تلاش دشمنان برای انتشار مطالب نادرست درباره تاریخ اسلام و تاریخ انقلاب اسلامی گفت: همانطور که فتنه بنی امیه، چند دهه بعد از ظهور اسلام، فاجعه عاشورا را به وجود آورد و کوشید اساس اسلام را از بین ببرد، فتنه گران در سال 88 سعی کردند، با براندازی نظام اسلامی، اسلام را در این کشور از بین ببرند.
آیت الله جنتی تصریح کرد: البته همانطور که شهادت حضرت سیدالشهدا(س) موجب احیای اسلام شد و دودمان بنی امیه از بین رفت، در سال 88 نیز عاشورا موجب نجات اسلامی شد و هنگامی که مردم متوجه شدند فتنه گران به بهانه انتخابات با اساس اسلام دشمنی دارند، در نهم دی به خیابان ها آمدند و بدون کوچک ترین درگیری بساط فتنه را جمع کردند.
رییس مجلس خبرگان رهبری به اهمیت درس گرفتن از وقایع سال 88 اشاره کرد و افزود: تاریخ اسلام، و وقایع انقلاب اسلامی و نیز حوادث سال 88 نشان داد، که دشمنان اسلام دست از توطئه علیه نظام اسلامی برنمی دارند. در واقع فتنه 88 از مظاهر حضور دشمن در کمین است.
دبیر شورای نگهبان با ابراز تأسف از بهانه جوئی عوامل داخلی فتنه در سال 88 افزود: عده‌ای بدون هیچ مستندی، مدعی تقلب در انتخابات شدند و دشمن نیز از سادگی آنها بهره برد. بنابراین حتی اگر حمل بر صحت بشود، باید بگوئیم اینها در داخل از دشمن فریب خوردند.
آیت الله جنتی به برخی شعارهای رایج آشوبگران در سال 88 اشاره کرد و گفت: آمریکا و اسرائیل، همانند بنی امیه، قصد انتقام از اسلام و انقلاب اسلامی داشتند و عناصر آشوبگر فتنه با شعارهایی مثل «تقلب بهانه است؛ اصل نظام نشانه است.» حقیقت خود را نشان دادند.
رییس مجلس خبرگان رهبری ضمن تقدیر از هدایت های رهبر معظم انقلاب و نیز بصیرت ملت مخصوصا در فتنه سال 88 افزود: مردم با پای خود به صحنه آمدند و نشان دادند که با ایمان و اعتقاد به اسلام و انقلاب اسلامی به ولایت فقیه و رهبری، وفادار هستند.
آیت الله جنتی، نخبگان جامعه را به دوراندیشی و شناخت توطئه های دشمنان فراخواند و گفت: همانطور که دشمنان اذعان کردند که از 10 سال پیش برای فتنه 88 برنامه ریزی کرده اند، در حا حاضر نیز در فکر هستند و با برنامه ریزی 50 ساله و 100 ساله می کوشند به اسلام و نظام اسلامی ضربه بزنند.
وی به برکات حماسه 9 دی اشاره کرد و گفت: در جریان فتنه 88 و سپس حماسه نهم دی؛ خواص بی بصیرت برای مردم شناخته شدند. همچنین پایه های نظام اسلامی مستحکم تر شد و نسل جوان به نقشه های دشمن و نیز نقش بی بدیل ولایت و رهبری در جامعه آگاه تر شد.
به گزارش اداره کل روابط عمومی شورای نگهبان، در این جلسه که با حضور جمعی از صاحب نظران و تحلیل گران تشکیل شده بود، حاضران بر روشنگری در خصوص «تقابل جریان فتنه گر با حق رأی ملت»، «نقش مردم در پایداری نظام اسلامی در آینده»، «پیوستگی فتنه گران داخلی با دشمنان»، «توطئه دشمنان برای نفوذ به نظام اسلامی»، «اهمیت پیوند امت با ولایت» و... تاکید کردند.
سیام ** 9314**1336 تنظیم: داود توسلی**انتشار: مهرنوش خانزائی

اطلاعات تکميلي

خواندن 906 دفعه

نظر دادن

از پر شدن تمامی موارد الزامی ستاره‌دار (*) اطمینان حاصل کنید. کد HTML مجاز نیست.

آخرین اخبار

اخبار انتشارات دیجیتال

پربازدیدترین اخبار