چهارشنبه, 08 دی 1395 ساعت 14:56

تنور انتشارات در زمستان بودجه همچنان داغ است

این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)

اگرچه کتابخانه‌ی مجلس شورای اسلامی شدیداً تحت تأثیر کمبود بودجه قرار گرفته است. اما تنور فعالیت‌های انتشاراتی این نهاد کهن‌سال در این زمستان سرد کمبود بودجه همچنان داغ است.

همان‌گونه که دکتر محمدرضا مجیدی گفته است این کتابخانه نیز به سان سایر مؤسسات علمی و فرهنگی در کشور با مشکلات مالی مواجه است. در این شرایط، با همت همکاران عزیز تلاش شد ضمن اداره امور جاری، بخشی از پروژه‌های پژوهشی از قبل تعریف شده به تدریج به نتیجه رسانده شود و برخی طرح‌های اولویت‌دار به ویژه در زمینه‌ی تاریخ پارلمان در ایران در دستور کار قرار گیرد.

اینک بهانه‌ای خوبی دست داد که در مورد فعالیت‌های انتشاراتی کتابخانه‌ی مجلس با مدیر آن آقای ایوبی‌زاده گفتگوی کوتاهی داشته باشم.

وی بیان داشت: انتشارات کتابخانه‌ی مجلس شورای اسلامی روزهای پرکاری را پشت­سر می­گذارد با چاپ 12جلدی کتاب وکالت ایرانی به نگارش جناب آقای حسن سبحانی که 4 جلد از آن به بازار عرضه شده و مجلدات بعدی زیر چاپ و در حال انجام می­باشد و چاپ کتاب الوان الصور تألیف مرحمت علی حیدری(متخلص به سرسبز) که این روزها با بازخورد خوب محققین برای چاپ این کتاب مواجه شده­ایم و کتاب رجال و مقامات نظام تقنینی جمهوری اسلامی ایران(مجلس و شورای نگهبان، 1359-1395) به نگارش منوچهر نظری که با آمدن آن به بازار در روز اول با فروش 90 مجلد از این کتاب علاقمندی بازار را به خود نشان داده است و کتاب اسناد فرقه دموکرات آذربایجان به روایت دیگر به تحقیق دکتر هادی هاشمیان که یکی از پنجاه عنوان مجموعه اسنادی منتشر شده کتابخانه‌ی مجلس می­باشد و مورد توجه تاریخ­پژوهان است و دو مجلد از مجلات کتابخانه نیز به‌نام‌های فصلنامه‌ی متن­پژوهی پیام بهارستان، شماره‌ی بیست و ششم که دارای بیست و پنج مقاله در موضوعات مختلف است و مجله‌ی اسناد بهارستان(علمی ترویجی)، شماره‌ی هفتم که شامل هشت مقاله در حوزه اسناد و تاریخ پارلمان می‌باشد منتشر گردیده است. بسیار جالب است که نسخه‌های این مجله نیز پس از دو هفته تاریخ نشر آن تمام شده است و این روزها بصورت دیجیتال به علاقمندان عرضه می­گردد.

مرکز پژوهش و انتشارات کتابخانه‌ی مجلس با کتاب‌های دیگری که این روزها در دست تولید دارد امیدوار است که امسال در نمایشگاه بین­المللی کتاب تهران، روز‌های پرباری را پشت­سر بگذراند.

مصاحبه از مجید سائلی

dsljsdlkjsdld

اطلاعات تکميلي

خواندن 1150 دفعه

نظر دادن

از پر شدن تمامی موارد الزامی ستاره‌دار (*) اطمینان حاصل کنید. کد HTML مجاز نیست.

آخرین اخبار

اخبار انتشارات دیجیتال

پربازدیدترین اخبار