چهارشنبه, 08 دی 1395 ساعت 12:37

نمایشگاه هنر مدرن ایران و عرب فرصتی برای گفتمان

این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)
مدیر کل مرکز هنرهای تجسمی گفت: نمایشگاه هنر مدرن ایران و عرب، فرصتی برای گفتمان یا تقابل بین هنر ایران و عرب است.
به گزارش روز چهارشنبه گروه فرهنگی ایرنا، ‌مجید ملانوروزی اظهار کرد: باتوجه به اینکه هنر ما در مقاطع و رویدادهایی با هنر خاورمیانه و عرب گره خورده، برای نخستین بار در موزه هنرهای معاصر تهران نمایشگاه هنرمندان مدرن ایران و عرب برگزار شد که فرصتی را برای گفتمان یا تقابل و بحث های تطبیقی بین هنر ایران و عرب، با توجه به نقاط مشترک و تفاوت ها فراهم کند.
وی ادامه داد: یکی از اهداف موزه هنرهای معاصر تهران نمایش جریان های هنری دنیا، اروپا ، غرب و ایران است. از زمان تاسیس موزه هنرهای معاصر تهران تاکنون نمایشگاهی از هنر عرب نداشته است در حالی که در 10 سال اخیر آثار هنرمندان ایران و عرب در حراج ها، آرت فرها و ... در کنار هم نمایش داده شده و در کاتولوگ ها منتشر شده است.
سرپرست موزه هنرهای معاصر گفت: در این نمایشگاه می توان استفاده از فضاهای بومی یا کالیگرافی در آثار هنرمندان مدرن ایران و عرب مطالعه و مقایسه تطبیقی شود.
ملانوروزی افزود: این نمایشگاه فرصتی برای پژوهشگران است و به مناسبت این نمایشگاه مقالاتی درباره هنر عرب نیز گردآوری شد که به زبان فارسی تنها یک مقاله بود و سایر مقالات به زبان های دیگر بود که در حال ترجمه است.
وی افزود: موزه هنرهای معاصر تهران جریان هایی که با محور نگاه های هویت بخش هستند یا از نظر بازار هنر اهمیت دارند، مورد توجه قرارمی دهد و به جریان های تاثیر گذار می پردازد.
در ادامه علی مرادخانی معاون امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: موزه هنرهای معاصر تهران روز به روز در جایگاه بهتری قرار می گیرد و منزلت آن ارتقا پیدا می کند که امیدواریم تنگناهای موجود برطرف شود و موزه هنرهای معاصر تهران از کیفیت بهتری برخوردار شود.
وی با اشاره به نقش بخش های غیر دولتی در زمینه هنر افزود: خوشحالم که در حوزه برنامه های هنرهای تجسمی فقط دولت دست اندرکار نیست و برنامه ها و فعالیت های هنری متعددی توسط غیر دولتی ها انجام می شود که این به کیفیت برنامه ها بهتر کمک می کند و ما نیز تلاش می کنیم حوزه های غیردولتی فعال شوند.
به گزارش روابط عمومی موزه هنرهای معاصر، در اختتاحیه نمایشگاه دریای آونگان (آثار هنرمندان ایران و عرب) کتاب دو جلدی نمایشگاه دریای آونگان رونمایی شد.
فراهنگ**9338**1027**دریافت کننده: صدیقه بهارلو** انتشار دهنده: محمدجواد دهقانی

اطلاعات تکميلي

خواندن 1388 دفعه

نظر دادن

از پر شدن تمامی موارد الزامی ستاره‌دار (*) اطمینان حاصل کنید. کد HTML مجاز نیست.

آخرین اخبار

اخبار انتشارات دیجیتال

پربازدیدترین اخبار